Skicka saker till Thailand??

 

Pepsi

Forumveteran
Undrar om det är någon som vet hur det går att skicka lite saker till Thailand utan att det kostar skjotan..??

Har sett någon tråd innan här .. men verkade bara vara typ "Jag säljer mina tjänster dyrt"

Min svärfar ville som ha en bensindriven häcksax... En vanlig Stiga .. Och!!! Han kan inte hitta det i thailand..
Va...? Det kan jag köpa till dig i Sverige.. Finns i varje byggbutik..
Han sade att motorsågar finns.. Men inte Häcksaxar , bensindrivna...??

Meeeeen att skicka den till Thailand.. Måste man betala tull? Avgifter?
Hur mycket kan det kosta att skicka den..?? Inte med båt...!!! Tar ju månader.. Utan med flyg..

Någon som har erfarenhet?? Maskinen i Sverige kostar kanske 3000 kr..
 
För några år sen så skickade jag med posten ner en hel del paket till bruden på allt mellan himmel och jord som man kan behöva i hushållet, och ingen tull tillkom, skrev gåva på alla paket, men hur det fungerar med en häcksax vet jag inte då jag aldrig aldrig skickat en sådan
 
För några år sen så skickade jag med posten ner en hel del paket till bruden på allt mellan himmel och jord som man kan behöva i hushållet, och ingen tull tillkom, skrev gåva på alla paket, men hur det fungerar med en häcksax vet jag inte då jag aldrig aldrig skickat en sådan
Kanske det man skall göra.. Det är ju dock en gåva till svärfar.. Inget man säljer mm..
Lite stor kanske.. Men man får kanske skruva i sär den lite.. Sen får han skruva ihop den igen..
 
Kanske det man skall göra.. Det är ju dock en gåva till svärfar.. Inget man säljer mm..
Lite stor kanske.. Men man får kanske skruva i sär den lite.. Sen får han skruva ihop den igen..
Kan fungera, dock har jag aldrig skickat så stora saker, det största paketet vägde nog 30 kg och då använde jag mig av vanliga kartonger, men du måste skriva vad paketet innehåller, antal av varje produkt och värdet på tull deklarationen
 
Undrar om det är någon som vet hur det går att skicka lite saker till Thailand utan att det kostar skjotan..??

Har sett någon tråd innan här .. men verkade bara vara typ "Jag säljer mina tjänster dyrt"

Min svärfar ville som ha en bensindriven häcksax... En vanlig Stiga .. Och!!! Han kan inte hitta det i thailand..
Va...? Det kan jag köpa till dig i Sverige.. Finns i varje byggbutik..
Han sade att motorsågar finns.. Men inte Häcksaxar , bensindrivna...??

Meeeeen att skicka den till Thailand.. Måste man betala tull? Avgifter?
Hur mycket kan det kosta att skicka den..?? Inte med båt...!!! Tar ju månader.. Utan med flyg..

Någon som har erfarenhet?? Maskinen i Sverige kostar kanske 3000 kr..

Det finns bensindrivna saxar i Thailand, grannen hade i går någon som klippt på deras tomt,han hade en bensindriven sax.
Vad han köpt den vet jag inte, skall kolla på byggfirmorna nästa gång.
 
Det finns bensindrivna saxar i Thailand, grannen hade i går någon som klippt på deras tomt,han hade en bensindriven sax.
Vad han köpt den vet jag inte, skall kolla på byggfirmorna nästa gång.
Såg sådana på thai watsadu om jag inte miss minner mig på något annonsblad för 2600 upp till 4000 bath
 
Det finns bensindrivna saxar i Thailand, grannen hade i går någon som klippt på deras tomt,han hade en bensindriven sax.
Vad han köpt den vet jag inte, skall kolla på byggfirmorna nästa gång.
Låter bra Långeman..!! Nu bor de i Korat, Non thai.. Kanske det finns någon byggfirma eller liknande som säljer sådana där ? .. Kanske någon internet sida från Thailand som har det..
Lättast är nog att köpa den på plats om det nu finns..
I Sverige kostar en ca 3-4000 kr om man vill ha kvalitet.. Kan man få en för 3-4000 Bath i stället
Så är det ju bättre.. Och slippa att skicka maskinen , med allt pappers arbete , tull mm..

Det var tanten som frågade efter att de hade en stor rensning av träd och buskar i veckan i byn ..
Och kunde svärfar ha en fet maskin.. kan ju han tjäna lite pengar på det..

Nu klipper de buskar för hand..
 
Låter bra Långeman..!! Nu bor de i Korat, Non thai.. Kanske det finns någon byggfirma eller liknande som säljer sådana där ? .. Kanske någon internet sida från Thailand som har det..
Lättast är nog att köpa den på plats om det nu finns..
I Sverige kostar en ca 3-4000 kr om man vill ha kvalitet.. Kan man få en för 3-4000 Bath i stället
Så är det ju bättre.. Och slippa att skicka maskinen , med allt pappers arbete , tull mm..

Det var tanten som frågade efter att de hade en stor rensning av träd och buskar i veckan i byn ..
Och kunde svärfar ha en fet maskin.. kan ju han tjäna lite pengar på det..

Nu klipper de buskar för hand..
Borde finnas på både global och thai watsadu m.fl. dom kanske inte har några kända märken, men dom borde göra jobbet
 
Vi har någon snubbe i byn som kommer och klipper vårat gräs med thai skära mot att han får gräs till kossorna sina
 
Plus tiden det tar för han att fylla kontainern innan det är dags att skicka iväg den, men det kan det vara värt
Kan då ställa mig frågan.. Vad kostar det att skicka en häckasax till Korat..??
Med conteiner/båt eller med flyg..??
I Sverige kostar den ca 3-4000 kr för en mycket bra sådan.. ca 20 000 Bath.
Så vad kostar den innan den landat i Korat???
 
Kolla i Kristers tråd, där har jag för mig att det står vad han tar för att skicka ner det, sen beror det ju på vikt/volym och vem man skickar det med
 
Och ska du ner själv till Thailand, kolla hur mycket dom tar för otympligt gods, då kan du ta med dig det själv
 
Och ska du ner själv till Thailand, kolla hur mycket dom tar för otympligt gods, då kan du ta med dig det själv
Funderade på samma sak.. Kanske lättare.. Har sett många på flygplatsen komma med jättestora paket..

Tar man av sågbladet tar det nog inte så stor plats..?
 
 

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
3 K
boonkaan
B
D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
1 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp