82 årig salengförare nedsparkad och medvetslös.

Jag är ju ingen expert men tack vare film så är det väl svårt för kräket att neka till dådet. Jag är absolut inte för att ge igen med samma medel men förövaren skall lagföras och dömas till många år på "Bangkok Hilton".

Hej

Håller med, är brottet filmat samtidigt som det verkar finnas gott om vittnen till hela händelseförloppet borde 21 åringen få svårt att slingra sig ur det här, enda chansen är väl om han är rik och kan muta sig fri.

Mvh isan lover

Hej

Håller med, är brottet filmat samtidigt som det verkar finnas gott om vittnen till hela händelseförloppet borde 21 åringen få svårt att slingra sig ur det här, enda chansen är väl om han är rik och kan muta sig fri.

Mvh isan lover

Ska mycket till om man ska ur det här "skruvstädet"

Jag har tittat igenom denna filmsnutt ett antal gånger, vad jag kan utröna är att, förvisso ligger den äldre nära eller med sitt höger hjul på mittmarkeringen, jag kan även tycka mig se att precis innan olyckan att ynglingen vinglar till, kan även se att det finns gott om plats för ynglingen att passera, i detta är det nu 2 händelser, dels olyckan och överfallet, tidsaspekten säger att det är 2 händelser, ynglingen reser upp sin moped och leder in denna på sidogatan, därefter så går han efter den äldre, ynglingen har enligt uppgift sagt till polisen att "jag ropade efter den äldre och han stannade inte", vad är det som säger att den äldre inte var hörselskadad, kanske nedsatt hörsel med 100%? vidare i filmen så kan i vart fall jag inte se något som kan liknas vid samtal/argumentation, när ynglingen kommer fram så utdelas en spark relativt omgående, den äldre ramlar av cykeln på den vänstra sida och man kan även se att ynglingen går bakom cykeln till den äldre mannen som ligger ner och utdelar slag, detta avbryts av en annan yngling som stoppar misshandeln, änglar behövs.

Jag har tittat igenom denna filmsnutt ett antal gånger, vad jag kan utröna är att, förvisso ligger den äldre nära eller med sitt höger hjul på mittmarkeringen, jag kan även tycka mig se att precis innan olyckan att ynglingen vinglar till, kan även se att det finns gott om plats för ynglingen att passera, i detta är det nu 2 händelser, dels olyckan och överfallet, tidsaspekten säger att det är 2 händelser, ynglingen reser upp sin moped och leder in denna på sidogatan, därefter så går han efter den äldre, ynglingen har enligt uppgift sagt till polisen att "jag ropade efter den äldre och han stannade inte", vad är det som säger att den äldre inte var hörselskadad, kanske nedsatt hörsel med 100%? vidare i filmen så kan i vart fall jag inte se något som kan liknas vid samtal/argumentation, när ynglingen kommer fram så utdelas en spark relativt omgående, den äldre ramlar av cykeln på den vänstra sida och man kan även se att ynglingen går bakom cykeln till den äldre mannen som ligger ner och utdelar slag, detta avbryts av en annan yngling som stoppar misshandeln, änglar behövs.
Änglar kanske behövs men dom finns inte tyvärr.

Jag ser.....kanske därför som jag ibland kallas, knäpp, pucko, idiot, korkskalle osv.osv

En fundering, varför leder ynglingen in sin moped på sidogatan?, ser att det finns gott om plats vid sidan av vägen, kan det vara så att redan här har han bestämt sig för att "läxa" upp den äldre? och vill inte att någon ser reg,plåten, numret på mopeden?

En ny omständighet som kommit i dager, denna yngling har enligt uppgift tjänat tid i fängelse för en tidigare händelse med dödlig utgång, omständigheterna runt detta har jag ingen information om, källa: Thainyheter

Kanske man kan kalla denna yngling, Herr kort stubin, en frispringande socialpsykopat?

Ynglingens cv ser inte så bra ut, någon frågar, vad gjorde Du under dessa år? arbetade åt en Statlig Myndighet...

Hej

En artikel där den nu döde 82 åringens anhöriga uttalar sig.

ELDERLY MAN KICKED INTO COMA DIES
By Asaree Thaitrakulpanich, Staff Reporter
March 30, 2018 3:38 pm
S__13467711-696x464.jpg

Juroon Meepan’s family hold up a portrait of him Friday at Ramathibodi Hospital.

http://www.khaosodenglish.com/news/...2018/03/30/elderly-man-kicked-into-coma-dies/

Mvh isan lover

Har också kollat filmen ett par ggr och anser att det är lika mycket bådas fel att dom krockade, ynglingen borde bromsat men det gör dom ju inte här.
Sjukt fegt att sparka ner gubben bakifrån så helt klart förtjänar han ett hårt straff.
Hoppas att fler Thai lär sig att kameror finns överallt, nåt Sverige borde ta efter.

Har också kollat filmen ett par ggr och anser att det är lika mycket bådas fel att dom krockade, ynglingen borde bromsat men det gör dom ju inte här.
Sjukt fegt att sparka ner gubben bakifrån så helt klart förtjänar han ett hårt straff.
Hoppas att fler Thai lär sig att kameror finns överallt, nåt Sverige borde ta efter.

Hej

Håller med dig om kameror, när våld och brott blir vanligare samhället och poliserna inte längre räcker till så är kameror lösningen, tycker att man borde ta bort krav på tillstånd, låt alla sätta upp kameror var dom vill på egen tomt, sen borde myndigheterna kameraövervaka alla allmänna platser där brott förekommer, även i trafiken borde antalet kameror mångdubblas.

Mvh isan lover

Hej,
Tittar man noga på filmen så ser man att ynglingen håller på med mobilen i vänsterhanden, så han hade nog inte riktigt kontroll på sin körning.

Och det svarar för handlingarna som skedde efteråt??:confused::confused::confused:
Lek med telefon under körning, krocka, sen gå tillbaka och sparka ner en 82 åring för att du inte hade koll på din egen handling.:eek::eek::eek:

Är det det de kallar för förmildrande omständigheter!?!
Jag tar ingens försvar, fanskapet ska kölhalas och när han ändå på undersidan så kan han skrapa av havstulpanerna..
:mad::mad::mad:

Man sparkar inte ner en äldre person, har man inte mer vett än så, då ska man inte heller slippa undan..

Hur ids man filma? Jag hade hoppat in i handlingen garanterat. Vi är en generation som bara vill se på. Man blir arg på riktigt.
Nu var det ju ingen som filmade som redan konstaterats, utan en övervakningskamera, f.ö. ovanligt bra bildkvalitet.
Men ponera att du stått där kameran var placerad, så är det väl tveksamt att du ens hunnit (om du skulle vågat) ingripa före den andra killen gjorde det framgångsrikt, han var ju redan på full språng.
Jag läser ofta det här på div. forum: "Jag hade hoppat in i handlingen garanterat. " och liknande. Och det är ju vällovligt de gånger det sker.
Men efter vad du själv skrev om incidenten på bussen du körde så känns det tveksamt. Du flydde ju när den där pundaren tittade på dig. Och ingen kritik från mig för det. Men jag reagerar när folk så ofta känns så duktiga vid tangentbordet.

F.ö. så vill jag också instämma i att jag också hoppas det fega aset får sitta en riktigt lång tid i en skitig cell.

Med ditt finska påbrå så borde du känna igen uttrycket @Mr.Jo

Mor kära mor hade detta "ordspråk" som sitt och hon menade att ge tillbaka lika mycket av samma mynt, end of story.
Våld föder våld brukar det även heta :rolleyes: Det syns alltmer i vårt samhälle ,vilket inte är bra alls

Nu var det ju ingen som filmade som redan konstaterats, utan en övervakningskamera, f.ö. ovanligt bra bildkvalitet.
Men ponera att du stått där kameran var placerad, så är det väl tveksamt att du ens hunnit (om du skulle vågat) ingripa före den andra killen gjorde det framgångsrikt, han var ju redan på full språng.
Jag läser ofta det här på div. forum: "Jag hade hoppat in i handlingen garanterat. " och liknande. Och det är ju vällovligt de gånger det sker.
Men efter vad du själv skrev om incidenten på bussen du körde så känns det tveksamt. Du flydde ju när den där pundaren tittade på dig. Och ingen kritik från mig för det. Men jag reagerar när folk så ofta känns så duktiga vid tangentbordet.

F.ö. så vill jag också instämma i att jag också hoppas det fega aset får sitta en riktigt lång tid i en skitig cell.
Nu blandar du äpplen och päron.
Jag drar mig alltid undan från gräl eller handemäng.
Det är däremot min skyldighet att hjälpa om barn, kvinnor eller gamla blir påhoppade och jag har möjlighet att hjälpa. Djur också för den delen.
Du ponerar nog lite fel denna gången.
Du får gärna för din del försöka analysera, situationen tills någon blir ihjälslagen för att de ansåg det ena eller andra.
Du skriver att jag flydde när jag såg att pundaren tittade på mig. Har du kanske en professortitel i kriminologi som kan göra analyser eller ifrågasätta om mitt agerande som någon GW. :cool::p

Nu blandar du äpplen och päron.
Jag drar mig alltid undan från gräl eller handemäng.
Det är däremot min skyldighet att hjälpa om barn, kvinnor eller gamla blir påhoppade och jag har möjlighet att hjälpa. Djur också för den delen.
Du ponerar nog lite fel denna gången.
Du får gärna för din del försöka analysera, situationen tills någon blir ihjälslagen för att de ansåg det ena eller andra.
Du skriver att jag flydde när jag såg att pundaren tittade på mig. Har du kanske en professortitel i kriminologi som kan göra analyser eller ifrågasätta om mitt agerande som någon GW. :cool::p
He he, jo jag förstod nog att du skulle bli lite sur på mitt inlägg.
Men jag skrev som jag skrev helt utifrån vad du själv skrivit.

Det jag egentligen menade var att utifrån min egen erfarenhet så reagerar man i verkligheten oftast inte alls som man säger och tror på förhand.
Ofta tvärtom. De kaxigaste blir ofta ganska räddhågsna och vice versa.

Jag har vid några (få) tillfällen i livet agerat mycket mer dumdristiskt än vad min fysiska kapacitet egentligen tillåtit, men sånt vet man först i efterhand.
Vid såna tillfällen har jag efteråt blivit "rädd för mig själv" när jag då insett hur galet det skulle ha kunnat gå, och då tänkt att jag måste försöka behärska mig när jag blir arg.

Du agerar säkert kraftfullt, förnuftigt och bra i verkligheten. Och att du också ömmar för drabbade djur, gör att du stiger i min aktning.

GW är säkert en bra kriminolog och uttrycker sig fyndigt och underhållande, men utan att veta något om detta så undrar jag om han någonsin haft nåt större civilkurage när det kommit till skarpt läge. Men som sagt, mycket modiga saker i livet har han gjort, men då oftast skriftligen och verbalt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp