Avgift 600 Sek i ATM med Svenskt Visakort

Pratade med ett par på semester på Koh Lanta, de hade tagit ut 20.000 Baht 2 olika gånger och de såg senare att deras Svenska bank hade dragit en avgift på 600Sek 2 gånger.

Vad kan det vara för avgift ?

Jag har också Thaikort Bangkok Bank.
Dina 1.5% och deras avgift ~11% är ju stor skillnad.
Du påstod dom använde svenskt bankkort, fråga vilket dom använde, annars blir det bara en stenbördsskröna?
Mitt Swedbank är 1,5% + 35kr, bara att läsa sig till på hemsidan.
Men jag tycker det är för dyrt att använda svenska kort för regelbundna uttag.

Sen träffar man hela tiden på turister som gör bort sig i ATM och får usel kurs för man väljer fel i menyerna.

Pratade med ett par på semester på Koh Lanta, de hade tagit ut 20.000 Baht 2 olika gånger och de såg senare att deras Svenska bank hade dragit en avgift på 600Sek 2 gånger.

Vad kan det vara för avgift ?

Sorry, men jag har svårt att tro på detta om det gäller ett svenskt kort i en svensk bank.

Du påstod dom använde svenskt bankkort, fråga vilket dom använde, annars blir det bara en stenbördsskröna?

Sen träffar man hela tiden på turister som gör bort sig i ATM och får usel kurs för man väljer fel i menyerna.
Jag kör med BKK bank kortet samt Siam C ,har ett konto hos de båda jag för över slantar till , samt ett kapitalkonto hos BKK bank , där får man fortfarande hyfsad ränta på 1,8 % , Men då låser jag på ett år eller ett och ett halvt

De har Swedbank kort och tog ut på K-Bank ATM säger de.
Och de valde Engelska i menun, men på en fråga var det bara Thaitext med alternativen att svara NO och YES som de svarade YES på.

Svara ja på något man inte vet vad det är man svarar på? ungefär som att skriva under ett kontrakt utan att veta vad som står däri.
Eller bygga en farm i frugans namn ,, Sorry Ubon , inget illa menat , bara ett dåligt skämt , men rätt kul :wai:

Tillbaka
Topp