82 årig salengförare nedsparkad och medvetslös.

He he, jo jag förstod nog att du skulle bli lite sur på mitt inlägg.
Men jag skrev som jag skrev helt utifrån vad du själv skrivit.

Det jag egentligen menade var att utifrån min egen erfarenhet så reagerar man i verkligheten oftast inte alls som man säger och tror på förhand.
Ofta tvärtom. De kaxigaste blir ofta ganska räddhågsna och vice versa.

Jag har vid några (få) tillfällen i livet agerat mycket mer dumdristiskt än vad min fysiska kapacitet egentligen tillåtit, men sånt vet man först i efterhand.
Vid såna tillfällen har jag efteråt blivit "rädd för mig själv" när jag då insett hur galet det skulle ha kunnat gå, och då tänkt att jag måste försöka behärska mig när jag blir arg.

Du agerar säkert kraftfullt, förnuftigt och bra i verkligheten. Och att du också ömmar för drabbade djur, gör att du stiger i min aktning.

GW är säkert en bra kriminolog och uttrycker sig fyndigt och underhållande, men utan att veta något om detta så undrar jag om han någonsin haft nåt större civilkurage när det kommit till skarpt läge. Men som sagt, mycket modiga saker i livet har han gjort, men då oftast skriftligen och verbalt.
Blir inte sur av vad folk säger för jag vet själv hur jag är, inte överbliven modig men det finns gränser.
Har stoppat tafsandet i spårvagn när jag kördedet ett tag i gbg. Kört ut friåkare och blivit kallat för rasist för det med hot.
Blivit nedslagen en gång för körde ut några störingar på kvilletorget, kompisar var kvar. Skjuten fast vet inte riktigt om de siktade på mig dör det träffade tre fönster bakom mig i bussen som jag körde.
Är inte dum för att söka strid men backar inte om det blir allvar.
Visst de flesta har förstånd att låtsas inte se när någon oskyldig blir traggad. Det har inte jag för kan inte med det. Sedan bryr jag mig i te så mycket vad folk säger, det är inget hjältemod utan sunt förnuft.
Sticker inte huvudet i en lejonkula för det.

Blir inte sur av vad folk säger för jag vet själv hur jag är, inte överbliven modig men det finns gränser.
Har stoppat tafsandet i spårvagn när jag kördedet ett tag i gbg. Kört ut friåkare och blivit kallat för rasist för det med hot.
Blivit nedslagen en gång för körde ut några störingar på kvilletorget, kompisar var kvar. Skjuten fast vet inte riktigt om de siktade på mig dör det träffade tre fönster bakom mig i bussen som jag körde.
Visst de flesta har förstånd att låtsas inte se när någon oskyldig blir traggad. Det har inte jag för kan inte med det. Sedan bryr jag mig i te så mycket vad folk säger, det är inget hjältemod utan sunt förnuft.

Hej

Tycker att du har en sund inställning här, självklart ska man ingripa om det behövs, men man ska ju alltid undvika konflikter och bråk om det går, själv har jag ingripit vid våldtäktsförsök, gripit tjuvar, gripit snattare, hotats med pistol, knivar, rakkniv och allt möjligt vid såna ingripanden, men jag skulle inte tveka att göra det igen även om jag nu börjar bli lite äldre.

Mvh isan lover

Du kan väl inte bli skjuten om du inte är skjuten och helst om du inte vet om dom siktade på dej. Missförstå mej inte men helt klart för dj-ligt att vapen fins med i sånna sammanhang och sånna saker händer. Kanske därför jag bor där jag bor man måste välja

Du kan väl inte bli skjuten om du inte är skjuten och helst om du inte vet om dom siktade på dej. Missförstå mej inte men helt klart för dj-ligt att vapen fins med i sånna sammanhang och sånna saker händer. Kanske därför jag bor där jag bor man måste välja
Ha ha, visst kan man bli skjuten fast skytten missar målet. Det var en ledbuss och bara en passagerade som satt långt bak och det var han som såg det hela. Jag bara hörde när han ropade att du blev skjuten fast lever än tydligen. :p

Nu blandar du äpplen och päron.
Jag drar mig alltid undan från gräl eller handemäng.
Det är däremot min skyldighet att hjälpa om barn, kvinnor eller gamla blir påhoppade och jag har möjlighet att hjälpa. Djur också för den delen.
Du ponerar nog lite fel denna gången.
Du får gärna för din del försöka analysera, situationen tills någon blir ihjälslagen för att de ansåg det ena eller andra.
Du skriver att jag flydde när jag såg att pundaren tittade på mig. Har du kanske en professortitel i kriminologi som kan göra analyser eller ifrågasätta om mitt agerande som någon GW. :cool::p
Det är däremot min skyldighet att hjälpa om barn, kvinnor eller gamla blir påhoppade och jag har möjlighet att hjälpa. Djur också för den delen. :nod::thumbsup:

Ha ha, visst kan man bli skjuten fast skytten missar målet. Det var en ledbuss och bara en passagerade som satt långt bak och det var han som såg det hela. Jag bara hörde när han ropade att du blev skjuten fast lever än tydligen. :p

Ormen fattar inte att du menade beskjuten.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp