Kineserna får egen invandringsdisk på flygplatsen...

MIn thaifamilj kommer från fattiga förhållande i Udon Thani.

Äldsta syrran och hennes man köper fisk tidig morgon som de kör runt och säljer. Har radhus, condo för uthyrning, mark uppe i Udon Thani. Två fina pickuper, en för jobbet en för privata nöjen.

Nästa syrra har bott i Japan över 20 år, Har radhus, condo för uthyrning, splitterny Toyota för 7 pers, mark i Udon Thani.

Tredje syrran grillar mat och gör somtam på kvällar och nätter i Bkk. Har radhus, condo för uthyrning, nästan ny Pickup, mark i Udon Thani.

Fjärde syrran, ensamstående med 2 vuxna barn som fått universitetsutbildning, bor i Indien där hon tillsammans med en indisk affärsman har startat 4 spa på 5-stjärniga hotell som hon äger en tredjedel av och hon sköter allt omkring verksamheten. Har radhus, condo för uthyrning, en fin Toyota, mark i Udon Thani

Min sambo hade när jag träffade henne en condo i centrala Bkk, inköpt för 2,4 miljoner och betald, mark i Udon Thani.

Ingen i familjen har jobbat i sexindustrin utan de är driftiga människor som fått ett bra liv trots att de var fattiga från början.

De har aldrig någonsin begärt pengar av mig. Tvärtom de bjuder på mat, dricka, skjuts när det behövs utan en enda fråga om pengar. Jag försöker ibland ta notan när vi ätit ute för att ge tillbaka och ge bensinpengar när det tankas.

Jag har en bra thaifamilj som jag gillar.
Riktigt kul att läsa tycker jag , alla Thai skickar inte döttrarna till sexindustrin , min thaifamilj skulle aldrig acceptera detta , blev ett hel liv då min gumma fick höra att ena dottern börjat på en Thai karaoke , första kvällen ringde hon polis samt drog dit med svärfar , trodde hon skulle slå ihjäl ägaren , dottern var då 15 år ,, Snuten tog ägaren och dottern har helt tänkt om .. Jobbar som fasen och är skötsam

Riktigt kul att läsa tycker jag , alla Thai skickar inte döttrarna till sexindustrin , min thaifamilj skulle aldrig acceptera detta , blev ett hel liv då min gumma fick höra att ena dottern börjat på en Thai karaoke , första kvällen ringde hon polis samt drog dit med svärfar , trodde hon skulle slå ihjäl ägaren , dottern var då 15 år ,, Snuten tog ägaren och dottern har helt tänkt om .. Jobbar som fasen och är skötsam
Jag har hört så många historier om faranger som blir utnyttjade av familj, ja ibland av hela byn bara för att han är rik farang.

Det har jag ingen erfarenhet av och jag tror inte att jag är ensam om att ha en thaifamilj som jag som inte snyltar och tar förgivet att den rika farangen betalar allt.

Jag tror att det är lättare att lyckas med lite driftighet i Thailand om viljan finns, än i Sverige.

MIn thaifamilj kommer från fattiga förhållande i Udon Thani.

Äldsta syrran och hennes man köper fisk tidig morgon som de kör runt och säljer. Har radhus, condo för uthyrning, mark uppe i Udon Thani. Två fina pickuper, en för jobbet en för privata nöjen.

Nästa syrra har bott i Japan över 20 år, Har radhus, condo för uthyrning, splitterny Toyota för 7 pers, mark i Udon Thani.

Tredje syrran grillar mat och gör somtam på kvällar och nätter i Bkk. Har radhus, condo för uthyrning, nästan ny Pickup, mark i Udon Thani.

Fjärde syrran, ensamstående med 2 vuxna barn som fått universitetsutbildning, bor i Indien där hon tillsammans med en indisk affärsman har startat 4 spa på 5-stjärniga hotell som hon äger en tredjedel av och hon sköter allt omkring verksamheten. Har radhus, condo för uthyrning, en fin Toyota, mark i Udon Thani

Min sambo hade när jag träffade henne en condo i centrala Bkk, inköpt för 2,4 miljoner och betald, mark i Udon Thani.

Ingen i familjen har jobbat i sexindustrin utan de är driftiga människor som fått ett bra liv trots att de var fattiga från början.

De har aldrig någonsin begärt pengar av mig. Tvärtom de bjuder på mat, dricka, skjuts när det behövs utan en enda fråga om pengar. Jag försöker ibland ta notan när vi ätit ute för att ge tillbaka och ge bensinpengar när det tankas.

Jag har en bra thaifamilj som jag gillar.

Hej

Grattis, roligt att höra ifrån ytterligare en som har goda erfarenheter av sin Thailändska familj.

Mvh isan lover

Hej

Att alla Thai inte skickar sina döttrar till sexindustrin har väl stått klart väldigt länge även om skvallerpressen i Sverige gör sitt bästa för att späda på myten om motsatsen, antalet sysselsatt i sexindustrin beräknas ju till några hundratusen och innevånarna är ju över 70 miljoner, så det blir inte många % som är sexarbetare.

Mvh isan lover

Hej

Att alla Thai inte skickar sina döttrar till sexindustrin har väl stått klart väldigt länge även om skvallerpressen i Sverige gör sitt bästa för att späda på myten om motsatsen, antalet sysselsatt i sexindustrin beräknas ju till några hundratusen och innevånarna är ju över 70 miljoner, så det blir inte många % som är sexarbetare.

Mvh isan lover
Min fru och hennes syster har aldrig jobbat i sexindustrin, det skulle föräldrarna aldrig tillåta. Däremot jobbade frugan i en affär i Kanchanaburi när hon var i 15-årsåldern, hon var tvungen pga deras fattigdom. Jag tycker själv att min familj är bra, det dom har fått av mig har jag givit av egen fri vilja, t ex huset. Svärföräldrarna i ett termitangripet ruckel, aldrig i livet!

Nu drar du alla över en kam , jag vet många bönder i Isaan som är väldigt försiktiga med lån , Svärföräldrarna har inga lån alls tillex , och heller inte längre frugans barn , just igår fick frugan veta att de betalat det sista på sin pickup, slitit i två år och betalade det sista på sin begagnade bil de köpte 2016 , så nog finns de de som sköter allt till punkt och pricka , kanske efter sin mor som aldrig har tagit ett lån .. Det finns ju även Faranger som är belånade upp till skorstenen, hur går det om man tappar pension eller kanske mister jobbet ,jag undrar just hur många tänker , lån på allt :(
Ja Svenskar är väl inte bättre, köp idag å betala om 3 mån så tror folk att det är gratis.

Liknande trådar

R
Svar
6
Visningar
957

Tillbaka
Topp