Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.

Då missförstår du helt. Politiskt finns ett spel, är man med i spelet kan man påverka, är man inte med i spelet tappar man möjlighet påverka.
Tid och målmedvetenhet vinner i princip alltid.
Ja, polisen gör bara sitt jobb. Polisen uppgift är att upprätthålla lagen. Därför jag säger att det är lagen som måste riktas kritik mot.
Riktar du kritiken mot polisen så hårdnar istället deras grepp. Polisen är fostrade, speciellt i Thailand till att vara auktoritär.
Ju mer motstånd du gör mot dem, desto hårdare greppar de. Du gör slut på din kraft mot någon du inte kan påverka. Det väcker inte deras syn eller åsikt.
Jag är fullständigt emot att slösa energi.
Lagskaparna, där är målet. Som jag sagt hela tiden.
Polisen har i alla fall mandat att ta tag i problemen i Thailand , en eloge tillregeringen anser jag , med tanke på hur politker attackerar poliser i Sverige som utför sitt jobb , de kan ju idag knappt ta i buset utan att det skriks högt från vänsterfolket om polisbrutalitet

Jag brukar gilla att diskutera och tycker det tillför att ha olika åsikter. Men när någon har sådan översittare åsikter slutar det. Jag vill inte längre ha med dig att göra och skäms å Sveriges över att du är svensk.
Fast du tillskriver mig saker som du själv hittar på. Du säger att jag står för åsikter jag aldrig har haft och inte heller framfört här.
Du har en god fantasi och inget annat. Det kanske hänger samman med att du mår dåligt.
Jag säger som det är, hur det fungerar. Polisen kan du inte påverka. Du kan skrika och bråka så mycket du vill. Det enda som händer är att du blir avpolletterad. Det är det som rent sakligt händer och har inget med mina åsikter att göra.
Om du har kört det här loppet på immigration, då förstår jag varför du måste lämna landet.
Polisen är fel makt att bråka med. Militären har ännu kortare stubin. Thailändare ser ännu hårdare på det här med auktoritet.
Det är en rent saklig åsikt utan värdering.

Polisen har i alla fall mandat att ta tag i problemen i Thailand , en eloge tillregeringen anser jag , med tanke på hur politker attackerar poliser i Sverige som utför sitt jobb , de kan ju idag knappt ta i buset utan att det skriks högt från vänsterfolket om polisbrutalitet
Thailändska polisen är mer militärer psykologiskt sett. Resistance is futile, 555..
Det är tråkigt när en svagare person får närkontakt med den auktoriteten, det är som en kalldusch att upptäcka att ens åsikt är värd noll och intet när man varit bortklemad av en svensk motsvarighet som accepterar tjafs.
Jag värderar inte det här alls. Situation är som den är idag. Inget du och jag tänker eller gör kan ändra detta på polisiär nivå.
Ja det är bra att polisen fullgör sin uppgift enligt det mandat de har. Det är tråkigare om de inte gör det och enbart tjänar egen agenda. Det senare har Thailand tidigare varit känt för under en tid. Korruption.

Fast du tillskriver mig saker som du själv hittar på. Du säger att jag står för åsikter jag aldrig har haft och inte heller framfört här.
Du har en god fantasi och inget annat. Det kanske hänger samman med att du mår dåligt.
Jag säger som det är, hur det fungerar. Polisen kan du inte påverka. Du kan skrika och bråka så mycket du vill. Det enda som händer är att du blir avpolletterad. Det är det som rent sakligt händer och har inget med mina åsikter att göra.
Om du har kört det här loppet på immigration, då förstår jag varför du måste lämna landet.
Polisen är fel makt att bråka med. Militären har ännu kortare stubin. Thailändare ser ännu hårdare på det här med auktoritet.
Det är en rent saklig åsikt utan värdering.
Men vist kan det hjälpa att försöka, att tala med IMG ang rapport problemen, om tiotusentals gör detta, så kommer ju signaler gå uppåt i hierarkin, samt nå lagstiftarna.
Man kan ju inte bara som du acceptera o vänta på att lagar ändras.

Om ingen yttrar sig om felaktigheter, så kommer ju problemen att kvar stå.
Gäller både i Thailand som Sverige.
Det är opinionen som påverkar och den skall inte vara tyst o acceptera felaktigheter.
Men du har ju här en motsatt uppfattning,som att lag är lag inget vi kan göra något åt.

Nä skapa opinion på verka IMG.

Nä de har andra problem än T 31. Men man kan ju alltid hoppas att det var här problemet satt i röven på militärerna. Efter att de åtgärdat problemet med miltärens rövar kommer allt bli bra.

Men vist kan det hjälpa att försöka, att tala med IMG ang rapport problemen, om tiotusentals gör detta, så kommer ju signaler gå uppåt i hierarkin, samt nå lagstiftarna.

Det är opinionen som påverkar och den skall inte vara tyst o acceptera felaktigheter.
Men du har ju här en motsatt uppfattning,som att lag är lag inget vi kan göra något åt.

Ja man kan påtala det. Helst så många gånger som möjligt. Men man måste förstå psyket på en poliskår som blivit mer eller mindre militärt auktoritär. Din åsikt är värd exakt Zero, lika mycket som en myra, OM det är i samband med ett beslut som är fattat. Polis och militär är en exekutiv gren, det finns inget utrymme för diskussion.
Om man obstruerar, som många här är inne på att skita i det som protest, med argumentet att de skall få se att vi verkligen tycker illa om det här. Då faller polisen in i warzone och skall hitta på mer och mer för att tvinga dig foga dig. De riktar energin till att, tvärt om det du hoppades med att visa din ovilja, att försöka lösa problemet "du". Du blir ett problem och det finns enkla vägar avsluta det problemet.
Fredligt på sammanträden och informationsträffar upplysa om problem. Föreslå andra lösningar, det är en fungerande väg.
Jag kan bara utgå från min roll som officer, före jag fattat beslut finns utrymme diskutera, men det är jag som beslutar, det är ingen demokrati. Mitt beslut gäller, får jag motstånd, avslutar jag motståndet.
Varför, för att jag är elak och inte människovän? Nej, det mitt jobb att leda verksamheten efter de beslut som är fattade över mitt huvud.
Klarar jag inte detta får jag gå, jag duger inte.
Exakt den situation är thai polisen i.
Man måste vara extremt politisk i sina kontakter med polisen här.

Senast ändrad:
I sak

I sak har du rätt . däremot oerhört viktigt att man gör detta på rätt sätt i Thailand . Att kalla tillex en tjänsteman för "skit" tror jag inte skulle falla i god jord . Då får man en RÖD stämpel i sitt pass , kanske detta som hänt i Khuntans fall , vad vet jag, verkar som att han har ett ganska hetsigt humör , men märkligt är detta med vad han berättat och mycket svårbegripligt

I sak

I sak har du rätt . däremot oerhört viktigt att man gör detta på rätt sätt i Thailand . Att kalla tillex en tjänsteman för "skit" tror jag inte skulle falla i god jord . Då får man en RÖD stämpel i sitt pass , kanske detta som hänt i Khuntans fall , vad vet jag, verkar som att han har ett ganska hetsigt humör , men märkligt är detta med vad han berättat och mycket svårbegripligt
Ja det ligger en hund begraven här, kanske han missat att förtälla oss nåt i historien?

Jag kan köpa mig ett uppehållstillstånd här utan vidare. Samt utnyttja mina kontakter här. Problemet är korruptionen att bygga något på oriktig uppgifter. Det är jag och ingen annan som är ansvarig för det jag företar mig i landet. Att jag har ett hetsigt humör stämmer bra så att gå på vaja linjen skiter sig de skall göra sitt jobb färdigt med det. Dessutom vill jag inte stå i tacksamhetsskuld har gjort detta i Thailand att behöva krypa för något som bevisar Darwins lära bjuder mig emot. Jag har nog med civilkurage om det skulle gälla och tar inte skit från någon.
Eftersom jag nu har fått en varning pga av dålig stämning betyder det väl att några har tagit sig illa vid jag beromursäkt för detta och skall försöka tona ner mitt sätt att uttrycka mig.
Men jag tror nog att de som jag varit högljud emot kan ta det som en gås.

Igentligen hade dom inte behövt tm.30, räcker väl dom frågar google, google vet ju varje steg vi tar, vad vi äter, vart vi skall.
Google har mina flyguppgifter och kommer upp på google kalender innan rederiet ens meddelat mig att jag skall flyga någonstans.
Jag skrev ett inlägg om något här, det första som kommer upp när jag öppnar fb är reklam om det jag nämde här.
Där kan man snacka om spioneri, och man pratade om England innan, London är världens mest övervakade stad, där kan du inte ta ett steg utan du filmas och ansikts igenkänning finns redan, och ja dom har ditt foto där med, det gav du dom i passkontrollen, England har aldrig vart med i Schengen så det är pass som gäller för att komma in där även för EU-medborgare.

Jag kan köpa mig ett uppehållstillstånd här utan vidare. Samt utnyttja mina kontakter här. Problemet är korruptionen att bygga något på oriktig uppgifter. Det är jag och ingen annan som är ansvarig för det jag företar mig i landet. Att jag har ett hetsigt humör stämmer bra så att gå på vaja linjen skiter sig de skall göra sitt jobb färdigt med det. Dessutom vill jag inte stå i tacksamhetsskuld har gjort detta i Thailand att behöva krypa för något som bevisar Darwins lära bjuder mig emot. Jag har nog med civilkurage om det skulle gälla och tar inte skit från någon.
Eftersom jag nu har fått en varning pga av dålig stämning betyder det väl att några har tagit sig illa vid jag beromursäkt för detta och skall försöka tona ner mitt sätt att uttrycka mig.
Men jag tror nog att de som jag varit högljud emot kan ta det som en gås.
Haha, oroa dig inte, jag har varit med om betydligt värre och ursäktar ditt beteende utan problem.
Om du däremot misstänker mig som bakgrund din varning,får du nog släppa det. Jag går rakt på sak och har inget behov av att någon skall försvara eller skydda mig. Jag står på mina egna ben här i livet.
Det sagt, så hoppas jag att du med tiden blir lugnare och finner harmoni. Jag känner med dig, även när jag måste se saker sakligt och kan riskera kännas brutal.

Igentligen hade dom inte behövt tm.30, räcker väl dom frågar google, google vet ju varje steg vi tar, vad vi äter, vart vi skall.
Google har mina flyguppgifter och kommer upp på google kalender innan rederiet ens meddelat mig att jag skall flyga någonstans.
Jag skrev ett inlägg om något här, det första som kommer upp när jag öppnar fb är reklam om det jag nämde här.
Där kan man snacka om spioneri, och man pratade om England innan, London är världens mest övervakade stad, där kan du inte ta ett steg utan du filmas och ansikts igenkänning finns redan, och ja dom har ditt foto där med, det gav du dom i passkontrollen, England har aldrig vart med i Schengen så det är pass som gäller för att komma in där även för EU-medborgare.
Immigration är dessutom aktiva på sociala forum som detta. De söker information om personer som inte följer de lagar som är här, vad gäller arbetstillstånd, visum, uppehållstillstånd, rapporter.
Ja, de har också svensktalande personal. Tillräckligt många har bott i Sverige åratal och sedan återvänt, så det är inte svårt hitta någon att anställa som vi tror är svensk.
Fundera själva på vad den information ni anger här kan användas till på immigration.

Haha, oroa dig inte, jag har varit med om betydligt värre och ursäktar ditt beteende utan problem.
Om du däremot misstänker mig som bakgrund din varning,får du nog släppa det. Jag går rakt på sak och har inget behov av att någon skall försvara eller skydda mig. Jag står på mina egna ben här i livet.
Det sagt, så hoppas jag att du med tiden blir lugnare och finner harmoni. Jag känner med dig, även när jag måste se saker sakligt och kan riskera kännas brutal.

Okej som svar jag vet att det inte var du såpass mycket råggfińs det i dig det käne jag. Men visst det kan passa med en liten liten ursäkt från min sida.

Självklart känner dom till lagarna, det finns tusentals anställda experter i olika departement som hjälper sina regeringar att hålla koll på vad som gäller, vidare har vi Länsstyrelser som är statens förlängda arm och jobbar mycket med lagar och dess tillämpning.
Sen har vi hela domstolsväsendet som upprätthåller lagar, föreslår ändringar. JK är en funktion till.
På topp av det granskas minsta lag i Sverige av EU så dom inte bryter med lagstiftningen i EU som står över svensk lag på många områden.

Nja, som slutkläm tycker jag att ditt försvar av ultrahögern och superkapitalisterna i Thailand är klämkäck för en betonggrå sosse.

Hej

Själv vågar jag nog ändå påstå att en lag som inte tillämpats överhuvudtaget sen 1979-1980 inte har varit speciellt känd vare sig bland landets politiker eller medborgare i Thailand, men jag håller dig om att den borde ha tagits bort och förpassats till papperskorgen, det gäller väl för övrigt i princip alla lagar och regler som är framtagna av militärjuntor under rådande diktatur.

Lagar och regler ska föreslås, utredas och stiftas inom det demokratiska systemet av folkvalda och inte militärer.

Mvh isan lover

Hej

Ja det verkar vara ett mycket bra och billigt sätt att både förebygga och klarar upp brott på, skulle vilja se mycket av detta på utsatta platser i Sverige, dessutom borde alla privatpersoner och företag få sätta upp hur många kameror dom vill.

Mvh isan lover

Jag skulle nog inte vilja leva med att grannarna har kameror som övervakar vad jag gör hemma men att företag skulle ha rätt att sätta upp kameror, det håller jag med om för det finns alldeles för många anställda som inte sköter sina arbeten och då skulle det vara enkelt att byta ut dem mot andra som sköter sina arbete ordentligt!

Längs villagens vägar finns det kameror som täcker upp alla gatorna, det är helt ok, har vakterna översikt vad som sker i området.
Men dom har inte kameror riktade in mot husen men går inte sig till och från ett hus utan att komma med på film.

Hej

Din vana trogen försvarar du som vanligt allt som en militärjunta i en diktatur gör hur dumt och fel det än är.

Varför skulle civila regeringar ha ändrat en gammal lag som inte har använts på 30 år?

Kände dessa civila regeringar ens till att denna lag fanns?

Nej att beskylla landets folkvalda regeringar för att en lag skapad och införd av en militärjunta under rådande diktatur 1979 åter togs upp av en annan militärjunta under rådande diktatur 2014 är ju helt befängt.

Du verkar vara beredd att gå hur långt som helst för att försvara militärkupper, juntor och diktatur, varför inte inse fakta och ta till dig att denna lag är helt i grunden militär och det till 100%, både när den tillkom 1979 liksom när den ånyo började tillämpas 2014.

Mvh isan lover

Givetvis så ska samtliga regeringar efter att lagen infördes 1979 ha kritik för att den inte har ändrats eller avskaffats!

Thailand har ju förstaplatsen av säkra städer 2019.

67903641_10158336197076808_5109401118044061696_n.jpg

Och Filippinerna har 4 av de 10 första.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar