Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

 
Din humor passar på fyllefester men din övertid på jobbet gör att du missar många roliga stunder.
Du verkar röra dig mindre utanför hemmets väggar för varje dag.

Om du skulle göra det någon gång så rekommenderar jag en lång påk, käpp eller liknande för att mota bort vildhundar med.

Jag såg en riktigt avancerad konstruktion där det monteras en sån där elpistol, stun gun längst ner med utlösare längre upp. Är smart om man har stora problem nu i turistinvasionen.

Hur var det nu, hade då något kattmatsnyttigt att tillföra i Vildhunds diskussionen?
 
Den var bra! Gränsar till personangrepp dock men det förstår säkert advokaten.

Kanske Advokaten kan redogöra för STRIKT ansvar då?

Om den inte smällt ner av all värme som härden alstrar.
Detta svar bevisar att bara att jag hade rätt, men att skadan är tydligen är större än vad jag trodde.
Även ditt obegripliga svammel i alla trådar säger en hel del.
 
Detta svar bevisar att bara att jag hade rätt, men att skadan är tydligen är större än vad jag trodde.
Även ditt obegripliga svammel i alla trådar säger en hel del.
Strikt ansvar är som sagt inte så vanligt i svensk skadeståndsrätt och kan vara svårt att förstå utan elementära juridiska kunskaper.

I normalfallet räcker det med kausalt samband.

Det gäller inte hundar...... Eller kärnkraftverk.
 
Senast ändrad:
Strikt ansvar är som sagt inte så vanligt i svensk skadeståndsrätt och kan bara svårt att förstå utan elementära juridiska kunskaper.

I normalfallet räcker det med kausalt samband.

Det gäller inte hundar...... Eller kärnkraftverk.

FB_IMG_1721396042851.jpg
 
Du verkar röra dig mindre utanför hemmets väggar för varje dag.

Om du skulle göra det någon gång så rekommenderar jag en lång påk, käpp eller liknande för att mota bort vildhundar med.

Jag såg en riktigt avancerad konstruktion där det monteras en sån där elpistol, stun gun längst ner med utlösare längre upp. Är smart om man har stora problem nu i turistinvasionen.

Hur var det nu, hade då något kattmatsnyttigt att tillföra i Vildhunds diskussionen?
Jag motionerar en timma varje dag och har aldrig mött några vildhundar. Du sitter på din kammare och fantiserar ihop historier likt Brodern. Stackare som inte har något eget liv.
 
Jag motionerar en timma varje dag och har aldrig mött några vildhundar. Du sitter på din kammare och fantiserar ihop historier likt Brodern. Stackare som inte har något eget liv.
Hej

Lösa hundar som ibland kan vara lite hotfulla och upplevas som skrämmande för hundrädda finns det väl i princip i hela Thailand och det oavsett om det handlar om landsbygd, städer eller turistorter, men visst finns det platser där dom är fler och andra där dom är färre. Helt fritt från lösa hundar är det väl möjligen bara på en inhängnad gated community av lite klass.

Mvh isan lover
 
Hej

Lösa hundar som ibland kan vara lite hotfulla och upplevas som skrämmande för hundrädda finns det väl i princip i hela Thailand och det oavsett om det handlar om landsbygd, städer eller turistorter, men visst finns det platser där dom är fler och andra där dom är färre. Helt fritt från lösa hundar är det väl möjligen bara på en inhängnad gated community av lite klass.

Mvh isan lover
Det har funnits lösspringande hundar tidigare men dom har städats bort förutom några stycken som inte gör en fluga förnär.
 
Hej

Lösa hundar som ibland kan vara lite hotfulla och upplevas som skrämmande för hundrädda finns det väl i princip i hela Thailand och det oavsett om det handlar om landsbygd, städer eller turistorter, men visst finns det platser där dom är fler och andra där dom är färre. Helt fritt från lösa hundar är det väl möjligen bara på en inhängnad gated community av lite klass.

Mvh isan lover
Du turistar ju mest i byn och ser ju inte så mycket men som sagt blivit stor skillnad och med i vårat område menar jag inte i våran gated community (där inne är det 0 hundar lösspringande, inte tillåtet, koppelkrav) utan samhället.
Visst det existerar men minskat rejält, själv sett pickupper märkta med veterinär som åker runt och fångar in och kör bort.
Inne i Pattaya var det några år sen jag såg en hund på stranden sist och jag promenerar där ofta.
 
Det har funnits lösspringande hundar tidigare men dom har städats bort förutom några stycken som inte gör en fluga förnär.
Hej

Ja det finns som sagt platser med mer eller mindre hundar och man gör ju upprensningar ibland på platser som är populära turistmål, det är nog nödvändigt där.

Mvh isan lover
 
Det har varit många större riktade kampanjer mot att minska antalet lösa hundar.
Det tog riktig fart efter utbrotten av rabies i Thailand för 6-8 år sedan men även före fångade man in hundar på nätterna i Korat och Chaiyaphum.
Vissa avlivades men även sterilisering och kastrering samt vaccination förekom.
 
Vid järnvägen låg det alltid en stor flock innan, har själv fått en gång ett 10 tal som sprang mot mig men då kom det thai på moppe och körde rakt in i flocken så dom sprang iväg.
Dom är borta nu för dom attackerade många, bla ena säkerhetsvakten i villagen när han åkte och handlade öl åt mig.
Hade en farangkärring som åkte runt och ställde ut mat åt dom som locka dit fler vilket thaiarna var irriterade på och satte upp skyltar do not feed the dog's.
Oftast väldigt fega dessa hudar räcker med en tvärnit på cykeln så blir dom rädda och sticker.
Inne i villagen finns det flera hundägare men det är importerade hundar och går kopplade, dom går dom ut med på gräsmattan på utsidan.
Märkte när var i byn under songkran i år att dom vilhundarna som ofta sprang in på tomten var borta, såg inga alls där, båda ungarna har ju tidigare blivit bitna av vildhundar där i byn.
 
Hej

Hundrasen förbjuden utomlands – ökar i Sverige​

Publicerad 10 aug 2024 kl 07.16

Hundrasen American Bully XL har förbjudits utomlands efter flera attacker. I Sverige ökar rasens popularitet – men också antalet hundar som måste omplaceras.
– Det är nästan en hundraprocentig ökning, säger Johnny Kroneld på hundskyddsföreningen Hundstallet.

2015 fanns det 180 hundar av rasen American Bully registrerade i Jordbruksverkets register. Under 2024 har den siffran passerat 6 000.

Hundarna är kända för att vara starka och muskulösa. Det är även detta utseende som tros ligga bakom deras popularitet, enligt Johnny Kroneld, som är kommunikationsansvarig vid hundskyddsföreningen Hundstallet.

Han tror att många lockas av rasen, eftersom den kan inge ”respekt hos allmänheten”.

– Det är ett tufft utseende. Ett kraftfullt utseende, säger han.


Mvh isan lover
 
Hej

18 Year-Old Boy Mauled to Death By Three American Bully Dogs​

September 2, 2024


1725537236478.jpeg

18-year-old boy was mauled to death by three American Bully dogs owned by his brother - Police Image


Mvh isan lover
 
Hej

18 Year-Old Boy Mauled to Death By Three American Bully Dogs​

September 2, 2024


1725537236478.jpeg

18-year-old boy was mauled to death by three American Bully dogs owned by his brother - Police Image


Mvh isan lover

Andrahandsinfo men hörde att hundarna omhändertagits och honan/mamman redan getts bort till nya ägare. De två yngre hundarna som attackerade verkar ingen ha velat ha, än så länge. Personligen anser jag dessa borde avlivas istället för att kunna göra om samma sak igen med nya ägare.

/ SatanG
 
Andrahandsinfo men hörde att hundarna omhändertagits och honan/mamman redan getts bort till nya ägare. De två yngre hundarna som attackerade verkar ingen ha velat ha, än så länge. Personligen anser jag dessa borde avlivas istället för att kunna göra om samma sak igen med nya ägare.

/ SatanG
Hej

Håller med, avlivning borde vara en självklarhet vid såna hår attacker.

Mvh isan lover
 
Tycker det är onödigt med kamphundar (varför?) när dottern var typ 10år så släppte en gubbe sin kamphund lös på gungorna i lekparken så hen fick slita i däcken och jag var nog lika rädd som dottern.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp