8-årig pojk rider på en buffel till skolan.

Ja men att jacka kolven har inget med ljudet att göra. Vet du ens vad det innebär?
Självklart inte jag hittar på utan att googla. Det gör väl alla.

VI körde inte så mycket bonnatrimm som borra upp själva och så, vi köpte mest fabriks trimdelar som 5.5hp cylinder eller 60cc cylindern. Då hände det grejer. Sen rörande vi "motorblocket" och smällde dit ett större insugsrör och på med en större förgasare har jag för mig, men fasen det är jäkla många år sen. Suzuki K50 var favoriten. 1976 års modell var bäst att trimma.

K50 hade en sidmatad motor så jag är osäker på.om det var nån idee att jacka kolv där. Med zundapp och Sachs motorer var det annorlunda.

Härliga tider!

Självklart inte jag hittar på utan att googla. Det gör väl alla.

VI körde inte så mycket bonnatrimm som borra upp själva och så, vi köpte mest fabriks trimdelar som 5.5hp cylinder eller 60cc cylindern. Då hände det grejer. Sen rörande vi "motorblocket" och smällde dit ett större insugsrör och på med en större förgasare har jag för mig, men fasen det är jäkla många år sen. Suzuki K50 var favoriten. 1976 års modell var bäst att trimma.

K50 hade en sidmatad motor så jag är osäker på.om det var nån idee att jacka kolv där. Med zundapp och Sachs motorer var det annorlunda.

Härliga tider!
Stämmer, Suzuki K50 slidmatad så jacka kolven var bortkastat på den modellen. Själv hade jag inte en spänn att lägga på trim när jag var 15 så man fick lyssna, lära och prova sig fram med borr och fil bla.

Stämmer, Suzuki K50 slidmatad så jacka kolven var bortkastat på den modellen. Själv hade jag inte en spänn att lägga på trim när jag var 15 så man fick lyssna, lära och prova sig fram med borr och fil bla.
Jag sökte och kom in på en frivillig verkstadsutbildning.
Där fanns fina maskiner när man ville trimma moppen.
Kolven svarvade man av i botten för balansens skull.
Vi lurade polisen genom att montera ett stift så deras mätprylar inte gick igenom
Hade Viktoria motor som var mkt tacksam att trimma så det gick att åka fort.

Lista ut själva

Screenshot_20250927_195950_Gallery.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp