Vad minns ni från -70 talet?

Jadu jungman Jansson, snart är man där själv. Inte för att jag har varit gift fyra gånger, detta är första och förhoppningsvis enda, men det dröjer inte länge innan man själv häckar nere i Thailand precis som du. Men man kan ha ett sämre pensionärsliv.

Jadå, den känner jag väl. Bångstyrig kuse, det där...

Tja vist har man provat på en del saker men att få sitta här uppe i issan som pensioner de är nog de bästa. Bra fru bra väder ett fint land Livet leker
Härligt att höra att någon är positiv till detta, det gör mig än mer övertygad om att jag gör helt rätt. Bara fortsätt att njut av livet!

Hittade en gammal tråd här som passar mitt besök i Linköping förra veckan :)

CE66C591-45A4-496D-930E-498629885344.jpeg

Bror som nyss gick bort hade denna moppe, inte just denna, men modellen.
den var också över till Finland en gång och då blev brossan stoppad av snuten
för att han inte hade S-märke på skärmen bak.
Alla moppar är ju reggade i Finland, borde ha varit 71 el. 72 om jag inte minns fel.

moppe 1.jpg

Själv fick man jobba ihop stålar(med lite hjälp från morsan)för ha en moppe i rätt ålder
och då blev det denna, igen inte denna men en Crecent Compact.

moppe 2.jpg

Senast ändrad:

Bror som nyss gick bort hade denna moppe, inte just denna, men modellen.
den var också över till Finland en gång och då blev brossan stoppad av snuten
för att han inte hade S-märke på skärmen bak.
Alla moppar är ju reggade i Finland, borde ha varit 71 el. 72 om jag inte minns fel.

moppe 1.jpg

Själv fick man jobba ihop stålar(med lite hjälp från morsan)för ha en moppe i rätt ålder
och då blev det denna, igen inte denna men en Crecent Compact.

moppe 2.jpg

Nostalgi, vilka minnen, likadan som min första moppe, samma färg, ställbart munstycke, den gick bra, tills det att jag parkerade den i sidan på en televerksbil, volvo duett, skeppsbron/lejonbacken, Stockholm, och redan på den tiden så fanns det söta syrror på Södersjukhuset....:)

Idag e dom gamla mopederna hårdvaluta. Tror ja sålde min Puch dakota för 2000 till en kompis. Idag kan du få 30.000... så blir det när folk växer upp och vill köpa tillbaka sina gamla minnen.
Igår köpte jag ett intressant mikroskop från typ 1870... (om det räknas som -70 tal ochvfår va med i denna tråden)
300 spänn kosta det

d2c5005d-556f-4092-a4f0-a9df00fb1b70.jpg

Tillbaka
Topp