Vilken öl dricker ni

Inget slår färsköl. Kronen Brauhaus, The Pullman Hotel i Khon Kaen, serverar ett öl som får änglarna att sjunga... Vid varje besök jag avlagt där så har det varit promotion; "buy one - get one free".

I övrigt håller jag med Gottland. Thailändsk öl är inte mycket att hänga i julgranen. Man får göra det bästa av situationen och ta en Leo eller två... Men ingen dj..la is!!!

1877_rsr001_00_p_1024x768.jpg

Inget slår färsköl. Kronen Brauhaus, The Pullman Hotel i Khon Kaen, serverar ett öl som får änglarna att sjunga... Vid varje besök jag avlagt där så har det varit promotion; "buy one - get one free".

I övrigt håller jag med Gottland. Thailändsk öl är inte mycket att hänga i julgranen. Man får göra det bästa av situationen och ta en Leo eller två... Men ingen dj..la is!!!

1877_rsr001_00_p_1024x768.jpg

Håller med om kronen på Pullman riktigt god[emoji106] annars var bear lao också en trevlig öl tror det var ledarn som tipsa mig om den, däremot Carlsberg bryggt på samma bryggeri som bear lao tycker jag är i stort sett odrickbar funkar ju dricka i Sverige men i Thailand blää
02979ef15b68af912dfa0bb0b0d7708b.jpg

Håller med om kronen på Pullman riktigt god[emoji106] annars var bear lao också en trevlig öl tror det var ledarn som tipsa mig om den, däremot Carlsberg bryggt på samma bryggeri som bear lao tycker jag är i stort sett odrickbar funkar ju dricka i Sverige men i Thailand blää
02979ef15b68af912dfa0bb0b0d7708b.jpg
Carlsberg får jag samma sura uppstötningar av som Leo.

Ännu ett nytt Thailändskt öl, Chang denna gången med ett märke som heter Federbräu, skall vara en kopia på tyskt öl.
Någon som smakat?

beer_99854.jpg

Carlsberg äger 49 eller 51% av Bear Lao. Om de brygger Carlsberg där eller inte vet jag inte.

Carlsberg smakar illa i min mun...

Kanske mest p.g.a. av att dom släckte ner Bromma där jag jobbade... 5555

En Efes bryggd i Turkiet är enligt mina smaklökar den godaste ölen i världen.
Väl kyld, och utan is naturligtvis.;)

Många öl smakar bäst på den plats man har druckit den, som en Efes passar bra i Turkiet en varm dag och en Beer Lao bäst i Loas.

Tyvärr har ju Thailand inga supergoda öl, den minst sämsta är ju en kall Chang.

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar
908