24 timmars rapportering

Du Tycker inte det var en krånglig förklaring.
TM 30 gäller.
TM 28 gäller inte. Vilket betyder lika mycket jobb besvärligt som tidigare.
Jag lade ingen energi på att tänka ut bra formulering den här gången. Fullt upptagen lägga innertak här så jag var splittrad.
Klurar på hur göra en vinkel snygg ned mot vägg med 60x60 gipsplattor.
Reglar är inte riktigt gjorda för det så. Och är det något jag inte är, så är det snickare.

Ingen skillnad på om du har gul bok eller inte, TM30 gäller.
Det är en spridd myt att den på något sätt skulle ersätta kravet på TM30.
Så du menar att jag ska rapportera med TM 30 när jag varit iväg ett par dagar, det tycker inte mig polisen, bara om jag lämnat landet vill dom veta att jag är tillbaka, men det går bra vid påföljande 90 dagars där det ju framgår på vulken adress man avser befinna sig.

Så du menar att jag ska rapportera med TM 30 när jag varit iväg ett par dagar, det tycker inte mig polisen, bara om jag lämnat landet vill dom veta att jag är tillbaka, men det går bra vid påföljande 90 dagars där det ju framgår på vulken adress man avser befinna sig.
Jag säger att gula boken ger ingen rättighet att inte vara registrerad enligt TM30. Enligt lag, så det kan bli böter för husägare och i vissa fall även för dig.
Vissa platser följer inte lagen helt utan har egna andra tolkningar.

Jag säger att gula boken ger ingen rättighet att inte vara registrerad enligt TM30. Enligt lag, så det kan bli böter för husägare och i vissa fall även för dig.
Vissa platser följer inte lagen helt utan har egna andra tolkningar.
Nog följer dom.lagen, det är ju det som är finessen med Thairegler, på stort sett vsrje formulär står det längst ner " its always up to the officer in charge to dicide from case to case"..
Nu blev stavningen åt helvete men trir du fattsr

Tja,, olika tankar, det är faktiskt ett mantalskrivningsbevis.
Men, du kanske missförstått vad det är regimen vill med TM30?
Om det hade varit att tvinga alla vara registrerade på en adress, då hade säkerligen en gul bok kunnat ersätta då den är ett bevis på en fast adress. Du har ju till och med två vittnen som intygat det.
Problemet är att det regimen vill är att följa dig vart du är inom ett 24 timmars fönster, detta för att de skall kunna få fått i dig på enklare sätt. Du kanske sett deras reklambudskap där de helt syftar på terroristhot som orsak vi måste vara registrerad TM30.
Gula boken fyller inte den funktionen, därför godkänns inte den som ersättning.

Där den kan göra skillnad är där du annars måste ha intyg om din adress från immigration, där kan den ersätta.

Varför ska du rapportera överhuvudtaget?
Har ni särskilda regler där du bor?

Men, du kanske missförstått vad det är regimen vill med TM30?
Om det hade varit att tvinga alla vara registrerade på en adress, då hade säkerligen en gul bok kunnat ersätta då den är ett bevis på en fast adress. Du har ju till och med två vittnen som intygat det.
Problemet är att det regimen vill är att följa dig vart du är inom ett 24 timmars fönster, detta för att de skall kunna få fått i dig på enklare sätt. Du kanske sett deras reklambudskap där de helt syftar på terroristhot som orsak vi måste vara registrerad TM30.
Gula boken fyller inte den funktionen, därför godkänns inte den som ersättning.

Där den kan göra skillnad är där du annars måste ha intyg om din adress från immigration, där kan den ersätta.
Har ni inte fattat än att 24 tim rapport är avskaffat?

Nog följer dom.lagen, det är ju det som är finessen med Thairegler, på stort sett vsrje formulär står det längst ner " its always up to the officer in charge to dicide from case to case"..
Nu blev stavningen åt helvete men trir du fattsr

Hej

Det är ju bra när man själv tjänar på det och har en mai pen rai attityd till det mesta, men jag förstår att dom som försöker följa lagar och regler samt förväntar sig att dessa ska tillämpas och tolkas lika landet runt sliter sitt hår i förtvivlan.

Mvh isan lover

Helt riktigt och inte oviktigt.
Tillräckligt oviktig så jag har klarat mig i alla år utan och tror inte ni som har bok har fått några fördelar eller har nåt (förutom boken) som jag inte lyckats få här nere?
Jag hoppade över boken när som dom sa att den gör ingen skillnad för dig, där såg man hur viktig dom tyckte att drn var, iallafall på apmhoe Banglamung.

Tillräckligt oviktig så jag har klarat mig i alla år utan och tror inte ni som har bok har fått några fördelar eller har nåt (förutom boken) som jag inte lyckats få här nere?
Jag hoppade över boken när som dom sa att den gör ingen skillnad för dig, där såg man hur viktig dom tyckte att drn var, iallafall på apmhoe Banglamung.

I Thailand har den ingen direkt betydelse. Där använder man ju bananer.

Hej

Nu när 24-timmarsrspporteringen har förpassats dit den hör hemma, kan man väl skämta lite om den.

1582894928828.jpeg

1582895312950.jpeg

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp