Faranger med bar överkropp retar jag mig på

 
Det man stör sig på är ju om de inte är Topless, som på det där bluffstället Hooters.......
När Hooters öppnade på Soi 4 Nana i Bangkok var det inte många thailändskor som jobbade där, mest amerikanska och filipinskor tjejer.

Det hade nog med språket och vad dom hade under "blusen" att göra.
Även flera år senare var det filipinskor där och det uppskattade frun.
 
De fins ju olika tillfällen när de gäller hur man klär sej. På gogo barer och på stranden är de godkänt med lite kläder, men på restauranger och affärer tycker jag man skall vara på klädd. Min uppfattning är att i Thailand mera än Sverige blir man bedömd efter klädsel och uppträdande. Igen i min umgänges krets går ut på stan i ett linne
 
De fins ju olika tillfällen när de gäller hur man klär sej. På gogo barer och på stranden är de godkänt med lite kläder, men på restauranger och affärer tycker jag man skall vara på klädd. Min uppfattning är att i Thailand mera än Sverige blir man bedömd efter klädsel och uppträdande. Igen i min umgänges krets går ut på stan i ett linne
Va? Inte den obligatoriska uniformen? Singha Linne, skjorta, tofflor (Foppa eller med remmar) Och strumpor i.....

Alltid rätt!

Lite jämförbart med att ha skinnväst på sig här hemma, också allt rätt.
 
Konstigt nog har jag fått fler tillrop om sexy man och annat när jag vandrat runt på soierna i Singha Linne och Foppa tofflor än när jag kommit gående i kavaj och slips.

Troligen är tjejerna mer försiktiga gentemot välklädda karlar eftersom dom tror dom är gifta och ute efter att vara otrogna.

BTT
 
Konstigt nog har jag fått fler tillrop om sexy man och annat när jag vandrat runt på soierna i Singha Linne och Foppa tofflor än när jag kommit gående i kavaj och slips.

Troligen är tjejerna mer försiktiga gentemot välklädda karlar eftersom dom tror dom är gifta och ute efter att vara otrogna.

BTT
Nej nej nej!

De beror bara på att denna utstyrsel är super sexy. Särskilt med en blekfet ölmage i linnet!

Fan nu längtar man till Thailand, tur det lackar mot höst.
 
Ja så kanske de kan va. Men jag är inte runt i dom områdena, inte jagar ja brudar hellre. Men vi är alla o lika, bara man trivs med sitt liv så är de ju bra
 
Även avföring är ju naturligt och inte höjer heller jag på ögonbrynen när Dan-Urban lägger en klubba på restaurangbordet.
De fins ju olika tillfällen när de gäller hur man klär sej. På gogo barer och på stranden är de godkänt med lite kläder, men på restauranger och affärer tycker jag man skall vara på klädd. Min uppfattning är att i Thailand mera än Sverige blir man bedömd efter klädsel och uppträdande. Igen i min umgänges krets går ut på stan i ett linne
Hej

Så är det nog i städer, i kontakt med myndigheter, vid tempel och bröllop m.m men på landet är det inga problem att klä sig lite som man vill, många daglönare och bönder jobbart.o.m i bar överkropp, så ett linne stör sig ingen på.

Mvh isan lover
 
Hej

Så är det nog i städer, i kontakt med myndigheter, vid tempel och bröllop m.m men på landet är det inga problem att klä sig lite som man vill, många daglönare och bönder jobbart.o.m i bar överkropp, så ett linne stör sig ingen på.

Mvh isan lover

Ja på landet är det ok och på en och annan strandrestaurang.
Men jag undrar om ens du skulle gå in på KFC eller ens Mc Donald’s med bar överkropp eller shoppa på Intersport halvnaken…oavsett hur naturligt det är med hud.
Du hade nog troligen höjt på ögonbrynen i fall det stod en naken man och tog din beställning på Pizza Hut, eller?
 
Ja på landet är det ok och på en och annan strandrestaurang.
Men jag undrar om ens du skulle gå in på KFC eller ens Mc Donald’s med bar överkropp eller shoppa på Intersport halvnaken…oavsett hur naturligt det är med hud.
Du hade nog troligen höjt på ögonbrynen i fall det stod en naken man och tog din beställning på Pizza Hut, eller?
Hej

Ja helnakna människor passar väl Inte överallt, men bar överkropp på enklare serveringar och då speciellt på turistorter och strandnära väl helt ok.

Mvh isan lover
 
Kan bara hålla med så jäkla ohyfsat, blir så irriterad när folk går in i bar överkropp slår sig ner på en restaurang eller går runt i affärerna i bar överkropp. Ok på stranden men förjäkla dålig stil annars. Sitta där och äta en middag och behöva glo på en blekfet kropp.
Sånt kan möjligen funka på en strandrestaurang intill vattnet.
 
Det jag retar mig på är att det finns alltid Farnger som skall springa omkring utan kläder på överkroppen både i städer och på landet, i köpcentrum och 7/11.Dessutom är det böter på att framföra motorfordon, utan att ha kläder på överkroppen.
Dålig respekt tycker jag, men det har den allvetande trådskaparen missat.Troligen ett av dom, alldeles för många forumtroll, som finns.

// Inlägget avknoppat från en annan tråd med ett annat ämne.
I övrigt så är det något som resebolagen borde informera om att det är olagligt att gå runt med bar överkropp i Thailand. Tvivlar på att de flesta som beter sig så inte är medvetna om att Thais har en tuffare inställning till sånt.
Om de var informerade om att de kunde bli insläpade till en polisstation och sitta där en halv dag så skulle nog betydligt färre bete sig så. Fast många kanske sticker till en polisman tusen Bath i handen för att slippa betala femhundra på polisstationen.
 
Även avföring är ju naturligt och inte höjer heller jag på ögonbrynen när Dan-Urban lägger en klubba på restaurangbordet.
Jag skulle bli tvärförbannad om någon svinade ner så. Det är sadism mot personalen som måste sanera utan att få någon extra ersättning. Även om det är naturligt så är det risk för smittspridning om bordet inte blir sanerat.
 
Min tumregel är att bara ha bar överkropp på stranden. I värsta fall linda handduken runt axlarna den korta vägen till ett hotell.

Min ev blivande är väldigt principfast, alltid färdigklädd med baddräkt under det andra... Aldrig bikini. Egentligen hade väl nakenbad varit perfekt i Thailand, med den värmen... Man kanske tar henne till en strand i Spanien i framtiden :nod:.
Tror att det även i Europa blir mera pryd attityd. I varje fall så är det färre ställen där det är okej att bada näck.
 
Konstigt nog har jag fått fler tillrop om sexy man och annat när jag vandrat runt på soierna i Singha Linne och Foppa tofflor än när jag kommit gående i kavaj och slips.

Troligen är tjejerna mer försiktiga gentemot välklädda karlar eftersom dom tror dom är gifta och ute efter att vara otrogna.

BTT
klä dig som en turist så blir du behandlad som en som strör pengar omkring dig. välklädd ger intryck av att hålla i slantarna. Märkte själv att det var färre som försökte rycka in mig på barerna eller massageställena när jag gick runt i långbyxor i Pattaya. Dessutom så blev det en mer seriös attityd i affärerna.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A
A
Svar
36
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp