Vad får jag ta med mig på flyget

A

Anonym

Gäst
Intressant , jag funderade på att ta med mig tre liter MC olja av bra fabrikat ,nämligen Biltemas 10w-40 Helsyntet Racing olja , det är en riktigt bra olja som raffineras av Statoil , Får man ju inte skriva , men så är det förvisso , Men till saken ,, Kollar på tillex IATAS samt Norwegians säk.bestämmelser ,, Olja är inget problem som incheckat bagage vad jag kan se , nån som vet bättre :)

Intressant , jag funderade på att ta med mig tre liter MC olja av bra fabrikat ,nämligen Biltemas 10w-40 Helsyntet Racing olja , det är en riktigt bra olja som raffineras av Statoil , Får man ju inte skriva , men så är det förvisso , Men till saken ,, Kollar på tillex IATAS samt Norwegians säk.bestämmelser ,, Olja är inget problem som incheckat bagage vad jag kan se , nån som vet bättre :)

Den är ju förvisso svårantändlig, så jag ser inga problem med det. En deospray är ju farligare i bagaget.

Edit: det är bara min åsikt, så hur det ligger till vet jag inte.

Olja är inte brandfarlig vara så det är inga problem.

Dock ser det suspekt ut på röntgen. Så ange vid incheckning att du har den. Då får du gå till "Udda Bagage" där de röntgar medans du står där. Då kan de lätt få väskan öppnad av dig och de kan kolla.

Jag har transporterat en mängd maskindelar och dunkar med vätska. Gör då den proceduren. Inga konstigheter, snabbt och lätt så är allt okay.

Jag förstår inte riktigt. Man får väl inte ha med sig någon behållare, med vätska i, som rymmer mer än 1 dl? Blir en väldans massa flaskor.
Sen är det obegripligt för mig att du släpar med dig en biltema produkt över halva jordklotet. Jag orkar inte ens släpa med mig en flaska sprit från Tyskland. Men alla är vi olika och tur är väl det!

Jag förstår inte riktigt. Man får väl inte ha med sig någon behållare, med vätska i, som rymmer mer än 1 dl? Blir en väldans massa flaskor.
Sen är det obegripligt för mig att du släpar med dig en biltema produkt över halva jordklotet. Jag orkar inte ens släpa med mig en flaska sprit från Tyskland. Men alla är vi olika och tur är väl det!

Du får nog skilja på in-checkat bagage alternativt handbagage....

Är bra motorolja så pass dyrt i Thailand att det är värt besväret att släpa med sig från Sverige?
Nej ,inte dyrt , men jag lurar på en jag hittat i Thailand (ZIC M9 MC oil ) , en grymt bra olja jag kört mååånga mil på , finns inte att köpa här .. Sen vet jag inte om jag tar med mig olja från Sverige , tveksamt , men från Thailand om det funkar

Tillbaka
Topp