Saker att reta sig pa, utan att for den skull riva ner land och rike!?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Helt rätt där Berra....... Notera då att i Thailand så säger lagen INGENTING om att du som går har företräde överhuvudtaget. Det är därför som alla beter sig som att störst och starkast vinner och därmed har företräde!!!

Så man undrar varför det finns övergångsställen inne i städerna överhuvudtaget, de fyller NOLL funktion i Thailand. Detta är alltså ytterligare en sak som thai bara orkat ta till sig till 50%. resten var väl för jobbigt... Alltså att lagstifta om gångtrafikantens företräde på ett övergångsställe!!!

Jo, jag haller med er bada, men samtidigt kankse man ocksa skall ha det i minnet att det var inte speciellt langesedan hela Thailand mer eller mindre var ett bondesammhalle, samma fenomen ser man ju i Indien ocksa, staderna vaxer med en javla fart och folk vallfardar in till staderna i jakt pa arbete och i takt med det far de rad med motorcykel och bil, men fostran i trafikvett ligger langt efter tiden.

Om man tittar utefter vagarna finns dar ju lika mycket skyltar och pilar i vagbanor samt "keep Left" "Keep Right", stoppljus, skyltar som markerar skarp kurva, "Reduce Speed" och mycket mer som i Sverige.

Det kommer att ta ett par tre generationer innan man hunnit att fostra alla. Sen maste ju sakert utbildningen bli battre ocksa i trafiken, tror nog anda att myndigheterna gor vad de kan, for jag kan i alla fall inte klaga pa standarden pa vagarna nar det galler markeringar, skyltar osv. Det finns ju skyltar av alla slag dar de uppmanar folk till bade det ena och andra samt varnar.

Men overgangstalle, ja det har jag ocksa undrat over, kan ju vara sa ocksa att i takt med utveckling tittar man ju givetvis pa vast och infor ju internationell standard, men sen hur det praktiseras ja det ar ju en annan fraga.

Mvh Peter :wai:
 
"Golden " sa:
"insayt " sa:
Intressanta synpunkter pa U-Turn. Men jag korde idag till Rayong med motorcykeln, var pa Leamtong (ungefar som BigC) och gumman lagade telefonen och tiden gick och vi kom inte ivag forran 5 och i varsta rusningstrafiken...hahaha!

Men en sak ar ju saker att motorcyklarna ar ju varst helt klart som Ledarn sa, men lar man sig mentaliteten nogorlunda och flyter med i god hastighetet sa brukar det ga bra, det som ar varst ar alla som helt plotsligt bara kommer pa att de skall byta fil eller ocksa glommer de av att stanga av blinkers och man vet inte vad de skall ta sig till samt alla de som pa utfarter bara sticker fram nosen i full fart.

Att ha framforhallning och se langt fram samt spana av sidorna ar ju inget understatment precis ;D, att speglarna ar dina basta vanner ar ju heller ingen underdrift.

SALTKAR, ett land dar RIS ar nastan religion har man annu inte kommit pa knepet med att ha lite riskorn i saltkaret for att undvika att det klumpar sig :eek:, men sen kommer jag att tanka pa att det ar ju sa fuktigt jamt sa man skulle val bli tvungen att sikta saltet varje dag och i med nya korn ;D, battre att anvanda Naam Bpla kanske :thumbsup:

Sen maste jag ju ge kredit ocksa, till de snalla paret i standet dar jag kopte telefonen, de bytte ut silikonpackningen i Lindas telefon for boetten eller skalet eller vad det nu kallas hade lossnat och de satte dit ny tejp av nagot slag sa nu blev den som ny och det kostade inte en enda Bath, kanske for att jag kopte en telefon for 8 600 bath ;D

Mvh Peter :wai:
[/quote
Körde motor cyckel ett år men lärde mig att jag lekte nog med livet.
Så jag förstod att störst var först o så blev det, så jag lever ännu annars hade jag ju inte kunnat skriva här.

Jo dar har du alldeles ratt Golden storst ar forst och fotgangare ar inte vatten vard :eek:

Mvh Peter
 
"ledarn " sa:
Håller med om att U-Turn är läskigt.... Men tycker nog att det är förarna som är läskigare...
Det jag inte gillar mest med trafiken på "nyare" vägar är ju alla motorcyklar som åker kors och tvärs.. Och inte fanken tittar dom när dom svänger ut åt "fel" håll..

U-turn!

Med de milen jag har erfarenhet ifrån LOS, så tycker jag inte att U-turnen är så läskig/farlig, däremot kan jag tycka att att få möte i min trafikriktning är ännu vansinnigare, nu, senast så var det på väg 331:an mellan Chonburi - Satta Hip, så kom det en lastbil i vänstrafilen, lastbilen hade ca femhundra meter innan använt sig av en u-turns ficka och bestämt att nyttja den korta sträckan till avtagsvägen han skulle till, på min sida av vägen. Naturligtvis så orkade lastbilschauförren inte åka par kilometer till och göra en laglig U-turn för att komma rätt...

Jo-Be
 
Kan inte riktigt hålla me er om trafiken ja har nog kört en 8-10000 mil på motorcyckel där nere o oftast så flyter de på bra men som Peter säger speglarna dom e mina bästa vänner o sen e de ju bara kolla av trafiken framför o på sidan så går de bra denna resa vi va nere blev de väl som vanligt en 600 mil

Men en sak ja lärt mig o de e op inte köra MC när de blivit mörkt för då kan allt hända

glimten66 :wai:
 
Är det nån som vet varför det är ofint att peta tänderna öppet, när det är helt ok att peta i näsan öppet?
 
"Kycklingen " sa:
Är det nån som vet varför det är ofint att peta tänderna öppet, när det är helt ok att peta i näsan öppet?

Ja för att i munnen har du ju bara gamla rester men i näsan en helt ny måltid ;D
 
:) ja jag ledsnade när tjejens grabb jämt gick me fingret i näsan så till slut fråga ja henne om han va hungrig hon tittade undrande på mig så ja förklara för henne o hon börja gapskratta o berättade va pappa sagt o o nu ser ja han aldri peta sig där ;)
 
"glimten66 " sa:
Ja för att i munnen har du ju bara gamla rester men i näsan en helt ny måltid ;D


hahahah....ja glimten alltid lika goa insikter. Detta har jag ocksa undrat over och jag fragade Linda idag varfor ar det okej att sitta och grava i snoken titt som tatt, detta ser man ju standigt och hon kom med en for thai outgrundlig forklaring.

Faktiskt lite av det ditt skamt handlar om. Hon sa...jo det ar fult att rensa tanderna oppet, fror det ar sokkapock, ni vet smutsigt, men fran nasan har det kommit fran den heligaste kroppsdelen "huvudet", ni vet huvudet ar ju den kroppsdel som stor hogst i kurs.

Ja secka forklaringar man far...hahaha ;D ;D, vet inte om hon driver med mig, men samtidigt tror jag att det ar sant!

Mvh Peter :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
1 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp