Hej
Själv förstår jag inte varför en människa med rötter i landet skulle tycka att Thailand är kass bara för att man intresserar sig för och uppmärksammar våld, skottlossningar och mord i landet, jag tror att många Thsiländare förfasas över våldet och ser man till Thailändsk media på det Thsiländska språket så dominerar rapportering av olyckor, våld, mord och brottslighet stort, ofta med bilder i färg redan på omslaget.
Det är nog lite typiskt Thailand på något vis, ibland verkar det nästan viktigare att fotografera än att hjälpa offren och fotograferna är väldigt snabbt på plats när något har hänt, i Sverige har vi inte denna tradition och därför känner nog en del Svensksr sig lite obekväma med den här rapporteringen.
Men själv tycker jag nog att många Svenskar verkar veta ganska lite om hur det verkligen ligger till, läser man Thailändska engelskspråkiga nyhets medier så är det inte den här typen av nyheter som dominerar utan mer riksnyheter, internationella nyheter, politik, sport, nöjen, mat och annonser.
Så att få Thailändska nyheter översatta och länkade till sig här på forumet kan nog bli lite av en chock för en del, kanske även lite besvärande och plågsamt eftersom denna bild inte alls stämmer med den dom själva har av landet, själv tror jag att det är bra med en ögonöppnare i ämnet, det kan kanske ge medlemmarna på forumet en mer riktig bild av det här med våld i det Thailändska samhället som det kan vara bra att vara medveten om.
Mvh isan lover