Räven
Forumräv
Varför drar du in bibeln i klimathysterin?Den spådomen ser vi även i bibeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför drar du in bibeln i klimathysterin?Den spådomen ser vi även i bibeln.
Vad har Trump med klimathysterin att göra. Han anser att det är en bluff.Förra gången det var skyhöga värden av CO. Blev det massutdöende av djurarter och betydligt högre temperaturer än nu.
Om man ser på Trumps intresse för Grönland så verkar han tro på den profetian. Annars är det ingen vits att bråka om den ön.
Det kan du redogöra för istället för att fråga.Hur blir det om man räknar per capita?
Förra gången det var skyhöga värden av CO. Blev det massutdöende av djurarter och betydligt högre temperaturer än nu.
Om man ser på Trumps intresse för Grönland så verkar han tro på den profetian. Annars är det ingen vits att bråka om den ön.
Det borde snart var slut på klimathysterin när nu vänsterns flaggskepp Stegra snart går i graven. Boden står med miljardskulder.och en lång näsaHej
Regeringens klimatarbete synat: Underlaget brister
Telegram från TT / Omni
21 October 2025, 08.30, uppdaterad 21 October 2025, 09.29
Effekterna av regeringens och myndigheternas klimatarbete kan ha överskattats. Underlaget för besluten är bristfälliga, enligt en granskning av Riksrevisionen.
Bristerna gäller främst regeringens samlade underlag som kommer från Naturvårdsverket. Det finns därmed en risk att effekterna av de klimatpolitiska besluten kan överskattas. Även den framtida utvecklingen av utsläpp och upptag av växthusgaser ”framstår som säkrare än vad den egentligen är”, skriver Riksrevisionen i ett pressmeddelande.
En av bristerna berör myndighetens antaganden om när vissa förutsättningar kommer finnas på plats för industrins klimatomställning. Bland annat handlar det om när det kommer finnas tillräckligt med fossilfri energi.
”Naturvårdsverket gör en annan bedömning än till exempel Energimyndigheten av industrins möjligheter att ställa om utan ytterligare klimatpolitiska åtgärder, vilket illustrerar de stora osäkerheterna”, säger Ulrika Gunnarsson Östling, projektledare för granskningen, i pressmeddelandet.
Myndigheten ska heller inte ha redovisat vilka osäkerheter som finns i deras antaganden i underlaget till regeringen, samtidigt som mycket få andra framtida alternativ presenteras. Enligt Riksrevisionen ger det en bild av utvecklingen som ”säkrare än vad som är fallet”.
Granskningen pekar på att osäkerheten som finns i underlaget förs vidare till regeringens klimathandlingsplaner och klimatredovisningar. Det leder till risk för att regeringen underskattar behovet av ytterligare utsläppsminskningar för att nå målet om nettonollutsläpp 2045.
Mvh isan lover
Ja om även detta mycket tvivelaktiga (gröna) gigantiska miljardprojekt går i konkurs så borde även dom flesta inbitna MP anhängare & politiker tänka om och inte vara så naiva och starta nya galna projekt.Det borde snart var slut på klimathysterin när nu vänsterns flaggskepp Stegra snart går i graven. Boden står med miljardskulder.och en lång näsa
Varför då?Ja om även detta mycket tvivelaktiga (gröna) gigantiska miljardprojekt går i konkurs så borde även dom flesta inbitna MP anhängare & politiker tänka om och inte vara så naiva och starta nya galna projekt.
Ja om även detta mycket tvivelaktiga (gröna) gigantiska miljardprojekt går i konkurs så borde även dom flesta inbitna MP anhängare & politiker tänka om och inte vara så naiva och starta nya galna projekt.
Jo det är en magisk univerallösningJag ser inte problemet.
Höjer vi bara skatten så.....
Det är ju bara andras pengar som används...
Många svenska EU-parlamentariker flyger regelbundet mellan Sverige och Bryssel.
Alice Bah Kuhnke berättar:
“Jag brukar ta SJ:s Euronight-tåg mellan Stockholm och Hamburg som avgår från Stockholm på eftermiddagen och kommer fram till Hamburg tidigt nästa morgon. Sen beroende på om jag ska till Strasbourg eller Bryssel tar jag första bästa tåg antingen ned till Köln för ett sista byte till Bryssel, eller till Offenburg där jag byter tåg till Strasbourg när vi har plenumvecka.
Undrar om de övriga har “flygskam”?
En modern Boeing 737 MAX-8 förbrukar ungefär 2,13 liter per passagerare och 100 km.
Vår Toyota Prius förbrukar 5,3 liter inklusive hund.
![]()
Jag hade gärna tillhört någon av dessa 10 000 personernaHej
![]()
SVERIGE OCH KLIMATET
Rikaste eliten släpper ut mest koldioxid i Sverige
Av Malin Lilja, Omni Ekonomi
Publicerad 29 oktober, 10:05
På tre decennier har utsläppen från Sveriges rikaste 0,1 procent ökat med 44 procent. Det visar nya siffror från Oxfam Sverige och Stockholm Environment Institute, som DN har tagit del av.
Som motvikt har de 50 procent av svenskarna med lägst inkomst minskat sina utsläpp med 31 procent sedan 1990.
De allra rikaste svenskarna, runt 10 000 personer, släpper nu i snitt ut 198 ton koldioxid per år. En helt orimlig siffra enligt Hanna Nelson på Oxfam. Hon menar att gruppens utsläpp beror på att de äger många bostäder och bilar och flyger mycket.
– De släpper ut som om det inte fanns någon morgondag, säger hon till DN.
Mvh isan lover
Hon menar att gruppens utsläpp beror på att de äger många bostäder och bilar och flyger mycket.
Självklart drar det energi om man låter tomma hus stå uppvärmda, men att just ägandet av flera fordon kan knappast ge högre total bränsleförbrukning. Man kan dock endast köra ett fordon i sänder.
Har man som hobby att köra 40 mil på helgen med MCn så kanske man har en högre total bränsleförbrukning än genomsnittspersonen, men annars är det rätt dumt att skuldbelägga folk för deras motorintresse.