Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Lilla obegåvade Greta fick 5 minuter i CNN nyss när hon var inbjuden till Obama.

Högt IQ är inte det som krävs för att få många lyssnare.
Social kompetens är mer viktigt om man vill få ut sitt budskap. ;)

555 ja det gäller att leva upp till namnet

Skål

ACEBA286-7BA5-4011-AE1C-A3F4033A7974.jpeg

Tittar med på lokala akuta problem blir det annorlunda. Vattennivåerna stiger i södra Sverige och det kommer att ställa till problem i Skåne. Det är t ex svårt att få bygglov på lågt liggande områden. En del områden t ex Skanör/Falsterbo och Kristianstad har små marginaler och kan kräva vallar av holländsk modell. Jag har tidigare pekat på att länsstyrelsen 2014 frågade regeringen vad man skulle göra med Mälaren.

När jag satt i Stockholms läns försvarskommité fick vi några genomgångar höra att det var dags att fundera på motåtgärder. Mälaren är intressant i sammanhanget eftersom den är dricksvattentäkt för en stor del av Storstockholm. Kommer det in salt i Mälaren blir det problem.

Redan i dag uppstår problem som gör att man i vissa situationer måste stänga Gamla Stans T-banestation.

Jag anser att det är viktigt att se praktiskt på de miljöproblem som med stor sannolikhet kommer. Inte minst gäller detta vid planeringen av ny bebyggelse.

Min uppfattning är att det finns all anledning att ha fokus på lokala akuta problem och satsa pengar i förebyggande syfte.

Om jag inte fick fel info vid ett möte i Kristianstad för ett några veckor sedan så är väl Kristianstad i princip invallat i dagsläget.

Till viss del kan jag hålla med dig men budskapet är väl förenklat "vad finns det för mening att utbilda sig ifall jorden ändå går under"

Vi "gamla gubbar" fostrades i en skola helt olik dagens. I läroplanen 1962 användes begrepp som att skolan skulle "fostra goda arbetare" Så är det inte längre.

Vi kan tycka vad vi vill om skolan men faktum kvarstår att Sverige i undersökning efter undersökning rankas bland toppländerna när det gäller innovation, patentansökningar med mera. Sveriges styrka är bland annat teknik och kreativitet.

Skolan idag har tack och lov inte den "korvstoppning" av fakta som vi hade. Jag kommer fortfarande ihåg min förtvivlan när vi fick i uppgift att lära oss "Fjärilsvingar syns på Haga". Jag kan fortfarande den där jäkla sången utantill!!

Greta är en mönsterelev ifall ni tittar på dagens läroplan...

Nu får min herre nog göra en lite pudel, för nog fan hette den "Fjäril vingad syns på Haga"?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
804
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar