24 timmars rapportering

Reagerade också på det. Känns inte som att större och kanske dyrare hotell skulle riskera problem bara för att bråka med militären/regeringen. Vore oerhört dumt att riskera problem om man har en lukrativ affärsrörelse.
Hotellet i Korat .500 thbt /natt.rapporterade .likaså detta på Soi 8 i BKK .frågar dem.samt ser att de skriver inmig i migrationens rapport.så IL tror nog sig veta fel

Hotellet i Korat .500 thbt /natt.rapporterade .likaså detta på Soi 8 i BKK .frågar dem.samt ser att de skriver inmig i migrationens rapport.så IL tror nog sig veta fel

Hej

Hur dom gör i Korat har jag ingen aning om det är säkert minst 8-9 årsedan jag var där sist och ännu längre sedan jag bodde på ett hotell där.

Mvh isan lover

Inte alla som bryr sig om stollerierna dom hittar på nere i bkk, hotellet på uppvägen nu i nov tog passkopia men rapporterade inte. (Såg jag i lokala kontorets dator, när vi var och rapporterade mig) Höll på att kosta 800 b, men vi slapp. Sen har jag övernattat på några fler hotell efter det på mina mc-turer, hyggligt bra hotell med många rum inne i städerna. Ingen har frågat efter pass, som jag ju lämnat hemma förstås. Nån har bett mig skriva mitt namn i en liggare.

Inte alla som bryr sig om stollerierna dom hittar på nere i bkk, hotellet på uppvägen nu i nov tog passkopia men rapporterade inte. (Såg jag i lokala kontorets dator, när vi var och rapporterade mig) Höll på att kosta 800 b, men vi slapp. Sen har jag övernattat på några fler hotell efter det på mina mc-turer, hyggligt bra hotell med många rum inne i städerna. Ingen har frågat efter pass, som jag ju lämnat hemma förstås. Nån har bett mig skriva mitt namn i en liggare.

Hej

Stämmer bra med mina erfarenheter, ett annat sätt är ju att låta frugan checka in och stå för rummet, då räcker det med hennes Thai id-kort.

Mvh isan lover

Var ju till Om i Patong idag och fixade 30 dagar till Är nu 3 året i rad som jag bor på samma ställe och vet att dom inte rapportera till im Stället jag bor på har inget namn utan jag skriver bara namnet dom hat på Internet och så adressen Inga problem den här gången heller Men har alltid varit enkelt i patong

Var ju till Om i Patong idag och fixade 30 dagar till Är nu 3 året i rad som jag bor på samma ställe och vet att dom inte rapportera till im Stället jag bor på har inget namn utan jag skriver bara namnet dom hat på Internet och så adressen Inga problem den här gången heller Men har alltid varit enkelt i patong
Självklart är det enkelt i Thailands värsta turistfälla, dom vill givet ha så många som möjligt

Du kan ju alltid gå och kolla på dina papper som du fick med din eller googla

har alltid mitt 24tim papper på mej i plånboken men har aldrig behövt visa det, när hotell vill se passet brukar jag visa thaikörkortet som godtas, för övrigt tycker jag det är bra att myndigheterna vet var turister å övriga utlänningar befinner sej, så skulle det vara även i sverige, har man inget att dölja är det ju inga problem, banditerna som inte kan visa var dom bor om dom blir stoppade får väl finna sej i att bli undersökta,

har alltid mitt 24tim papper på mej i plånboken men har aldrig behövt visa det, när hotell vill se passet brukar jag visa thaikörkortet som godtas, för övrigt tycker jag det är bra att myndigheterna vet var turister å övriga utlänningar befinner sej, så skulle det vara även i sverige, har man inget att dölja är det ju inga problem, banditerna som inte kan visa var dom bor om dom blir stoppade får väl finna sej i att bli undersökta,
Är man gäst får man anpassa sig till värdens villkor.
Det kan vara en fördel när det händer en katastrof att veta vilka ambassader som skall kontaktas. Ungefär som att flygbolag skall ha listor på vilka som reser med.

Jaha, jag använder inte något 24 timmars bankett utan jag använder min mobil om jag nu skulle behöva det. Min thai fru loggar normalt alltid in med sitt id kort, med det är ofta som hotellen frågar efter mitt pass. Jag visar mitt violetta thai id kort med det är inte alltid som de accepterar det. Bankerna acceptera alltid detta id kort.

Hej

Samma här, vare sig jag själv eller hotellen verkar vara så intresserade av denna rapportering

Mvh isan lover
jag ska förnya mitt thai-körkort i april å då ville dom ha 24-tim-papperet från polisen sa dom när vi var å kollade hur tidigt jag kan förnya
detta är i khon kaen området närmare bestämt kranuan ännu närmare 555 ban kamhai

jag ska förnya mitt thai-körkort i april å då ville dom ha 24-tim-papperet från polisen sa dom när vi var å kollade hur tidigt jag kan förnya
detta är i khon kaen området närmare bestämt kranuan ännu närmare 555 ban kamhai

Hej

Ska förnya mitt 5 åriga körkort nästa vinter, kanske något att tänka på?

Men man vet ju tyvärr aldrig i Thailand, det någon tycker behövs på en plats kanske man är helt ointresserade av på en annan plats.

Mvh isan lover

Nu när kompisen och jag var i Thailand sov vi på hotel vid två tillfällen. 1a i Khao Lak. Där ville dom ha pass. 2a på koh Samet. Då hade jag glömt mitt pass i huset men halade upp thaikörkortet. Damen i incheckningen frågade om passnumret på körkortet stämde, vilket det gör. Om dessa hotel sedan registrerade vet jag ej men eftersom passnumret var viktigt så tror jag det.

Jag skall förnya mitt kk i sommar så man kanske får åka ned till IM i Jomtien och göra en 24-timmars rapportering.

Nu när kompisen och jag var i Thailand sov vi på hotel vid två tillfällen. 1a i Khao Lak. Där ville dom ha pass. 2a på koh Samet. Då hade jag glömt mitt pass i huset men halade upp thaikörkortet. Damen i incheckningen frågade om passnumret på körkortet stämde, vilket det gör. Om dessa hotel sedan registrerade vet jag ej men eftersom passnumret var viktigt så tror jag det.

Jag skall förnya mitt kk i sommar så man kanske får åka ned till IM i Jomtien och göra en 24-timmars rapportering.
jag vill inte oroa eller komma med fel info men det var så dom sa (i nam pong kk center) när vi frågade vilka papper som behövdes, jag gör 24timrap hos polisen å detta papper ville dom ha men inget läkarintyg 555 mycket märkligt men jag ska fixa ett läkarintyg i alla fall, kanske olika regel olika tjänsteman 555

IL har absolut inte fel angående stora hotells registreringsbenägenhet i Isaan. Inte kollade de mitt pass nu över julhelgen. En anhörig (som får bra pris) bokar hotellrummen och jag och min fru betalar. Ingen som frågade efter pass eller Thailändskt ID-kort. Bara betala och få nyckeln.. Detta flera gånger och i flera städer i Isaan bara för några veckor sedan..

Tillbaka
Topp