Vilken öl dricker ni

En liten grej det här med Carlsberg i Thailand köpte 6 st tror det var på Big C å som jag sa smakade den vidrigt hade en fad eftersmak tänkte det var nått fel med första så prova en till samma där, nåväl men skam den som ger sig måste ju va nått galet på den sändningen så testa köpa på top men var lika jäkla vidrig så där gav jag upp så thai fick dricka upp resten när vi hade fest.

Berätta det där till en kompis året efter som hade just carlsberg som favoritöl vilket han ju så klart ej trodde på så när vi var ute en kväll så dök självklart 2 Carlsberg upp på bordet slutade med att vi lämna dom oupdruckna hur mycket vi vart påverkade av min negativitet där vore skoj få veta så om nån har samma eller annan erfarenhet berätta.

Tror jag skrivit om detta tidigare..??

Men när jag jobbade på Carlsberg så var det ju så att från början kom ju ölen ifrån Danmark med tankbil till bryggerierna i Sverige och vi tappade det på flaska/burk..
Efter ett antal år så skulle vi sätta igång och brygga Carlsberg själva..
Det var ju bryggmästare ifrån Danmark på plats för att se till att går rätt till..
Men ölen smakade fan lök när det var klart..??
Tror vi hällde ut miljoner liter öl under säkert 1 års tid då det aldrig blev bra någon gång..
Hur mycket folk som helst kom ifrån Danmark och gjorde allt exakt som i Danmark..
Men skiten smakade fan lök i alla fall...??

Då var det någon smartskalle som hade ett förslag...
Kör upp vatten ifrån Danmark och prova brygg på det..
Vatten är ju viktigt som tusan i produktionen..
Se på fan.... Nu smakade det exakt som i Danmark... 5555

När man sen gjorde prover på vattnet så visade det sig att det inte blev godkänt i Sverige..
För mycket föroreningar i det Danska vattnet som gör sitt till smaken..

Så det kan nog vara exakt likadant i Thailand...??

Många öl smakar bäst på den plats man har druckit den, som en Efes passar bra i Turkiet en varm dag och en Beer Lao bäst i Loas.

Tyvärr har ju Thailand inga supergoda öl, den minst sämsta är ju en kall Chang.
Nä tycker nog fn att en iskall Leo är jäkligt gott. Chang dricker jag inte för alla pengar i världen.

Senast redigerad av en moderator:
En liten grej det här med Carlsberg i Thailand köpte 6 st tror det var på Big C å som jag sa smakade den vidrigt hade en fad eftersmak tänkte det var nått fel med första så prova en till samma där, nåväl men skam den som ger sig måste ju va nått galet på den sändningen så testa köpa på top men var lika jäkla vidrig så där gav jag upp så thai fick dricka upp resten när vi hade fest.

Berätta det där till en kompis året efter som hade just carlsberg som favoritöl vilket han ju så klart ej trodde på så när vi var ute en kväll så dök självklart 2 Carlsberg upp på bordet slutade med att vi lämna dom oupdruckna hur mycket vi vart påverkade av min negativitet där vore skoj få veta så om nån har samma eller annan erfarenhet berätta.
Samma erfarenhet.
I Sverige drack jag alltid Export eller Hof men den som finns här är inte Carlsberg mer än på etiketten. Vidrig smak typ som Heiniken.

Tror jag skrivit om detta tidigare..??

Men när jag jobbade på Carlsberg så var det ju så att från början kom ju ölen ifrån Danmark med tankbil till bryggerierna i Sverige och vi tappade det på flaska/burk..
Efter ett antal år så skulle vi sätta igång och brygga Carlsberg själva..
Det var ju bryggmästare ifrån Danmark på plats för att se till att går rätt till..
Men ölen smakade fan lök när det var klart..??
Tror vi hällde ut miljoner liter öl under säkert 1 års tid då det aldrig blev bra någon gång..
Hur mycket folk som helst kom ifrån Danmark och gjorde allt exakt som i Danmark..
Men skiten smakade fan lök i alla fall...??

Då var det någon smartskalle som hade ett förslag...
Kör upp vatten ifrån Danmark och prova brygg på det..
Vatten är ju viktigt som tusan i produktionen..
Se på fan.... Nu smakade det exakt som i Danmark... 5555

När man sen gjorde prover på vattnet så visade det sig att det inte blev godkänt i Sverige..
För mycket föroreningar i det Danska vattnet som gör sitt till smaken..

Så det kan nog vara exakt likadant i Thailand...??
Redan innan jag läste det stycket så tänkte jag vattnet, tog det ett år för dom att komma på det?

En Efes bryggd i Turkiet är enligt mina smaklökar den godaste ölen i världen.
Väl kyld, och utan is naturligtvis.;)
Inte bäst i världen men håller med om att Efes är jäkligt god öl. Sist jag var där kunde man vinna nya öl genom tryck inne i korken, dom vart skitsura när jag vann en ny på en redan vunnen öl, går inte sa dom och vägrade ge mig en öl. Ge hit min kork då sa jag å gick till nästa ställe å hämta ut en [emoji12] [emoji12]

Åker ni över till Laos så köp Beer Lao Gold, den bästa av dom alla.
En blandning mellan ljus Lager och mörk Lager.

Har inte sett den i Thailand än.
Annars är San Miguel Pale Pilsen ett hyfsat gott öl som säljs och bryggs i Thailand, men smakar sämre än de som bryggs och säljs i Phil.

Åker ni över till Laos så köp Beer Lao Gold, den bästa av dom alla.
En blandning mellan ljus Lager och mörk Lager.

Har inte sett den i Thailand än.
Annars är San Miguel Pale Pilsen ett hyfsat gott öl som säljs och bryggs i Thailand, men smakar sämre än de som bryggs och säljs i Phil.
Vad kommer San miguel ifrån Fillipinerna eller Spanien

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar