Nej, det är just det: ett hus vid strandkanten eller ett mitt ute på IL:s urdikade risfält. Kvittar om man hamnat där av fel anledning.
Det är just bara ett hus och tyvärr har nog många fått upptäcka det i LOS.
Men har man som jag utflugna barn och numera egentligen bara en person att ta hänsyn till i att hitta ett hem, min fru , ja och mig själv. Ja, då tänker man extra länge, i alla fall jag.
Sorry, IL, kopierar inte ditt inlägg, men jag har aldrig sett de platser jag har bott på som badorter, bara platser nära havet. Precis som du så gillar jag att bo havsnära, men Bohuslän ses ju i många andra delar av Sverige som ett semesterställe, ja, du fattar… Så man kan väl i ärlighetens namn säga att risfältet är din semesterort.
Det var lättare när man hade ett boende i Svedala också. Då fanns ju alltid ett alternativ. Men nu så, och igår fick jag faktiskt tips från medlemmar här om att det finns några riktigt gamla forumnamn kvar på Samui, så jag kommer börja leta där. Men vem vet, kanske får ta drängjobb hos IL. Jag är en jävel på att plocka ris. Nä allvarligt talat.....
Med rätt folk runt sig, kvittar platsen i stort, är min erfarenhet, och som många vet.... När åldern kryper på blir det sociala livet mindre och mindre, ja, om man pratar folk man kan lita på. Så att hitta balansen mellan ett bra socialt liv och omgivningar man trivs i, ja, det är där jag står just nu.
Sedan har jag ju insett att siffran som på något sätt anger min ålder säger mig att det är bra att ha sjukvård etc. i näromgivningarna. Har varit sjuk förr. Ja jag brände mitt ljus i båda ändarna under en period i Thailand, kostade mig en hel del i hjärta och tårar, men nu vet ja i alla fall vad jag inte ska göra och vart inte jag ska bo.
Men tack för all input.