Hej
Vad har dom för jobb och lön i din Thaifamilj?
Om man jämför din beskrivning av dom och deras liv så verkar det inte direkt vara daglönare och småbönder det handlar om?
Vi har ju också släktingar i utkanten av Bangkok men dom har inga pengar att spendera på kapitalvaror, inget guld och ingen bil, dom bor antingen på golvet i dom hus dom arbetar med att bygga eller i baracker (hyreslängor) där varje familj har ett rum, hela familjen äter, bor och sover direkt på golvet i detta trånga och varma rum.
Så det ser nog väldigt olika ut.
Mvh isan lover
MIn thaifamilj kommer från fattiga förhållande i Udon Thani.
Äldsta syrran och hennes man köper fisk tidig morgon som de kör runt och säljer. Har radhus, condo för uthyrning, mark uppe i Udon Thani. Två fina pickuper, en för jobbet en för privata nöjen.
Nästa syrra har bott i Japan över 20 år, Har radhus, condo för uthyrning, splitterny Toyota för 7 pers, mark i Udon Thani.
Tredje syrran grillar mat och gör somtam på kvällar och nätter i Bkk. Har radhus, condo för uthyrning, nästan ny Pickup, mark i Udon Thani.
Fjärde syrran, ensamstående med 2 vuxna barn som fått universitetsutbildning, bor i Indien där hon tillsammans med en indisk affärsman har startat 4 spa på 5-stjärniga hotell som hon äger en tredjedel av och hon sköter allt omkring verksamheten. Har radhus, condo för uthyrning, en fin Toyota, mark i Udon Thani
Min sambo hade när jag träffade henne en condo i centrala Bkk, inköpt för 2,4 miljoner och betald, mark i Udon Thani.
Ingen i familjen har jobbat i sexindustrin utan de är driftiga människor som fått ett bra liv trots att de var fattiga från början.
De har aldrig någonsin begärt pengar av mig. Tvärtom de bjuder på mat, dricka, skjuts när det behövs utan en enda fråga om pengar. Jag försöker ibland ta notan när vi ätit ute för att ge tillbaka och ge bensinpengar när det tankas.
Jag har en bra thaifamilj som jag gillar.