5 skottskadade utanför bar, trang.

Hej

Menar du brott i allmänhet så är det en annan sak, jag trodde vi talade om dom skottlossningar, mord och sprängningar i gängmiljö som är på tapeten både på forumet och i Svensk media.

Mvh isan lover

Visst händer det mycket våld även härnere i "paradiset" men personligen tycker jag det är en helt annan och bättre trygghet härnere jämfört med Sverige. Nu är jag inte så korkad så jag inte inser att våldet även kan drabba mig men känslan i mig härnere är ju helt klart tryggare än t.ex. de sista åren jag bodde i Biskopsgården. Numera verkar ju vi svennar vara måltavla i de flesta större svenska städer även i innerstan. Har rört mig i alla miljöer härnere, både packad och ensam, men det känns ytterst sällan som att man är en måltavla.

/ SatanG

Som en kamrat med alkoholproblem brukar säga till mig , I Pattis har jag legat full på gatan , sovit 8 timmar med plånboken i bakfickan , full med cash , På morgon när jag vaknar upp eller när nån efter ett tag väcker mig så sitter libran kvar i bakfickan , testa detta i Stockholm , tillex i Kungsträdgården Hahahha :( I Thailand är det tryggare som jag ser det . Ingen som provocerar på Tuben , Ingen som kastar sten mot min hund vid hundpromenaden

Visst händer det mycket våld även härnere i "paradiset" men personligen tycker jag det är en helt annan och bättre trygghet härnere jämfört med Sverige. Nu är jag inte så korkad så jag inte inser att våldet även kan drabba mig men känslan i mig härnere är ju helt klart tryggare än t.ex. de sista åren jag bodde i Biskopsgården. Numera verkar ju vi svennar vara måltavla i de flesta större svenska städer även i innerstan. Har rört mig i alla miljöer härnere, både packad och ensam, men det känns ytterst sällan som att man är en måltavla.

/ SatanG

Hej

Är nog beredd att hålla med, själv känner jag mig också tryggare i en stad Isaan än i en stad med motsvarande storlek i Sverige, även på den Thailändska landsbygden känner jag mig trygg, men det gör jag ju i.o.f.s på den Svenska landsbygden också.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp