24 timmars krav på att rapportera vistelseadress

Jag har tagit ut 10 stycken COR under 2 1/2 år alla på immigration i Jomtien, jag har aldrig varit inrapporterad på någon TM30, jag har heller aldrig fått någon förfrågan om någon TM30 för kvittot på den får husägaren inte jag.
Jag har bara som hyresgäst visat upp mitt hyreskontrakt.

Däremot när det handlade om visum skulle dom ha en bekräftelse på att TM30 hade rapporterats in.
Det hade det inte men inget som föll på mig personligen utan dom sa att jag måste meddela min hyresvärd så han rapporterar in mig.
Jag fick ingen personlig böter pga. det.
Detta var i Juli i år.

Inte ens hotellen rapporterar till IM, några kanske gör det , jag har frågat på flera ställen.
Endast passkopian var viktig för om jag gjort mig skyldig till en springnota eller skadegörelse så skulle jag haffas på flygplatsen vid utresa. Fotokopian sparade dom i en vecka var ett vanligt svar. Men det var ju på andra ställen i Thailand ..........

Jag har tagit ut 10 stycken COR under 2 1/2 år alla på immigration i Jomtien, jag har aldrig varit inrapporterad på någon TM30, jag har heller aldrig fått någon förfrågan om någon TM30 för kvittot på den får husägaren inte jag.
Jag har bara som hyresgäst visat upp mitt hyreskontrakt.

Däremot när det handlade om visum skulle dom ha en bekräftelse på att TM30 hade rapporterats in.
Det hade det inte men inget som föll på mig personligen utan dom sa att jag måste meddela min hyresvärd så han rapporterar in mig.
Jag fick ingen personlig böter pga. det.
Detta var i Juli i år.
Kanske hade de order om att dra in lite extra stålar då i april hmmm .. kanske kör de med Scams även på MIG , var ganska många däruppe på övervåningen då jag /vi var där ,och alla i samma ärende , kanske en drive 555:):)

Det är husägaren som skall anmäla att du bor där så då när du kommer till byn så blir det din fru som skall anmäla att du bor där inom 24 timmar.

Stämmer verkligen dom 6000 baht i böter??

För din del så blir inte du bötesskyldig men din fru då ;)

Det är alltid bostadsägaren som är skyldig att anmäla inte gästen, hade blivit lit väl mycket turister som skall springa och anmäla sig hela tiden isåfall.

Så du är inte skyldig att anmäla dig och du som inte äger bostad kan inte anmäla dig.
Det är som sagt var din frus skyldighet som ägare av bostaden.
Har för mig att detta kan göras hos närmaste polisstation.

Vart mycket skriverier i media och på forum om det här för ca. 2 år sen.

Men aldrig hört att någon condoägare fått böter på 6000.

Vilket som jag fyller i mitt arrivalcard sen gör jag inget mer.
Det är han jag hyr av som är skyldig och har han inte anmält in mig så är det han som åker på det.
Jag har gjort vad jag skall.

Det är husägaren som skall anmäla att du bor där så då när du kommer till byn så blir det din fru som skall anmäla att du bor där inom 24 timmar.

Stämmer verkligen dom 6000 baht i böter??

För din del så blir inte du bötesskyldig men din fru då ;)

Det är alltid bostadsägaren som är skyldig att anmäla inte gästen, hade blivit lit väl mycket turister som skall springa och anmäla sig hela tiden isåfall.

Så du är inte skyldig att anmäla dig och du som inte äger bostad kan inte anmäla dig.
Det är som sagt var din frus skyldighet som ägare av bostaden.
Har för mig att detta kan göras hos närmaste polisstation.

Vart mycket skriverier i media och på forum om det här för ca. 2 år sen.

Men aldrig hört att någon condoägare fått böter på 6000.

Vilket som jag fyller i mitt arrivalcard sen gör jag inget mer.
Det är han jag hyr av som är skyldig och har han inte anmält in mig så är det han som åker på det.
Jag har gjort vad jag skall.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp