Vad minns ni från -70 talet?

Idag e dom gamla mopederna hårdvaluta. Tror ja sålde min Puch dakota för 2000 till en kompis. Idag kan du få 30.000... så blir det när folk växer upp och vill köpa tillbaka sina gamla minnen.
Igår köpte jag ett intressant mikroskop från typ 1870... (om det räknas som -70 tal ochvfår va med i denna tråden)
300 spänn kosta det

d2c5005d-556f-4092-a4f0-a9df00fb1b70.jpg
Hittar man rätt köpare kan man få såna pengar. Har tio moppar och fyra Mc från början av femtotalet. Mopparna 5 - 10 tusen
Packmoppen 15 - 20. Dom gammla Mc ca 15 - 30 tusen. Här i Thai har jag 6 små mc en tuktuk, cykel taxi, kobota 3408 traktor
och en liten Mazda pickupp bara för jag gillar att ha nåt att göra.men rik blir man inte på såna saker. jobb jobb men kul

Hittar man rätt köpare kan man få såna pengar. Har tio moppar och fyra Mc från början av femtotalet. Mopparna 5 - 10 tusen
Packmoppen 15 - 20. Dom gammla Mc ca 15 - 30 tusen. Här i Thai har jag 6 små mc en tuktuk, cykel taxi, kobota 3408 traktor
och en liten Mazda pickupp bara för jag gillar att ha nåt att göra.men rik blir man inte på såna saker. jobb jobb men kul
Ja vi har våra laster;)damerna = väskor och skor:rolleyes:du gamla moppar, jag samlar gamla klockor, @magunnar Bitcoin, @gunnarg samlar vattenflaskor :p osv...

Vad säger detta? Jo att vi alla är olika, och att det ena inte är värre än det andra;)

Har du puch dakota?
För 5 köper ja isf alla du har ;)

Se där ja,pensionsförsäkring.

En tanke. Vi hade sparat alla leksaker och lego mm från när ja o brorsan var barn. Men nästa generation spelar bara telefon. Lego så ska det vara Ninjago eller nåt annat. Att bygga efter eget huvud finns nästan inte. Och dom har tecknat 24/7 på TV så kalle anka o co e helt ointressant.

Frågan e om dom kommer uppskatta vad ni sparar åt dom. Så länge ni själva uppskattar era prylar e det ju så klart en helt annan sak.

En tanke. Vi hade sparat alla leksaker och lego mm från när ja o brorsan var barn. Men nästa generation spelar bara telefon. Lego så ska det vara Ninjago eller nåt annat. Att bygga efter eget huvud finns nästan inte. Och dom har tecknat 24/7 på TV så kalle anka o co e helt ointressant.

Frågan e om dom kommer uppskatta vad ni sparar åt dom. Så länge ni själva uppskattar era prylar e det ju så klart en helt annan sak.
Nja, här bygger vår lilleman på snart 6 år friskt efter eget huvud faktiskt. Lego är omåttligt populärt, han och kompisarna bygger även på förskolan. Även storebror bygger, han är snart 14. Där har vi lyckats flytta fokus från spelande till dylika aktiviteter och pluggande, återstår att se hur länge det håller. Förhoppningsvis länge!

Mina barn uppskattar de gamla mopparna och Mc. nästan så jag får skriva ett svtal att så länge jag kan använda dom så är dom mina
Min dotter dotter fick en Honda mt 50 när hon fyllde 12 år, helt renoverad och ser jätte fin ut, hennes mor hade en sån när
hon var ung, hon älskar att köra den när hon kommer till mej, fyller 14 till sommaren men sen bara tuta och köra. Fick tag i en
rolig moppe som ska fixas i sommar en norsjö chopper den kan dotter dotter köra när det regnar:)

Tillbaka
Topp