Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Men de där är ju inte alls adhd, utan Asbergers.
Och Greta har bägge diagnoserna, med en son som har diagnosen ADHD så behöver ingen tala om för mig hur det ser för en som är drabbad , efter veckor av utredningar under hans tonår , läkare , forskare mm , detta var relativt nytt för 20 år sedan , frågan är om man vet så mycket mer idag , dessutom drabbar olika personer olika finns mycket gemensamt i dem

jag skulle gärna se nån yngre vetenskapsman som är kritisk till den miljödebatt som nu är
de sk vetenskapsmän som är sk klimatskeptiker står ju med ena benet i graven å är inte mycket att lita på anser jag då de antagligen är nedgrävda när/om klimatkrisen slår till
Hur skapar man klimathot? Jo, man letar upp en kurva och klipper ut den del som ser ut som ett klimathot. Tony Heller har i denna video visat hur just IPCC tillämpar detta BEDRÄGERI. Han förklarar också varför varför ”unga gubbar” måste hålla tyst för att inte förlora sina jobb. Jag är ekonomiskt oberoende och har inget att frukta av klimatsekterna.
Det hade varit kul om någon kunde belägga Tony Heller med att fara med osanningar, han bemöts bara med tystnad.

Hur skapar man klimathot? Jo, man letar upp en kurva och klipper ut den del som ser ut som ett klimathot. Tony Heller har i denna video visat hur just IPCC tillämpar detta BEDRÄGERI. Han förklarar också varför varför ”unga gubbar” måste hålla tyst för att inte förlora sina jobb. Jag är ekonomiskt oberoende och har inget att frukta av klimatsekterna.
Det hade varit kul om någon kunde belägga Tony Heller med att fara med osanningar, han bemöts bara med tystnad.

En video som alla skeptiker bör se!
Tack för den

Slutet är nära...

klimatdöd.jpg

klimatdöd2.jpg

Skönt att jag inte tillhör den generationen, jag kan nog hoppas på att leva tills jag en morgon vaknar och upptäcker att jag är död.

Skönt att jag inte tillhör den generationen, jag kan nog hoppas på att leva tills jag en morgon vaknar och upptäcker att jag är död.
Funderar på den dag som Grera vaknar upp och inser att hon haft fel.. det kan nog komma som en chock för na..
För jag tror hon inte riktigt är kapabel att fortsätta att missionera för en sak om hon visste den var falsk. Hon ser oskyldig ut på det sättet.
Själv hoppas jag på att det skall fortsätta att bli varmare. Trivs inte med att gå utanför dörren när det är minusgrader ute

Det publicerades en undersökning om detta i någon svensk media för några månader sedan, det var en ganska låg % som inte ansåg att det mesta av klimatförändringarna härrörde från de under årmiljoner rådande naturliga variationerna.
Visst påverkar vårt levnadssätt, men inte på det viset som de skattehungriga politikerna påstår.
Jag håller just nu på att leta efter en äldre gasbil av speciell modell, en polare har en och har haft minimalt med problem och rekar köp då gaspriset efter rabatt på ett visst kort motsvarar ett bensinpris runt 10:-/l.

Det publicerades en undersökning om detta i någon svensk media för några månader sedan, det var en ganska låg % som inte ansåg att det mesta av klimatförändringarna härrörde från de under årmiljoner rådande naturliga variationerna.
Det där får du nog skicka referens på...

Rättvist skall vara rättvist så här kommer en minst sagt omfattande länk/referenssamling som säger motsatsen..

Trumps uttalande i veckan torde få en del fans här att jubla.
Avgasrening borde förbjudas, det fördyrar varje bil med 3000usd och kostar många amerikaner jobb.
Blir bilar billigare säljs fler bilar och det ger massor av amerikaner jobb.

Nu vill han lagstifta mot att vissa stater har högre miljökrav än andra.
Kalifornien är måltavlan, delstaten där ordet SMOG har sitt ursprung.

rumps uttalande i veckan torde få en del fans här att jubla.
Avgasrening borde förbjudas, det fördyrar varje bil med 3000usd och kostar många amerikaner jobb.
Blir bilar billigare säljs fler bilar och det ger massor av amerikaner jobb.
Oj, oj oj börjar han bli nervös inför valet? Förlorar han det tror jag att han snart kommer att sitta i fängelse och Trump koncern vara ett minne blott.

På måndag startar toppmötet i FN gällande klimat och miljö.

Än finns det tid för expertisen här att åka till New York och framföra sina åsikter på stadens gator.

Igår och idag gör marscherade ungdomar med plakat runt om i världen sin egen demonstration.

Det nämns att i minst 10.000 städer går ungdomar och andra på gatorna.
Det bara på grund av bluffen Greta...
Var är motdemonstranterna från PRO och TS ???

Det där får du nog skicka referens på...

Rättvist skall vara rättvist så här kommer en minst sagt omfattande länk/referenssamling som säger motsatsen..

Det kan jag tyvärr inte då jag inte samlar allt jag läser för att kunna överbevisa någon som själv inte haft intresse nog att läsa samma.
Du får nog medge att set är stor skillnad på scientific organizations och scientists, organisationerna brukar leva på att få bidrag från politikerna..

Vi tittar på tysk TV. De två sista veckorna har varit ett mindre helvete. De femton minutes som står till förfogande för nyheter har till bredden fyllt av hysteriska politiker som skall ”rädda klimatet” med nya CO2-skatter. Dessutom skall man satsa (med skattemedel) 55 miljarder Euro för att ytterligare minska CO2. Har man inte lärt sig någonting? År 2011 införde Tyskland Energiewende, en övergången från fossila bränslen och kärnkraft till en mer ”hållbar energiförsörjning”. Man har byggt ut vind-, solkraft och här ser vi hur man (miss)lyckats med att minska CO2. I Europa är det bara i Danmark som hushållselen är dyrare än Tyskland. Kan det bero på att Danmark 2018 slog världsrekord i vindkraft?

Energiwende.jpg

Som jag skrivit tidigare; jag står inte bakom alarmisterna och jag tror att mycket kan lösas med ny teknik. Att förneka att vi människor har en stor del i klimatpåverkan och att det så småningom kommer gå riktigt illa om vi inte gör något känns ändå riktigt absurt.

Nästan ingen forskare ifrågasätter vår påverkan, precis som nästan ingen ifrågasätter evolutionen (inte sällan är det väl samma typ av personer som ifrågasätter båda dessa sanningar). Dottern går på en brittisk internationell skola och där är detta en del av undervisningen och när hon gick på university summer camp i USA sade hennes amerikanska kompisar att även amerikanska skolor undervisar om vår klimatpåverkan som ett faktum lika obestridligt som gravitationen.

Vissa förnekare vill få det till att forskare bara kan få medel för klimatstudier om de tror på vår påverkan, och det kan nog vara sant. De riktigt lukrativa forskningspengarna ligger dock i studier som visar på motsatsen; då kan en forskare få anslag av suspekta think tanks med pengar från ljusskygga stiftelser som förmodligen finansieras av företag som inte alls vill höra talas om Climate Change.

På måndag startar toppmötet i FN gällande klimat och miljö.

Än finns det tid för expertisen här att åka till New York och framföra sina åsikter på stadens gator.

Igår och idag gör marscherade ungdomar med plakat runt om i världen sin egen demonstration.

Det nämns att i minst 10.000 städer går ungdomar och andra på gatorna.
Det bara på grund av bluffen Greta...
Var är motdemonstranterna från PRO och TS ???
Den 24 december springer många runt också fast inte många tror på Tomten

Den 24 december springer många runt också fast inte många tror på Tomten
Nästan bara i Sverige är det den 24;e, de flesta kör den 25 december och det är den största, viktigaste och mest big business händelsen under hela året.
Till och med vanliga svenskar spenderar tiotusentals kronor för att hålla traditionen vid liv.
Fast dom inte tror på tomten gör dom allt för att hålla honom vid liv...

750.000 ute på gatorna i New York på fredagen för att demonstrera för klimat och miljöfrågor enligt CNN.

Gretaeffekten är påtaglig.

Det ska ha demonstrerats i 150 länder enligt BBC.

Från SVT:
Gueterres: ”Världsledare pratar för mycket och lyssnar för lite”
Klimataktivisten Greta Thunberg framträdde på lördagen i FN:s generalförsamling i New York. Generalsekreteraren Antonio Gueterres sa att han vanligtvis är en huvudtalare, men att han den här gången är en huvudlyssnare.

... Än finns det tid för expertisen här att åka till New York och framföra sina åsikter på stadens gator.

Här är ett exempel på den "expertis" som faktiskt kommer att framföra sina åsikter i NY. Han tillhör säkerligen de där 97% som "vet" att vi kommer att brinna upp.

"Till vardags forskar han om hållbara omställningar av bland annat kött-, mjölk- och stålindustrierna. Men de närmaste dagarna representerar Ludwig Bengtsson Sonesson Sveriges unga på FN:s klimattoppmöten i New York.

24-årige Bengtsson Sonesson är aktiv i organisationen Push Sverige, som samlar unga som vill se en hållbar värld. Han är verksam vid Lunds universitet där han också jobbar med att visa på hur en framtid utan fossila bränslen kan te sig.

– Vi tittar till exempel på hur litteraturen inom så kallad climate fiction föreställer sig framtiden – och hur den påverkar människor. Och så har vi byggt en utställning över den fossila eran där vi undersöker hur framtidens Sverige ser ut om vi når klimatmålen. Där visas bland annat en oljeplattform gjord av lego och bonuskort för flyg, berättar han."

Herregud! :eek:

Antar att det talar för sig själv - ännu en "klimatforskare" som inte begriper ett skit om meteorologi, astronomi eller för området relevant fysik. :xmas_smiley:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
804
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar