Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Stämmer enbart delvis. Jag umgicks även med tjejerna som jobbade på skolorna jag var på. Vad gäller staden är det rätt att jag inte varit så mycket på soierna bakom Second Road mot Sukkan till men desto mer i Naklua och soierna ner mot Beach Road.
Bodde ganska länge i South Pattaya med, ett ställe strax efter där taxin svänger vänster mot Jomtien.

BTT
Hoppas att tråden inte måste flyttas till Dude. Den handlar nämligen om hundar. :thumbsdown:

Hoppas att tråden inte måste flyttas till Dude. Den handlar nämligen om hundar. :thumbsdown:
Japp och för 35 år sedan var det fler hundar inne i centrala Pattaya, det är så mycket bebyggt och trafik där nu så de har försvunnit.

Det fanns minst en 7/11 hund på varje ställe, men de har försvunnit.

Även i Jomtien är de färre.

Det är iof inget negativt förvildade hundar gör inte många glada.,.

Man bör hålla sig till hundar i en hundtråd…gäller ju både BTT och föregående skrivare. Vid vägen vid brandstationen i Jomtien bor det ett helt gäng hundar…inte så roligt att ta sig förbi där, varken till fots, cykel, eller

vid vägen förbi brandstationen i Jomtien finns det ett helt gäng hundar som håller till. Inte så roligt att ta sig förbi där, varken till fots, cykel eller ”moto-bike”. Jag har dock aldrig känt någon doft av pensionärskiss där…men nu var det iofs 5 månader sen jag var där, så allt är säkert byggt om och helt nytt och helt annorlunda. :)

Sickan

Man bör hålla sig till hundar i en hundtråd…gäller ju både BTT och föregående skrivare. Vid vägen vid brandstationen i Jomtien bor det ett helt gäng hundar…inte så roligt att ta sig förbi där, varken till fots, cykel, eller

vid vägen förbi brandstationen i Jomtien finns det ett helt gäng hundar som håller till. Inte så roligt att ta sig förbi där, varken till fots, cykel eller ”moto-bike”. Jag har dock aldrig känt någon doft av pensionärskiss där…men nu var det iofs 5 månader sen jag var där, så allt är säkert byggt om och helt nytt och helt annorlunda. :)

Sickan
Uppe där på bunchakana? Det är rätt mycket trafik och bebyggelse.

Jag säger inte emot dig, inte långt till youth center därifrån.

Bor du inne på 3 an?

En polar till mig bodde på 2 an nedför iswass tills nyligen.

På tal om kärnkraftverk så verkar du ha en rejäl härdsmälta i hjärnkontoret
Den var bra! Gränsar till personangrepp dock men det förstår säkert advokaten.

Kanske Advokaten kan redogöra för STRIKT ansvar då?

Om den inte smällt ner av all värme som härden alstrar.

Uppe där på bunchakana? Det är rätt mycket trafik och bebyggelse.

Jag säger inte emot dig, inte långt till youth center därifrån.

Bor du inne på 3 an?

En polar till mig bodde på 2 an nedför iswass tills nyligen.
Ja, precis, Bun Kanchana 3. …man får dra upp benen när man passerar hundarna..

Sickan

Syrran skaffat ny fisk spets är ju ingen kamphund precis. Är väl den 5e hon har
vi får se om det blir nån bra fågelhund av han.

20240728_141247.jpg

20240728_131346.jpg

Sickan
Föregående skrivare skre om Pattaya inte eran Jomtien håla.
En jävla skillnad mellan Jomtien och utvecklad stad Pattaya.
Och jag skriver att stor skillnad på vildhundar idag, ser inga i civilisationen.
Jämför fan inte ens pattaya med Jomtien, skillnaden är enorm.

East eller dark side är inte pattaya heller det är Nung Prue.
Pattaya ligger inom Pattaya Nua, Pattayathai som betyder norra och södra (pattaya) nua eller thai.
Sen Sai 1 (beach road) upp till sukhumvith.
Komunen heter banglamung i provinsen choburi.

Lite som att jämföra Sverige med Norge.
Mja civilisationen…det var nog en överdrift att säga att gränsen den går mellan Pattaya och Jomtien…Jag upplever problem med hundar i förorten i Bangkok också…och inte minst i Isaan…. Men det är ju bra att du upplever att det är bättre i Pattaya nu! :)

Du menar att Pattaya är Sverige och Jomtien är Norge? :))))).

Nungprue heter området och adressen. pattaya är fyrkant mellan nua och pattayathai, sukhumvith och beachroad, pratumnak och east side nong prue, jomtien är egen del, tillhör inte pattaya, komunen är Banglamung vårat är takiantia banglamung.

Mja civilisationen…det var nog en överdrift att säga att gränsen den går mellan Pattaya och Jomtien…Jag upplever problem med hundar i förorten i Bangkok också…och inte minst i Isaan…. Men det är ju bra att du upplever att det är bättre i Pattaya nu! :)

Du menar att Pattaya är Sverige och Jomtien är Norge? :))))).
Jag vet inte när du var nere sist men jag har inget hundproblem idag.
När jag prommenera på pattaya beach för 10 år sen fans det hundar på stranden när jag promenerar idagens läge finns inga.

Jag vet inte när du var nere sist men jag har inget hundproblem idag.
När jag prommenera på pattaya beach för 10 år sen fans det hundar på stranden när jag promenerar idagens läge finns inga.
Jag har läst dina tidigare inlägg i tråden. Tror vi tycker samma om lösdrivande hundar.
Som rubriken i tråden säger…2-årig flicka mister synen…det är för jävligt.
Jo…det är alltid viktigt när man var nere sist…februari 2024 :) …kommer snart ner igen…sommaren närmar sig sitt slut i Sverige.

Sickan

Jag har läst dina tidigare inlägg i tråden. Tror vi tycker samma om lösdrivande hundar.
Som rubriken i tråden säger…2-årig flicka mister synen…det är för jävligt.
Jo…det är alltid viktigt när man var nere sist…februari 2024 :) …kommer snart ner igen…sommaren närmar sig sitt slut i Sverige.

Sickan
Självklart viktigt när man var nere sist då utvecklats en hel del och väldigt snabbt.
Men då är vi eniga iaf att har minskat med lösdrivande hundar.
Det är ju bra.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp