kolla här alla klimatskeptiker

 
Förra gången det var skyhöga värden av CO. Blev det massutdöende av djurarter och betydligt högre temperaturer än nu.
Om man ser på Trumps intresse för Grönland så verkar han tro på den profetian. Annars är det ingen vits att bråka om den ön.

Trumps intressen är endast i nutid, framtiden när han inte lever har han inte något intresse av.
Naturtillgångarna och möjligheten att kunna försvara USA utanför sitt eget område är vad han vill ha, USA har svinat mycket på Grönland och struntat i att städa upp efter sej, ta bara kraschen med ett plan med kärnvapen för många år sedan, det har man inte städat upp och säkrat.
 
Trump gör både gott och ont. Globalistorganisationen FN gör mest skit.
FN ville dra in en skatt på utsläppen från havens båttrafik. Det stoppade Trump.
FN borde undersöka vilka alternativ som finns och stödja dem.

 
Hej

Regeringens klimatarbete synat: Underlaget brister​

Telegram från TT / Omni
21 October 2025, 08.30, uppdaterad 21 October 2025, 09.29

Effekterna av regeringens och myndigheternas klimatarbete kan ha överskattats. Underlaget för besluten är bristfälliga, enligt en granskning av Riksrevisionen.
Bristerna gäller främst regeringens samlade underlag som kommer från Naturvårdsverket. Det finns därmed en risk att effekterna av de klimatpolitiska besluten kan överskattas. Även den framtida utvecklingen av utsläpp och upptag av växthusgaser ”framstår som säkrare än vad den egentligen är”, skriver Riksrevisionen i ett pressmeddelande.

En av bristerna berör myndighetens antaganden om när vissa förutsättningar kommer finnas på plats för industrins klimatomställning. Bland annat handlar det om när det kommer finnas tillräckligt med fossilfri energi.

”Naturvårdsverket gör en annan bedömning än till exempel Energimyndigheten av industrins möjligheter att ställa om utan ytterligare klimatpolitiska åtgärder, vilket illustrerar de stora osäkerheterna”, säger Ulrika Gunnarsson Östling, projektledare för granskningen, i pressmeddelandet.

Myndigheten ska heller inte ha redovisat vilka osäkerheter som finns i deras antaganden i underlaget till regeringen, samtidigt som mycket få andra framtida alternativ presenteras. Enligt Riksrevisionen ger det en bild av utvecklingen som ”säkrare än vad som är fallet”.

Granskningen pekar på att osäkerheten som finns i underlaget förs vidare till regeringens klimathandlingsplaner och klimatredovisningar. Det leder till risk för att regeringen underskattar behovet av ytterligare utsläppsminskningar för att nå målet om nettonollutsläpp 2045.


Mvh isan lover
 
Hej

Regeringens klimatarbete synat: Underlaget brister​

Telegram från TT / Omni
21 October 2025, 08.30, uppdaterad 21 October 2025, 09.29

Effekterna av regeringens och myndigheternas klimatarbete kan ha överskattats. Underlaget för besluten är bristfälliga, enligt en granskning av Riksrevisionen.
Bristerna gäller främst regeringens samlade underlag som kommer från Naturvårdsverket. Det finns därmed en risk att effekterna av de klimatpolitiska besluten kan överskattas. Även den framtida utvecklingen av utsläpp och upptag av växthusgaser ”framstår som säkrare än vad den egentligen är”, skriver Riksrevisionen i ett pressmeddelande.

En av bristerna berör myndighetens antaganden om när vissa förutsättningar kommer finnas på plats för industrins klimatomställning. Bland annat handlar det om när det kommer finnas tillräckligt med fossilfri energi.

”Naturvårdsverket gör en annan bedömning än till exempel Energimyndigheten av industrins möjligheter att ställa om utan ytterligare klimatpolitiska åtgärder, vilket illustrerar de stora osäkerheterna”, säger Ulrika Gunnarsson Östling, projektledare för granskningen, i pressmeddelandet.

Myndigheten ska heller inte ha redovisat vilka osäkerheter som finns i deras antaganden i underlaget till regeringen, samtidigt som mycket få andra framtida alternativ presenteras. Enligt Riksrevisionen ger det en bild av utvecklingen som ”säkrare än vad som är fallet”.

Granskningen pekar på att osäkerheten som finns i underlaget förs vidare till regeringens klimathandlingsplaner och klimatredovisningar. Det leder till risk för att regeringen underskattar behovet av ytterligare utsläppsminskningar för att nå målet om nettonollutsläpp 2045.


Mvh isan lover
Det borde snart var slut på klimathysterin när nu vänsterns flaggskepp Stegra snart går i graven. Boden står med miljardskulder.och en lång näsa
 
Det borde snart var slut på klimathysterin när nu vänsterns flaggskepp Stegra snart går i graven. Boden står med miljardskulder.och en lång näsa
Ja om även detta mycket tvivelaktiga (gröna) gigantiska miljardprojekt går i konkurs så borde även dom flesta inbitna MP anhängare & politiker tänka om och inte vara så naiva och starta nya galna projekt.
 
Det är ju bara andras pengar som används...

Och är det andras pengar, då finns det alltid en sosse inblandade. De dras till den doften likt flugor till en koskit.

"Sandström: Socialdemokraternas osunda band till krisande Stegra påverkar valet
Åtminstone en ledande socialdemokrat är redan kritisk till Stegra. Inför valrörelsen kommer partiets personliga kopplingar till Vargas och Harald Mix bli en hämsko, skriver Christian Sandström i en krönika."


"Stegra" Hehe:

"Skuldsättningen i Boden stegrar!" 5555
 
Många svenska EU-parlamentariker flyger regelbundet mellan Sverige och Bryssel.
Alice Bah Kuhnke berättar:
“Jag brukar ta SJ:s Euronight-tåg mellan Stockholm och Hamburg som avgår från Stockholm på eftermiddagen och kommer fram till Hamburg tidigt nästa morgon. Sen beroende på om jag ska till Strasbourg eller Bryssel tar jag första bästa tåg antingen ned till Köln för ett sista byte till Bryssel, eller till Offenburg där jag byter tåg till Strasbourg när vi har plenumvecka.
Undrar om de övriga har “flygskam”?

En modern Boeing 737 MAX-8 förbrukar ungefär 2,13 liter per passagerare och 100 km.
Vår Toyota Prius förbrukar 5,3 liter inklusive hund.


Screenshot 2025-10-28 at 11.19.44.webp
 
Många svenska EU-parlamentariker flyger regelbundet mellan Sverige och Bryssel.
Alice Bah Kuhnke berättar:
“Jag brukar ta SJ:s Euronight-tåg mellan Stockholm och Hamburg som avgår från Stockholm på eftermiddagen och kommer fram till Hamburg tidigt nästa morgon. Sen beroende på om jag ska till Strasbourg eller Bryssel tar jag första bästa tåg antingen ned till Köln för ett sista byte till Bryssel, eller till Offenburg där jag byter tåg till Strasbourg när vi har plenumvecka.
Undrar om de övriga har “flygskam”?

En modern Boeing 737 MAX-8 förbrukar ungefär 2,13 liter per passagerare och 100 km.
Vår Toyota Prius förbrukar 5,3 liter inklusive hund.


Screenshot 2025-10-28 at 11.19.44.webp

Flyg ARN-BRU 2h 10 min

Tåget samma sträcka rör sig om 18-24h

Tid är också pengar

Jag brukade flyga ner på möten i NATO HQ i Bryssel och sedan köra bil hem som tog ett dygn (153 mil och en övernattning och 2 färjor)
 
Hej

b7f900cb-935b-4a00-9639-b4fd5456a8f4

SVERIGE OCH KLIMATET

Rikaste eliten släpper ut mest koldioxid i Sverige​

Av Malin Lilja, Omni Ekonomi
Publicerad 29 oktober, 10:05

På tre decennier har utsläppen från Sveriges rikaste 0,1 procent ökat med 44 procent. Det visar nya siffror från Oxfam Sverige och Stockholm Environment Institute, som DN har tagit del av.

Som motvikt har de 50 procent av svenskarna med lägst inkomst minskat sina utsläpp med 31 procent sedan 1990.

De allra rikaste svenskarna, runt 10 000 personer, släpper nu i snitt ut 198 ton koldioxid per år. En helt orimlig siffra enligt Hanna Nelson på Oxfam. Hon menar att gruppens utsläpp beror på att de äger många bostäder och bilar och flyger mycket.

– De släpper ut som om det inte fanns någon morgondag, säger hon till DN.


Mvh isan lover
 
Hej

b7f900cb-935b-4a00-9639-b4fd5456a8f4

SVERIGE OCH KLIMATET

Rikaste eliten släpper ut mest koldioxid i Sverige​

Av Malin Lilja, Omni Ekonomi
Publicerad 29 oktober, 10:05

På tre decennier har utsläppen från Sveriges rikaste 0,1 procent ökat med 44 procent. Det visar nya siffror från Oxfam Sverige och Stockholm Environment Institute, som DN har tagit del av.

Som motvikt har de 50 procent av svenskarna med lägst inkomst minskat sina utsläpp med 31 procent sedan 1990.

De allra rikaste svenskarna, runt 10 000 personer, släpper nu i snitt ut 198 ton koldioxid per år. En helt orimlig siffra enligt Hanna Nelson på Oxfam. Hon menar att gruppens utsläpp beror på att de äger många bostäder och bilar och flyger mycket.

– De släpper ut som om det inte fanns någon morgondag, säger hon till DN.


Mvh isan lover
Jag hade gärna tillhört någon av dessa 10 000 personerna :D
 
Hon menar att gruppens utsläpp beror på att de äger många bostäder och bilar och flyger mycket.

Självklart drar det energi om man låter tomma hus stå uppvärmda, men att just ägandet av flera fordon kan knappast ge högre total bränsleförbrukning. Man kan dock endast köra ett fordon i sänder.

Har man som hobby att köra 40 mil på helgen med MCn så kanske man har en högre total bränsleförbrukning än genomsnittspersonen, men annars är det rätt dumt att skuldbelägga folk för deras motorintresse.
 
Självklart drar det energi om man låter tomma hus stå uppvärmda, men att just ägandet av flera fordon kan knappast ge högre total bränsleförbrukning. Man kan dock endast köra ett fordon i sänder.

Har man som hobby att köra 40 mil på helgen med MCn så kanske man har en högre total bränsleförbrukning än genomsnittspersonen, men annars är det rätt dumt att skuldbelägga folk för deras motorintresse.

Moralen i att äga är det som avgör.
Man får inte äga
 
 
 
Tillbaka
Topp