24 timmars krav på att rapportera vistelseadress

Damen har skitit i i att rapportera mig. Har gått bra alla gånger förutom senast när jag förlängde 30 dagar.
Såg inte ut som några större problem med att göra rapporteringen på nätet.
Herregud om alla skulle vara tvungna att gå till immigration för att rapportera vem eller vilka som bor på en adress....
Helt hopplösa köer skulle uppstå.
Jag har blivit 24 rapporterad 1 gång på 6 1/2 år om man räknar bort hotell.
Aldrig haft problem med certificate of recidense för det.

Men i fallet Phonta skriver om så är ju dansken själv ägare av condon och då är man ju själv skyldig att rapportera.
Så då får dom kanske det problemet när dom skall ha ut COR men inte har rapporterat sig till imm.

Men Phonta äger ju ingen bostad här nere så han är ju inte rapporteringsskyldig bara dom som inhyser honom under tiden.

Damen har skitit i i att rapportera mig. Har gått bra alla gånger förutom senast när jag förlängde 30 dagar.
Såg inte ut som några större problem med att göra rapporteringen på nätet.
Herregud om alla skulle vara tvungna att gå till immigration för att rapportera vem eller vilka som bor på en adress....
Helt hopplösa köer skulle uppstå.
Men vet du om man kan ansöka om inloggning för rapportering via nätet eller måste man gå och ansöka i egen person för att få personliga inloggningsuppgifter?
Blir ju lite svårt isåfall om man inte är i landet vilket är fallet med min hyresvärd.

Men vet du om man kan ansöka om inloggning för rapportering via nätet eller måste man gå och ansöka i egen person för att få personliga inloggningsuppgifter?
Blir ju lite svårt isåfall om man inte är i landet vilket är fallet med min hyresvärd.

Hon vet inte om hon kan fixa inloggning på nätet eller om hon måste till immigration.

Vi konkluderade med att vi inte köar för att slippa 2000Thb. Bättre att gå en gång till immigration och betala där och då.

Men som du säger så är det ju din hyresvärd som får problem och inte du. Fast det kan nog sätta en del käppar i hjulen hos myndigheter.

Hon vet inte om hon kan fixa inloggning på nätet eller om hon måste till immigration.

Vi konkluderade med att vi inte köar för att slippa 2000Thb. Bättre att gå en gång till immigration och betala där och då.

Men som du säger så är det ju din hyresvärd som får problem och inte du. Fast det kan nog sätta en del käppar i hjulen hos myndigheter.
Ja skall du söka uppehållstillstånd så skall du ha TM30 (24 timmar rapportering) + att han som hyr ut skall ha WP också.
Antagligen vid förlängning som för din del då.
Därför jag åkte till Laos och fixade ett VISA O non imm spouse/family istället.
Orkade inte krångla med det, vet inte om han har WP som jag hyr av eller hur ägande biten ser ut.
Fixar med det nästa år när jag bor någon annanstans.

Men dom satte inte åt mig något på det immigration, dom sa bara att jag skall säga till min hyresvärd att han skall ha WP om han är utlänning.

Jag hyr ju i god tro både vad gäller rapportering och WP från hans sida ;)

Fast jag förstår inte varför du lägger tid på dessa för dig triviala saker.
Du skall ner till Thailand på semester i 1 månad du skall ju inte flytta ner.
Ta med dig ett internationellt körkort och skit i allt vad myndigheter och krångel heter.
Lägga massa tid på sån skit på en semestermånad?
Kommer du väl bara sitta här på forumet och gnälla över dessa myndigheter sen och din semester är förstörd.

Nä du lägger för mycket tid och funderingar på skitsaker som du inte behöver som den turist du är.

Så mitt tipps skit i allt det, ta ditt internationella körkort kör runt i Thailand och låt hotellen anmäla in dig och skit i allt.
Myndigheterna begär inte att turister skall känna till det här ;)
Den som gnäller Jonas är väl du ,och ondgör sig så in i helv för att andra bryr sig , dessutom så har du fel rätt mycket i vad du påstår ,, Och som du brukar säga när du tycker andra lägger sig i ditt liv , Skit i det du !!!:)

Det kan du ge dig fn på att det kan göra :thumbsup:;) och bara för att Jonas inte vet om det så finns det defakto många som fått dessa böter , jag fick även i Pattaya ,men "Min fru" fick stå för dem, och pga hon är Thai så blev det 1800, thbt , Har för mig att även Långeman skrev något om detta för ett drygt halvår sedan .Danskens kvittens såg jag fö då han visade upp den ...

Den som gnäller Jonas är väl du ,och ondgör sig så in i helv för att andra bryr sig , dessutom så har du fel rätt mycket i vad du påstår ,, Och som du brukar säga när du tycker andra lägger sig i ditt liv , Skit i det du !!!:)
Vad är det jag har fel i??
Och vad är det jag gnäller över??

Det kan du ge dig fn på att det kan göra :thumbsup:;) och bara för att Jonas inte vet om det så finns det defakto många som fått dessa böter , jag fick även i Pattaya ,men "Min fru" fick stå för dem, och pga hon är Thai så blev det 1800, thbt , Har för mig att även Långeman skrev något om detta för ett drygt halvår sedan .Danskens kvittens såg jag fö då han visade upp den ...
Jag frågade om han verkligen fick 6000 baht jag har inte påstått att dom inte ger det.
Om du lär dig läsa någon gång så skriver jag att det är krav, men kravet ligger på ägaren av bostaden!!

Vad fick du böter för, att inte 24 timmar rapporterats 55555, varför skriver du här och frågar om detta gäller när du själv skall ha fått böter men som din fru fick ta 555555.
Ja det är ju frågan vad man skall tro på för jag trodde att du trodde i din enfald att det räckte med arrival card ;)
Konstigt att man skapar en tråd och frågar om man själv har råkat ut för och fått böter, varför skrev du inte om det då istället för Dansken ;)

Vad är det jag har fel i??
Och vad är det jag gnäller över??
Läs ditt inlägg min vän , en gång till ...:)Fö så skiter dom i vem eller hur du skall anmäla ,, de slår dig på dessa stålar i Pattaya , Och det är i lagen som hyresvärden skall anmäla ,men det är du som får böta .. Inte var det min hyresvärd som fick böta ,, jag bytte hus , från en sida av soien till den andra , det kostade mig 1800 thbt pga att husnumret bar ett annat mot vad som stod i deras gamla adress , så när jag skulle ha ett COR så klämde de åt mig , det var i april när jag köpte sista MC n ,, De accepterar ju inte husbok i Pattis ,så därmåste du ha ett COR , sen skiter väl jag i vad lagen säger , det snor dig på stålar helt enkelt , vad gör du om de kräver stålar av dig ?? Ber du dem fara åt helv då , det tror jag knappast :):)

Skiter i kostnaden. Min dam är tydligen mer thai än din, då hon klarade sig med 1600 Thb. [emoji38]
Oavsett så var det säkert 1,5t med kö på immigration.
Ska man först stå och köa i 1,5t för att rapportera, för att sedan någon vecka efteråt stå i kö igen för att ansöka om förlängning, så betalar vi hellre och köar bara en gång.

Så frågan är om det går att fixa direkt via nätet utan att skaffa någon typ av användarnamn på immigration.

Nåja, hade intresset funnits så hade jag gjort det nu. Men intresset är ganska svalt.

Läs ditt inlägg min vän , en gång till ...:)Fö så skiter dom i vem eller hur du skall anmäla ,, de slår dig på dessa stålar i Pattaya , Och det är i lagen som hyresvärden skall anmäla ,men det är du som får böta .. Inte var det min hyresvärd som fick böta ,, jag bytte hus , från en sida av soien till den andra , det kostade mig 1800 thbt pga att husnumret bar ett annat mot vad som stod i deras gamla adress , så när jag skulle ha ett COR så klämde de åt mig , det var i april när jag köpte sista MC n ,, De accepterar ju inte husbok i Pattis ,så därmåste du ha ett COR , sen skiter väl jag i vad lagen säger , det snor dig på stålar helt enkelt , vad gör du om de kräver stålar av dig ?? Ber du dem fara åt helv då , det tror jag knappast :):)
Ja du min vän, läs mitt inlägg en gång till och lär dig läsa!
Jag tycker du skall lägga mer tid på att njuta av semestern än att krångla med myndigheter!!!!!!!
Var det gnäll och var det så svårt att förstå!?

Därför att han hade en husbok ,och därför han hade rätt adress i sitt arrivalcard , du får väl tro vad du vill, som vanligt Jonas ,, det är jag ju van vid, Jag hade fel husnummer i mitt arrivalcard mot vad de hade i sina uppgifter , därför tog de mig när jag ansökte om kor ,, Mitt pris hade varit 6 tusen vad jag minns ,men unde ta det på gumman då ho är Thai ,då 1800 ,eller om det var 1400 , har slängt det djäkla kvittot nu igår , det satt i passet .. Men då skiter vi det ,, skriv om Som Tam i stället 5555:):):)

Ja skall du söka uppehållstillstånd så skall du ha TM30 (24 timmar rapportering) + att han som hyr ut skall ha WP också.
Antagligen vid förlängning som för din del då.
Därför jag åkte till Laos och fixade ett VISA O non imm spouse/family istället.
Orkade inte krångla med det, vet inte om han har WP som jag hyr av eller hur ägande biten ser ut.
Fixar med det nästa år när jag bor någon annanstans.

Men dom satte inte åt mig något på det immigration, dom sa bara att jag skall säga till min hyresvärd att han skall ha WP om han är utlänning.

Jag hyr ju i god tro både vad gäller rapportering och WP från hans sida ;)

Nu äger ju damen huset som vi bor i, så vi slipper krångla till det lite extra.

Nåja, bara skitit sig 50% av gångerna till en rimlig kostnad

Den där historien ändrar sig, jag har träffat dig efter det och du berätta om husboken, jag har hört den historien men det ingick inte 24 timmars rapportering i den då.

Läs vad som gäller vid TM30 rapportering istället så ser du att kravet ligger inte på dig!

Den där historien ändrar sig, jag har träffat dig efter det och du berätta om husboken, jag har hört den historien men det ingick inte 24 timmars rapportering i den då.

Läs vad som gäller vid TM30 rapportering istället så ser du att kravet ligger inte på dig!
Varför bötfällde de då mig ,, Jag hyrde ju av en annan i Pattis , inte av min fru . Och vem skall rapportera när jag kommer till gummans hus , hon är ju i Sverige 5555:):):)
Jag skiter i det , var bara intressant att se hur andra i Isaan löser dessa märkliga krav ;)

Varför bötfällde de då mig ,, Jag hyrde ju av en annan i Pattis , inte av min fru . Och vem skall rapportera när jag kommer till gummans hus , hon är ju i Sverige 5555:):):)
Jag skiter i det , var bara intressant att se hur andra i Isaan löser dessa märkliga krav ;)
Ja själv besöker jag ju svärföräldrarna i Isaan ibland och jag gör inte ett skit.
Du skall upp och hämta hojen och stanna där par nätter, varför bry sig du kommer la åka runt och bo på hotell sen ändå?

Tycker inte heller det är ett märkligt krav, så mycket löst folk som rör sig i det här landet så vill dom väl ha kontroll på vad dom befinner sig om tex. brott begås.
Borde vara samma krav i Sverige och det tror jag du med tycker.

Vanligtvis får inte den som är rapporterad något bevis på det, det är husägaren.

Hade varit jobbigt om alla hotell skulle ge en kopia på att alla turister varit inrapporterade till immigration så dom kan bära med sig det.

Fast hyr man hus kan man ju begära det av husägaren för det skall visas nu vid tex. uppehållstillstånd ansökan, det blev jag tillsagd av dom att göra.

Du kom med en husbok och ville ha COR på den, den adressen stämde inte med var du uppgav att du bodde, kanske det du fick böter för?
Du hade 2 adresser alltså en du uppgav du bodde på och en du ville ha COR på.

Kanske också därför din fru fick böterna för adressen du ville ha COR på var ju hennes husadress och hon hade inte rapporterat in dig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp