Ubon
Forumveteran
Jag gav min tjej chansen att dra med 1 milj baht när vi köpte bilen, hon hade flera tim på sig men pengarna låg kvar orörda när jag kom hem. 1 milj baht har jag råd att bli blåst på så det var ett litet test.
Nu när relationen är bra så litar jag på henne, men att tro att risken för skilsmässa inte finns oavsett hur bra det är just nu nä den grejen gör jag inte.
Det jag och många med mig vet är att vid en skilsmässa kan man helt plötsligt få träffa en person man aldrig sett förut trots att man levt många år ihop, spec när det kommer till pengar och inte minst här i Thailand, då lägger sig hela tjocka släkten i.
Nope det där hoppar jag gärna över men ni andra gör som ni vill, en del av er har råd, andra inte, vågar sätta en bra slant på att inom några år har det varit minst en skilsmässa där en forummedlem varit delaktig. Inte helt ovanligt om en säger trots att kärleken blomstrade igår.
Funderar på vad Du menar, kunnat blivit blåst på en mille Bath? du kan väl knappast blivit blåst, när Du själv erbjudit pengarna?