4 årig flicka dödad av hundar.

Hej på dig
Nej det gör det inte alls , nu är du ute fel igen , vad vet du om detta , Googla så kommer du att finna , Det finns exempel på hur människor utan några fel i varken skallen eller ögonen verkligen ser vad de tror , detta har inte alls skett ofta eller med jämna mellanrum , det är faktiskt inte sant , ge mig fler exempel . Sök efter läkarutlåtanden , det handlar om att människans sinnen inte är 100% iga , Har inte ett smack med kontroll att göra, Men helt klart skall han fråntas sina bössor och utredas , vad som egentligen hänt vet varken du eller jag

Hej

I ett enskilt fall kan det ju vara i princip vilken orsak som helst och vi vet inte exakt, men det går inte komma ifrån att både andra jägare, deras hundar, tamboskap, traktorer och brevlådor m.m har blivit beskjutna vid jakt och sånt här kan man läsa om vid varje års älgjakt.

Mvh isan lover

55555 Tillåt mig småle. Du är rädd för att gå ut i skogen när det är älgjakt,,, I så fall undrar jag om du är ute överhuvudtaget,, fan det kan ju komma en meteor från rymden, eller kanske möter du ett rattfyllo i trafiken på vägen till ditt svampställe.
För till något jaktlag ska du ju inte till.. Nej som jag sagt innan, det går inte förklara jakten för en som inget begriper.
Du brukar vara en trevlig prick, Krille. Men menar du verkligen att bara för att det inträffar bilolyckor, så inträffar inga jaktolyckor?

Kan inte du förklara artikeln ovan, och liknande saker som faktiskt händer? Eller måste man gila att döda djur för att förstå att (en del) jägare påstår att ingen nånsin råkat ut för en jaktolycka? Jag är genuint nyfiken.

Men skit samma. Jag ser det så här, på samma sätt som jag inte är ute och cyklar på värmländska skogsvägar under svenska rallyt, så smyger jag inte omkring i skogen när traktens alla jaktlag (ålder 18-98 år) ger sig ut i skogen och ska skjuta sin 12-taggare som de drömt om sen förra hösten.
Jag kan verkligen inte se hur detta är ett problem för jägarna?

Senast ändrad:
Om du vet hur en älgjakt fungerar så kunde du släppa ut din fru för att plocka sin svamp.

Hej

Dom älgjägare jag umgås med vill absolut inte ha svampplockare gåendes i skogen där dom står på pass, tycker gott att markägarna kan få ha sin mark och jakt ifred en vecka om året, lite respekt kan man visa jägarna och det känns onödigt att låta frugan gå i skogen när jakt pågår även om inget kanske händer.

Mvh isan lover

Hej

Dom älgjägare jag umgås med vill absolut inte ha svampplockare gåendes i skogen där dom står på pass, tycker gott att markägarna kan få ha sin mark och jakt ifred en vecka om året, lite respekt kan man visa jägarna och det känns onödigt att låta frugan gå i skogen när jakt pågår även om inget kanske händer.

Mvh isan lover
Och om nåt skulle hända kan du ju trösta dig med "Ojdå, det brukar nästan aldrig hända.....".

Tyckte det var nån som skrev tidigare att sånt här absolut inte hände i Sverige. Så artikeln måste vara lögn...….
Alternativt är det väl bara att erkänna att det finns idioter även bland jägare (varför skulle de vara unika?).

Erkänner själv att jag håller mig från skogen under älgjakten. Man vet ju inte vilken idiot som sitter i skogen med skarpladdat vapen och väntar på sin mammut.....

För att inte tala om de beväpnade stollarna som står längs med vägarna och väntar på att det ska komma något djur som vill undkomma drevet!
Håller de inne skottet om det kommer folk på vägen samtidigt?

För att inte tala om de beväpnade stollarna som står längs med vägarna och väntar på att det ska komma något djur som vill undkomma drevet!
Håller de inne skottet om det kommer folk på vägen samtidigt?
Jag tror nog att risken är väldigt liten, och de flesta jägare har ju full koll. Men jag förvånas över lättkränktheten och fundamentalismen när man säger att man inte vill smyga omkring i skogen under älgjakten. Det verkar tas som en personlig attack att man inte vill utsätta sig för risken.

Jag gillar ju att fiska, och jag uppskattar definitivt om barnfamiljer undviker att bada där jag fiskar, åtminstone när jag gör det. Och jag tar inte ett dugg illa upp om de skulle välja att bada efter jag fiskat.

Du brukar vara en trevlig prick, Krille. Men menar du verkligen att bara för att det inträffar bilolyckor, så inträffar inga jaktolyckor?

Kan inte du förklara artikeln ovan, och liknande saker som faktiskt händer? Eller måste man gila att döda djur för att förstå att (en del) jägare påstår att ingen nånsin råkat ut för en jaktolycka? Jag är genuint nyfiken.

Men skit samma. Jag ser det så här, på samma sätt som jag inte är ute och cyklar på värmländska skogsvägar under svenska rallyt, så smyger jag inte omkring i skogen när traktens alla jaktlag (ålder 18-98 år) ger sig ut i skogen och ska skjuta sin 12-taggare som de drömt om sen förra hösten.
Klart jag är trevlig Frogfish.. Och visst händer det olyckor i skogen med allt vad det innebär.. Ett vapen i för dagen en ostabil människa är ju totalt livsfarligt, som tur är väldigt sällan. Vet inte om du kom ihåg, för några år sedan vid en älgjakt, tror det var i Mellansverige, en jägare sköt en kalv, helt korrekt, kulan gick genom och träffade en skidåkare som dog. Hon blev dömd för vållande om jag inte minns fel,, men ,, hallå räkna på den, så tragiskt.. Så @Frogfish vi är människor allihopa, olyckor händer, men jag vet att du skulle bli positivt överraskad om du kom ner hit till Småland och fick uppleva en älgjakt som vi bedriver den.

Klart jag är trevlig Frogfish.. Och visst händer det olyckor i skogen med allt vad det innebär.. Ett vapen i för dagen en ostabil människa är ju totalt livsfarligt, som tur är väldigt sällan. Vet inte om du kom ihåg, för några år sedan vid en älgjakt, tror det var i Mellansverige, en jägare sköt en kalv, helt korrekt, kulan gick genom och träffade en skidåkare som dog. Hon blev dömd för vållande om jag inte minns fel,, men ,, hallå räkna på den, så tragiskt.. Så @Frogfish vi är människor allihopa, olyckor händer, men jag vet att du skulle bli positivt överraskad om du kom ner hit till Småland och fick uppleva en älgjakt som vi bedriver den.
Jag är övertygad om att ni sköter er ypperligt.

Du menar att bara för att Krille inte tycker som du i detta så är han inte längre en trevlig prick :)

Undrar vad som dödar mest , bilar eller jaktvapen , förbjud alla bilar ....:)
Hitta på saker behöver du ju inte göra, men det är väl främmande för dig.

Och varför är det så viktigt för dig att jag går i skogen under älgjakten? Lägg ner nu.

Jag vet att du alltid är störst, bäst och starkast. Och du är säkert Sveriges (världens?) bästa jägare. Men det blir bara tradigt när du hävdar att det inte finns några rötägg bland jägare. Bara för att jag inte njuter av att döda fina djur själv, så betyder det inte att jag inte har insyn i jakt, tvärtom. Jag är uppväxt med en jaktsläkt och har stött på min beskärda del av idioter som suttit och putsat på bössan under ett år. Men självklart är inte du sån, och ingen i din närhet. Men de finns ska du veta, de finns.

Hitta på saker behöver du ju inte göra, men det är väl främmande för dig.

Och varför är det så viktigt för dig att jag går i skogen under älgjakten? Lägg ner nu.

Jag vet att du alltid är störst, bäst och starkast. Och du är säkert Sveriges (världens?) bästa jägare. Men det blir bara tradigt när du hävdar att det inte finns några rötägg bland jägare. Bara för att jag inte njuter av att döda fina djur själv, så betyder det inte att jag inte har insyn i jakt, tvärtom. Jag är uppväxt med en jaktsläkt och har stött på min beskärda del av idioter som suttit och putsat på bössan under ett år. Men självklart är inte du sån, och ingen i din närhet. Men de finns ska du veta, de finns.
Förstod att du hade haft en jobbig uppväxt med jägare ,, ta lite B12 så mår du säkert bättre ;)

Undrar vad som dödar mest , bilar eller jaktvapen , förbjud alla bilar ....:)

lite OT, några år sedan jag läste statistik om detta, dom flesta dödsfall (i Sverige) med vapen sker i hemmet, med kniv, företrädesvis i köket, varför köket ?, det är där knivar normalt förvaras.

Senast ändrad:
Visst händer olyckor och det finns säkert många som är mindre lämpliga att inneha jaktvapen. Jag känner större oro över att gå runt i Stockholm en lördag kväll mot att plocka svamp i skogen under älgjakt.

Det är företrädesvis yngre män 20-40 år, som blir och är offer Fredag och Lördagsnatt, på väg hem från krogen, gärningsman är ensamma yngre män, eller gärningmän i grupp.

Om du vet hur en älgjakt fungerar så kunde du släppa ut din fru för att plocka sin svamp.

Det finns ett fall i norra mellansverige (minns inte vilket län) för några år sedan, man och fru tillhör samma jaktlag, vid älgjakt så tilldelas dessa varsitt pass, mannen påstår sig sett en älg på en ås, skjuter mot älgen och missar bytet, kulan går över åsen och som sedan träffar sin fru som har sitt pass på andra sidan åsen, hon avlider, detta avskrivs som en jaktolycka, själv såg jag flera omständigheter som bort undersökts närmare...det är inte första gången jag fått uppfattningen att polisen skriver hellre av ett ärende än att utreda.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp