Äktenskapsförord i Thailand

Äktenskapsförord bör förstås i första hand ingås i det land där dom tillgångar finns som man vill skydda.
Är du helt säker på att det bara är lokala tillgångar som räknas och att din fru inte med hjälp av Thai lag kan komma åt det du äger i andra länder?
Jag är inte alls säker på det..

Hej, jag har förord på Thai och svenska som gäller i Sverige. Ge mig din mailadress så ska jag skicka 2 pdf filer. I Thailand kan jag rek isaanlawyers.com Sebastian heter Chefen och kommer från Canada. Bra snubbe, och han har paketpriser (billigt) på allt från äktenskap till att köpa fastighet/mark med brukande avtal på 30år. Sk usufruct/leasingavtal vilket behövs om man inte ska tillhöra en av alla som blir blåsta varje år, höll på att säga varje dag. För antalet kärleksblås ligger därikring.
I alla fall en som inte lever i det rosa skimret , lyfter på hatten för Dig :thumbsup:

Vad jag inte förstår är att oftast män om och om igen går på samma blåsningar , jag har varit gift två ggr tidigare , långa äktenskap som jag ser det , mer än femton år ,ingen har varit otrogen mot den andre så detta har inte varit anledning till skilsmässan , utan helt enkelt att man glider ofta ifrån varandra , även om man ingen större åldesskillnad har så händer detta alltför ofta . Att vara så korkad att man om och om igen tror att man skall till 100% leva ihop hela livet är korkat , det kan man aldrig bestämt veta , att sedan tro att personen man för tillfället älskar över allt annat inte kommer att förändra sig drastiskt vid en ev skilmässa är rent ut sagt förknippat med något slags hjärnsläpp . Vill med detta hävda att ett äktenskapsförord är ett absolut om man skall gifta sig samt sätta sina surt ihopjobbade slantar i en fastighet i ett land där pengar och egendom betyder än mer än i Västvärden , släktingar samt barn ,egna samt andras inräknade ..
Korkat att tro att allt är förutsagt lyckligt i ett förhållande ..
Människan är girig , fruktansvärt girig , speciellt mot dem de har något otalt med ;)
Och ja, jag har ett äktenskapsförord , i Sverige där jag har mina små tillgångar , men även ett testamente som vid min bortgång ger min hustru allt som enligt Svensk lag är möjligt ... Om hon är min lagvigda hustru vid min bortgång villsäga

Senast redigerad av en moderator:
Hej, jag har förord på Thai och svenska som gäller i Sverige. Ge mig din mailadress så ska jag skicka 2 pdf filer. I Thailand kan jag rek isaanlawyers.com Sebastian heter Chefen och kommer från Canada. Bra snubbe, och han har paketpriser (billigt) på allt från äktenskap till att köpa fastighet/mark med brukande avtal på 30år. Sk usufruct/leasingavtal vilket behövs om man inte ska tillhöra en av alla som blir blåsta varje år, höll på att säga varje dag. För antalet kärleksblås ligger därikring.
Hej!
Går det att PM:a varandra här på forumet? Eller har du någon mailadress som jag kan sända dig mina kontaktuppgifter till?

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
6 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp