Egentligen så vill du bo i Thailands motsvarighet till Luleå, Umeå eller Sundsvall.
Aldrig fler än 10 bilar igång samtidigt.
Ett ok utbud, men vill man köpa något speciellt så blir det flyget till Stockholm, London eller Paris.
Bang Saen, så att Einar kan få känna att han kanske har gjort ett ok val (nåja, val och val).
Det fanns en bra Wagyu restaurang åtminstone
Nej, men om trafiken i Bangkok är lite seg, så är Phuket segare många gånger. Så inte 10 bilar eller ensam jag vill vara, men timmar i kö varje dag, NJET som man numera säger på Phuket. Jag vet ju var jag inte vill bo, men inte ännu vart vi är på väg, men östkusten nej, och hade Phuket haft bättre trafik, absolut, men nu är ju verkligheten som den är.
Och nej, jag vill inte bo i Thailands Sundsvall, nej, inte ens Aneby, där jag föddes i Sverige, även om biltätheten är rätt otät. Och om nu någon Einar har valt Bang Saen, så kul för honom. Men om jag nu ska tillbaka till den sidan så inte i förorterna för att det är lite lägre priser, eller ja, var kanske jag ska skriva???, ja då jag inte personligen varit där på några år.
En sak vet jag: jag vill inte bo på ett ställe där nya thaiexperter dyker upp igen och igen. Har hört alla råd om Thailand från dem som varit här "typ" 6 gånger eller bott här ett år, samma lika, blablabla…(
konstigt det där med thaiexperter, man är det första åren, sedan vet man att man aldrig blir riktigt klok på hur saker funkar i alla fall, så maipenrai) Och det betyder inte att jag ogillar stenbordsgubbar, husmäklande faranger, barägare, övervintrade backpackers, pensionärer eller dem som inte får något i Svedala

, men historierna har jag hört tillräckligt av, samma men olika varianter.
Sol, strand, hav och framför allt mera thai än annat....., sociala kontakter som handlar om mera än bira och brudar, och sedan bra sjukvård och möjlighet att lätt resa. Omsatt till Svedala, ja, kanske Gottland, ja, där är vi nog närmare. Tack