Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite märkligt det här, jag frågade tirak om man inte får sälja hur kan man då sätta ett värde för köpJag vet nu efter rådfrågning, du har rätt @micke. Min tjej trodde till och med upp till 1 mille B.
tydligen finns det 3 årtal som är speciellt bra 2512, 17 och 19 min är 17Glömde berätta. Hon har en likadan. också. Inte till salu, för den har bringat henne lycka genom att ha träffat mig, och jag är inte till salu säger hon.Sött va?
![]()
Ja med det värdet får man va rädd om amulettenJag har sett handel med dessa, främst i Isaan där är det folk som har skrifter om dessa amuletter. Men tillslut hamnar de i Bangkok där pengarna finns. Dessa amuletter betyder något oerhört mycket för ägaren. Den min tjej har finns i Thailand, väl inlåst.
Jag kan förstår om man köper det som souvenir men många har ju blivit omvända om tycker ju att Buddhism måste vara svaret på allt för jag träffat en snygg fru ...Man kan ju faktiskt ha attiraljer på sig som ren utsmyckning, bara för att det står för något för någon behöver ju det inte betyda att man inte kan ha det som ren utsmyckning.
Finns ju många som köper med sig allehanda saker på resor, indianmasker, statyetter och liknande som för ursprungsbefolkning står för något men som för en västerlänning blir en prydnad i hemmet och ett minne, eller något man har runt halsen eller fingret eller vad det nu kan vara.
Tycker själv att de där amuletterna kan vara riktigt snygga även om jag inte bär någon själv! Själv har jag ett kristuskors, ett Keltiskt handgjort av en prost som verkade i Höör och som jag köpte från dödsboet, väldigt fint handarbete i sterlingsilver.
Kan inte påstå att jag är speciellt religiös men tycker att det är en fin prydnad!
Frugan säger att den betyder ingenting, en amulett från Pattaya (Nungprue) 42 år gammal utan betydelse.
Jag kan förstår om man köper det som souvenir men många har ju blivit omvända om tycker ju att Buddhism måste vara svaret på allt för jag träffat en snygg fru ...
Detta sa frugan också, det som va grejen här va väl att jag postade fel amulett som inget värde hade då jag sa att det fanns ett relativt högt värdeOm du menar den första bilden som @Micke.T la upp verkar ju konstigt att det skulle vara Pattaya.
Det står följande översta raden: เจ้าคณะตำบลโบสถ์ พิมาย จ. นครราชสีมา jao khana dtambon bot phimai changwat ratchachima = Dekan (alltså en hög munk) över församlingen i Phimaai i provinsen Nakorn Ratchachima.
Raden under: พระครูสนธรรมคุณ ธัมมวิโร phra khru son thammakhon = phra khru (lägsta ranken av lärare inom Dhamma) intresserad av dygderna i Dhamma: Sist Dhamma wiro (en titel)
Fel amulett skall vara denna
![]()
![]()
Han sade att han ombeds värdera många amuletter varje dag och nästan alla är säkra på att de värda runt miljonen men de är de facto sällan ens värda 1,000 Baht.
Den amulett av Pa Jim från Napho som jag fick av svärfar för 11 år sedan skall enligt många jag träffat vara mycket värdefull , många hundra tusen thbt ,, tror inte ett skit på detta med värdet på dessa buddhor .. "Tron kan försätta berg " brukar vi säga här, det stämmer nog bra det .... 555555555555555555555
Och precis som Jonas skrev " en buddhaamulett eller staty kan eller får inte sälja , då tappar den sin kraft , den skall ges bort av kärlek eller respekt ,, Så då kan den ju vara värd vad fn som helst
Allt detta är bara Fjantigt 55555555555555555555555555555![]()
Tro kan försätta berg ...
Slappna av liteJa de säger ju det men de flesta berg står fortfarande kvar där de står, det enda som kan försätta dem i rörelse är så vitt jag vet kontinentalplattornas förskjutningar![]()
Och min kommentar var ju också ett skämtJag är avslappnad, det var ett skämt![]()