Förslag på saker att göra i Pattaya

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Fina vänner... Nu vet ni redan att jag ska träffa tjejen i en vecka och att vi kommer att vara i Pattaya. Är helt säker på att jag kommer att få massor med fina tips av er om vad vi kan hitta på i Pattaya om jag bara frågar er ödmjukt så nu gör jag det. Frågar er ödmjukast vad vi kan hitta på i Pattaya. Vi har 6 dagar på oss. Vad bör man inte missa? Vad bör man missa? (Utgå från dig själv och motivera gärna varför!) Vi är där under tiden för Loi Kratong också ... Very Thank You!
 
Beror på vad ni gillar naturligtvis , Själv gillar jag att ta en lunch högst uppe (översta våningen ) på Central Festival , finns en Buffe med massor av sushi samt annat gott , ingen alkohol , men all dricka och massor av mat , skaldjur mm för 350 thbt /person , då äter ni så mycket ni vill under 1,5 timme , mycket rent och snyggt , ofta mycket folk vilket garanterar bra mat , har ätit där säkert 50ggr , ALDRIG magproblem ...
Åk upp till Pattya Akvarium på Sukhumwit , detta är trevligt att se , välskött med massor av trevliga akvarier som ni går under i tunnlar .
Ta et till Silverlake och den Gyllene Buddhan som upptar hela berget . Mycker vacker natur runt Pattya ,
Åk ut till öarna , det finns dagsturer , men dessa är rena turistfällorna , så ta med egen mat och dricka , annars billigt med båtturerna ut ..
Finns ju massor av shopping runt centrala delarna , sen tycker jag ni skall ta Er till Soi 9 Pattya Klang , där ligger Two Lion , en Svensk restaurang med Husmanskost , Thaimat samt Pattyas bästa Pizza , trevligt ställe med mycket hög klass på maten till bra priser ....Finns naturligtvis andra trevliga krogar , men detta är mitt ställe när jag vill äta Svensk
mat ute ...
Marknaden på Naklua är sevärd , massor med skaldjur och annat , stor Fredagskvälls marknad på Teprasit Road nära Sukhumwit . Långa promenader på Beach Road ,

Som i Pattayas akvarium.jpg
 
Wooooow vilken sjöjungfru;)
Bra tips Phonta.:):thumbsup:

Sedan finns det en väldigt fin parkhttp://www.nongnoochgardenpattaya.com/ som ligger mellan Ban phe och Bangsary, 18 km söder om Thaeprasit road, du kan åka Tuk Tuk från Pattaya Klang på Sukuvit.Förutsättningen är att du gillar vackra och ovanliga växter, Parken har fått fina utmärkelser under flera år.Detta är en heldagstur.
Den ligger straxt söder om Silverlake.

Vad man absolut skall undvika är "Floting" Market,en av dom största turistfällorna söder om Bkk.
 
Nongnoch tropical garden ligger nära Silverlake och buddan som @Phonta tipsa om så kan göra det till en hel dag.
Börja med nongnoch tropical garden kolla på en av dom historiska showerna som visas varannan timma, sen vidare upp till Budhan, silver lake och avslutningsvis besök på Silverlake vineyard, ta ett glas vin och njut av utsikten och miljön som Phonta skriver det är väldigt fint där.

http://www.silverlakevineyard.com/ Länk till vingården, köpte med mig en av deras röda viner hem och det var riktigt gott men smakade med en annan sort där uppe som jag inte tyckte var lika gott.
 
Sedan finns det en väldigt fin parkhttp://www.nongnoochgardenpattaya.com/ som ligger mellan Ban phe och Bangsary, 18 km söder om Thaeprasit road, du kan åka Tuk Tuk från Pattaya Klang på Sukuvit.Förutsättningen är att du gillar vackra och ovanliga växter, Parken har fått fina utmärkelser under flera år.Detta är en heldagstur.
Den ligger straxt söder om Silverlake.

Vad man absolut skall undvika är "Floting" Market,en av dom största turistfällorna söder om Bkk.
Var där med gumman , fritt inträde med Thaikörkort , måste inte köpa ett skit om man inte vill , men mest en marknad som alla . men det behöver ju inte bli dyrt om man håller i slantarna
 
Sedan finns det en väldigt fin parkhttp://www.nongnoochgardenpattaya.com/ som ligger mellan Ban phe och Bangsary, 18 km söder om Thaeprasit road, du kan åka Tuk Tuk från Pattaya Klang på Sukuvit.Förutsättningen är att du gillar vackra och ovanliga växter, Parken har fått fina utmärkelser under flera år.Detta är en heldagstur.
Den ligger straxt söder om Silverlake.

Vad man absolut skall undvika är "Floting" Market,en av dom största turistfällorna söder om Bkk.

Vet inte hur du får det till att ligga mellan Bang saray och Ban Phe ;) Ligger inte Ban Phe i Rayong ;)
Hade det inte varit bättre och skrivit att det ligger vid Bangsaray och jävligt långt ifrån Ban Phe ;) 5555

Sen du som gillar motorer du har väl inte missat att dom har en stor biluställning där inne i nongnooch?
 
Senast redigerad av en moderator:
Du har rätt Jonas, skrivfel, byn innan heter Ban Phö som man uttalar det,vet ej hur det egentligen stavas.
Det ligger 15 km efter Teprasit 3 km innan Bang Sarey.
Nej du, bilar är ett förflutet för mig, men kanske en dag man inte kan åka Baike,då får man omförhandla med knoppen.
 
Du har rätt Jonas, skrivfel, byn innan heter Ban Phö som man uttalar det,vet ej hur det egentligen stavas.
Det ligger 15 km efter Teprasit 3 km innan Bang Sarey.
Nej du, bilar är ett förflutet för mig, men kanske en dag man inte kan åka Baike,då får man omförhandla med knoppen.

Är du säker på att det heter บ้านเภอ baanF phöö, jag tror du menar บ้านอำเภอ baan amphöö för det ligger däremellan!:)
 
Tackar oedmjukast foer alla tipsen. Idag har vi kommit fram en dag senare aen beraeknat foer tjejen hade faatt maesslingen och hade blivit inlagd paa sjukhus. Men nu aer vi paa gaang och ska prova alla era tips! Boerjar nog med buffen paa central festival.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
2 K
anonymous
A
D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
1 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp