äktenskapsförord

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
Nu tänkte jag inte på dig och din fru Berra..... Utan rent generellt...

Men att din fru visste om att det fanns ett sånt papper var duktigt av henne.
Hon kanske har större tillgångar än du vet om ? Och ville skydda sina tillgångar.... ?
Min sa inget innan vi gifte oss... (Såklart) :) Om hon nu visste att det fanns äktenskapsförord ?

Nej, större tillgångar än huset där nere har hon inte. Och några andra tillgångar i Sverige än de vi har tillsammans har hon inte heller. Men att papperet finns visste hon, kanske genom sin kusin.

"ledarn " sa:
Och som du sa tidigare någonstans....

Vid en eventuell skillsmässa så vill man ju ändå inte ha del av huset i Thailand... Vem vill bo i exet's hemby ?

Usch nej, nu slutar jag att prata om skilsmässor. Man blir bara deprimerad. Det får bara inte inträffa!! :-X

Ja det är väl en himla tur att skilsmässor nästan aldrig sker. Jag har bara hört talas om dem och i alla dessa fall har det aldrig blivit något bråk utan de har varit de allra bästa vänner efteråt.

"Mats 49 " sa:
Hahaha Kycklingen
Självklart är det upp till var och en att avgöra,
men om vi ej diskutera våra olika åsikter så dog ju Forumet eller hur?
Jag delar inte din åsikt alls.
Ett sånt dokument i mina ögon är ett tecken på dåligt förtroende redan innan
man gift sig eller blivit sambo.
Varför ha ett papper om man vet att båda är lika jysta mot varann hur det än går?
Tänk efter lite nu är min åsikt, skulle jag gå efter folks skitsnack då hade jag inte......
resten tror du jag fattar utan att skriva det. ;D

:wai:

Mats 49:
Jag kanske inte förklarade mig riktigt hur jag menade att var och en gör som man vill.
Jag menade nog mer att den som skriver ett äktensskapsförord respekterar jag, för förhoppningsvis har den personen en anledning till att göra det.
Likadant den som inte skriver har ju också en anledning att inte vilja skriva.
Självklart ska alla skriva hur dom känner i denna situationen det är som du säger, att det är dom olika åsikterna som gör ett forum.
Själv har jag inget äktenskapsförord skrivet, jag har heller aldrig haft anledning att skriva något. (eller skriva under någon annans)

Off topic: Har du hundar?

Det finns goda grunder för att äktenskapsförord finns, personligen kommer jag aldrig ta steget att gifta mig, ser det som onödigt. Alla gör som de vill, det beror på många olika omständigheter, ålder och bakgrund. Det är väldigt många som skiljer sig, då kan det vara bra med ett äktenskapsförord, det ska skrivas på juridiskt korrekt svenska, helst av jurist. Alla vet att förhållanden /äktenskap kan ta slut, oavsett från vilken kultur vi kommer, om man då äger bostadsrätt, pengar på banken, kanske väntar på att ärva en villa från gamla pappa/mamma, - naturligt att undanta det. Självklart ska man för övrigt ha en generös inställning och dela på allt och bjuda till och inte vara en "snåljåp".

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp