Växlingskontor i Bang Saen

Någon bra växlingskontor i Bangsaen?

Ingen växlingskontor i Bangsaen , Min fru var å växla flera svenska 500 lappa i bank här , med bra
kurs , men 2 stk. 500 lappa ville dom inte ha , dom sa : det är fel färg på dom . så dom växla vi i Pattaya
på ett Köp Centrum i 2 and Road , Växlingskontoret ligger i 2 and våningen .
Det var tomt för folk i köp centrumet , vi var ensam där . se foto

IMG_0652.jpg

IMG_0653.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

IMG_0657.jpg

Ingen växlingskontor i Bangsaen , Min fru var å växla flera svenska 500 lappa i bank här , med bra
kurs , men 2 stk. 500 lappa ville dom inte ha , dom sa : det är fel färg på dom . så dom växla vi i Pattaya

IMG_0652.jpg

IMG_0653.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

IMG_0657.jpg
Säg till din ekonomiska fru att hon skaffar konto i Bangkok bank och skickar sina bidragspengar dit från svensk bank.Bästa kursen!:thumbsup:

Säg till din ekonomiska fru att hon skaffar konto i Bangkok bank och skickar sina bidragspengar dit från svensk bank.Bästa kursen!:thumbsup:
Bara undrar vad som lönar sig? Att ta ut pengarna från ATM eller att ta med en del kontanter och väksla lokalt? Själv tycker jag det är säkrare att ha pengarna på bankkontot. Men det är kanskje som ni säjer bàttre att föra över pengar til vårat konto i Bankok Bank enn att ta ut pengar på ATM från Nordeakortet... :wai:

Någon bra växlingskontor i Bangsaen?

Hej !
Om du inte har ett konto in en Thaibank,så är det bästa att ta ut en större summa varje gång, då du gör dina uttag i en vanlig ATM.
Du får den kurs som ditt kort, ger via Visa eller Mastercard, den är nästan lika bra som att överföra till bank.
Du har en avgift från din sve bank, 36 - 50 kr per uttag. ICA banken tar inga avgifter, men är dyrast vid banköverföring.
Det är stor risk att resa med kontanter,samt att växelkursen är sämre.
Skall du stanna en längre tid så ta med dig din bankdosa och öppna ett konto i ThaibankTex: BKK Bank.Sedan överför du själv dina pengar, och tar ut dom med ditt Thai Bankkort.
Trevlig resa.

IMG_0652.jpg

IMG_0653.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

IMG_0657.jpg
Vi måste gå i ett parallellt universum, för överallt du går i Pattaya så är det öde.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp