Pattaya på 90 talet.

Googlade på Flimmers Mango träd

mango.JPG
Det där är inte en riktig mango odling.:)
Ser mer ut som en industri hampa odling i Sverige.

Såhär ska en odling med riktiga grejer som du brukar kalla det se ut.:thumbsup:
Vi får väl vänta och se vad experten säger.

1657118958774.jpeg

Finns nog inget att upptäcka där längre, gamla goa Pattaya är en svunnen tid.
Lite nyfiken på vad som har förändrats? Thailand är en relativt ung bekantskap för mig. 2006 besökte jag Thailand och Pattaya första gången. Blev inte alls förtjust i vare sig landet eller Pattaya för den delen. Undrade mest varför alla svenskar absolut ville resa dit.

Lite nyfiken på vad som har förändrats? Thailand är en relativt ung bekantskap för mig. 2006 besökte jag Thailand och Pattaya första gången. Blev inte alls förtjust i vare sig landet eller Pattaya för den delen. Undrade mest varför alla svenskar absolut ville resa dit.
Hej

En gång i tiden var det väl i princip den enda turistorten och sedan har det väl förblivit en av dom största, många av oss ”hamnade” nog där på vår första resa till Thailand, det kändes väl som ett säkert kort och en plats att börja lära känna Thailand på, en del blev kvar där i årtionden eller för gott medans andra sökte sig vidare efter några dagar eller veckor.

Personligen gillade jag mer det Pattaya som fanns på 80-talet än det som finns nu, det var lite lagom stort, ett ganska lugnt tempo, lite mer vilda västern, lite oreglerat och på ett sätt både charmigt och laglöst, kontrasterna var stora.

Mvh isan lover

Jag håller med dig att Pattaya inte är någon direkt perfekt semesterort.
Pattaya fungerar att bo i, men jag tror att Pattaya saknar det man är ute efter på en semester.

Från ett litet trevligt kompakt ställe med låga priser till hur stort som helst med massturism och barnfamiljer på Walking Street, den gatan har varit riktigt rolig en gång i tiden men har nog inte varit där drygt 20 år, tröttnade helt enkelt och många med mig.
Supa ha kul, få tag på kärlek och sedan en hel del skurkar som vill gömma sig.

Från ett litet trevligt kompakt ställe med låga priser till hur stort som helst med massturism och barnfamiljer på Walking Street, den gatan har varit riktigt rolig en gång i tiden men har nog inte varit där drygt 20 år, tröttnade helt enkelt och många med mig.
Supa ha kul, få tag på kärlek och sedan en hel del skurkar som vill gömma sig.
Hej

Ja Pattaya förr i tiden var verkligen något av en magnet för färgstarka individer ifrån hela världen, man kommer nog aldrig att glömma en del av dom individer man sprang på där, deras galna upptåg och deras berättelser ifrån världens alla hörn.

Mvh isan lover

Inte perfekt men 1000 ggr bättre än Sverige. Har bott här i 10 år nu och inga planer på att lämna, dom får bära ut mig härifrån. Finns eg bara en sak jag inte gillar här, importskatten på bilar.
Men Sverige, nä fy fn, värdelöst klimat, höga skatter och alla jvla hejhej utanför Ica.

Inte perfekt men 1000 ggr bättre än Sverige. Har bott här i 10 år nu och inga planer på att lämna, dom får bära ut mig härifrån. Finns eg bara en sak jag inte gillar här, importskatten på bilar.
Men Sverige, nä fy fn, värdelöst klimat, höga skatter och alla jvla hejhej utanför Ica.
de flesta hej hej är utbytta mot affärsmän i fejk guccikepsar

äDet där är inte en riktig mango odling.:)
Ser mer ut som en industri hampa odling i Sverige.

Såhär ska en odling med riktiga grejer som du brukar kalla det se ut.:thumbsup:
Vi får väl vänta och se vad experten säger.

1657118958774.jpeg
Lite klena buds, men kanske inte färdiga än, Men kolla med experten Apnug. ")

Liknande trådar

Tillbaka
Topp