A
Anonym
Gäst
Vet inte om det finns på samma sätt , men om du tiilex köper en Condo7/ägenhet i ditt namn så kan du innan ni gift Er skriva den som din egen separata egendom , jag har hört(vet ej om det stämmer) att det efter ingånget äktenskap i Thai är svårt att skriva det ena eller det andra som egen egendom .. När tillex min fruga köpte mark för egna slantar fick jag skriva på ett papper på kommunen att jag i händelse av skilsmässa ej kommer att göra anspråk på denna mark, detta papper skall enligt en advokat jag samtalat med vara helt värdelöst .. En ingången /skriven sk. usufrucht skall enligt samma kille vara möjligt att häva från båda (med varandra gifta)parter , dock inte av tredje part om tillex min hustru avlider och jag sitter med en usufrucht på huset som vi ev,köpt i hennes namn...Då kan familjen ej häva min besittningsrätt .........
Köper inget här i Thai annat än i mitt namn, enligt sakkunniga diskuteras nu nya regler , dvs, attb farang i och med ASEAN ingången skall kunna äga mark i sitt namn, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta ... :
Köper inget här i Thai annat än i mitt namn, enligt sakkunniga diskuteras nu nya regler , dvs, attb farang i och med ASEAN ingången skall kunna äga mark i sitt namn, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta ... :