Udda saker i incheckat bagage

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Slänger in en fråga här!

Denna gång skall jag ha med mig en lite udda sak som incheckat bagage, nämligen en rullstol till min flickväns far som är gammal och sjuk.

Jag har demonterat den och packat in delarna i bubbelplast och delarna är väl skyddade. Har försökt att kolla lite på internet på olika sidor samt Thailand tullverk och jag kan inte hitta någon info om att denna rullstol inte skulle kunna tas med som bagage in i landet utan tullpapper och avgifter mm, inte heller att det skulle var oförenligt med reglerna för incheckat bagage heller hos Qatar Airways. Jag menar folk tar ju med sig golfklubbor, skidor och all annan sorts bagage när de reser.

Sen hur ser tullen på det i Thailand, kanske de ser på det som produktimport mm. Denna rullstol är ju gammal och har ju inget värde även om den är tio gånger bättre en en inköpt i Thailand, jag kan ju inte se att det skulle orsaka problem men man vet ju aldrig. Kanske skall ta och skicka ett mejl till ambassaden, kanske de har svar.

Har ni haft udda saker med er och har man sagt något om det, eller har någon någon info om vad som inte kan räknas som incheckat bagage och nu snackar vi inte om vapen och sprängämnen eller en gastank t ex ;D

Mvh Peter :wai:
 
Det är väl inget problem. Linda om ena benet och åk i den själv. Du får skitbra service överallt. Slipper stå i kö när du kommer fram, blir uppassad som en värsta rockstjärna :-\
 
"Rolf " sa:
Det är väl inget problem. Linda om ena benet och åk i den själv. Du får skitbra service överallt. Slipper stå i kö när du kommer fram, blir uppassad som en värsta rockstjärna :-\

Jo, jag kan den, många har gjort så men hur många har verkligen lyckats, kanske gick för 30 år sedan men inte idag utan en korrupt läkare eller liknande ;D. Skall jag ha Linda om benet eller vad sa du :eek: ;D

Mvh Peter :wai:
 
"insayt " sa:
Jo, jag kan den, många har gjort så men hur många har verkligen lyckats, kanske gick för 30 år sedan men inte idag utan en korrupt läkare eller liknande ;D. Skall jag ha Linda om benet eller vad sa du :eek: ;D

Mvh Peter :wai:
Ja jävlar, tänkte inte på det. Hon är säkert som en liten kattunge, hänger en stund i byxbenet sen klättrar hon upp ::)
När vi åkte ner nu sist så var det en kille som hade en hangglider som han checkade in.
Fan rullstol är ju behjärtansvärt.
 
Rullstolar vet jag inte hur det är, men däremot rullatorer ( Heter det så?) . Min kompis fru har tagit med sig flera stycken till gamlingarna i BKK. Och det har aldrig varit några problem. :)
 
Min kompis hade med sig rullatorer ej problem .Ga till speciell bagage.
Du maste har kollt pa saker ..min kompis har fatt fel rullatorer. nagon tog deras som finare an den som kvar.De var tvungna ha den.Personal kan ej kontakta personen som tog deras saker. :mad:
 
Tack för era tips, jag tänkte väl att det fanns några som visste något om det. Jag har väl inte varit alltför orolig heller skall väl sägas, men det är alltid bra att skicka in en fråga, alltid någon som vet eller känner andra som har erfarenhet eller vet.

...och Phirawan, jag har plockat isär rullstolen och packat den väl i en rullbar stor väska, så det är ingen risk att någon skall förväxla den med någon annan, sen monterar jag ihop den på plats!

Mvh Peter :wai:
 
Gjorde en resa med aeroflot tidigt -90tal . Med 5!!!! stopp på resan till BKK blev flygtiden 27 timmar ! :thumbsdown:

I Moskva Hoppade det på ca 20 barn mellan ca 5-15 åriga barn med lärare/ledare och minst 10 av barnen hade med sig varsin KATTUNGE! Det var alltså inga "fina" katter utan vanliga bondkatter.
De hoppade av i BKK.. Jag undrar än idag vad de skulle använda katungarna till ? ?

fasen vad katterna skrek på de återstående 4 start och landningarna. 8) :)
 
Jag såg ett flertal som packade med en rullstol från Bangkok till vart dom nu skulle åka. Dom hade fällt ihop stolen, plastat in den och skickade den med "udda" bagage. Som tex golfklubbor hamnar under.
 
"Kycklingen " sa:
Jag såg ett flertal som packade med en rullstol från Bangkok till vart dom nu skulle åka. Dom hade fällt ihop stolen, plastat in den och skickade den med "udda" bagage. Som tex golfklubbor hamnar under.

Okey, men jag har ju packat stolen i delar som ligger inlindat i bubbelplast i en stor väska, så allt är ju väl skyddat så tror inte det skall bli något problem att checka in den den vanliga vägen, det är ju som vilken väska som helst med hjul på.

Tackar för infot i alla fall, alltid bra att ha lite verklighetsupplevelser i bagaget :D

Mvh Peter :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp