Begagnade bilar: Audi A3 Sportback 2014/15 eller Golf 2016/17

Lite krångligt när man sjunker ner i träsket och inte är så bilintresserad...
Man vill ju ha lite komfort speciellt för vintern och de lite längre sträckorna och då verkar priset gå upp och de bilar som var intressanta från början saknar lite saker. Det blir nog inget man bara gör över helgen som jag nästan tänkte från början. Hade några bilar jag tänkte var bra från början och tänkte kanske köp i helgen eller nästa vecka men det blir nog en hel del besök först.
Saker man vill ha
AC
värme på framsäten
Bluetooth + USB/SD-kortplats för musik och bra högtalare
parkeringssensor eftersom jag bor i stad och kommer ha boendeparkering ej hyrd plats

Hjälps inte av att man är småsjuk och sambon tittar på skrikig dramathaitv på youtube

Man vill ju ha lite komfort speciellt för vintern och de lite längre sträckorna och då verkar priset gå upp och de bilar som var intressanta från början saknar lite saker. Det blir nog inget man bara gör över helgen som jag nästan tänkte från början. Hade några bilar jag tänkte var bra från början och tänkte kanske köp i helgen eller nästa vecka men det blir nog en hel del besök först.
Saker man vill ha
AC
värme på framsäten
parkeringssensor eftersom jag bor i stad och kommer ha boendeparkering ej hyrd plats

Hjälps inte av att man är småsjuk och sambon tittar på skrikig dramathaitv på youtube
Ja thaidrama har man fått nog av!

Typ en sådan här . Finns i 3 olika modeller detta är en kombi.

Om du lugnar dig till våren så kan du få köpa mina pärons , tror den har gått
1300 mil och är 3 år gammal

Lycka till i djungeln

Saker man vill ha
AC
värme på framsäten

Jag gillar bilar i alla möjliga former.
Jag hatar däremot att köpa bilar, då min budget inte är obegränsad.
Sedan är det så att jag hatar ”fasta avgifter” så som skatt och försäkring.
Om bilen drar 3l/mil är nästan ointressant, men att betala någon avgift när bilen står parkerad känns tråkigt.

Ibland kan jag slänga ner några kr på bil, men hittar jag inte det jag vill ha till en human summa, så kan det till och med sluta med att jag köper något för 40k kr.

Svårt som fan med bilköp

Typ en sådan här . Finns i 3 olika modeller detta är en kombi.

Om du lugnar dig till våren så kan du få köpa mina pärons , tror den har gått
1300 mil och är 3 år gammal

Lycka till i djungeln

Typ något sådant är ju vettigt.
En Mazda 3 kan nog även vara ok.

Jag gillar bilar i alla möjliga former.
Jag hatar däremot att köpa bilar, då min budget inte är obegränsad.
Sedan är det så att jag hatar ”fasta avgifter” så som skatt och försäkring.
Om bilen drar 3l/mil är nästan ointressant, men att betala någon avgift när bilen står parkerad känns tråkigt.

Ibland kan jag slänga ner några kr på bil, men hittar jag inte det jag vill ha till en human summa, så kan det till och med sluta med att jag köper något för 40k kr.

Svårt som fan med bilköp
Jag gillar också bilar i alla möjliga former.
Kag hatar däremot att sälja bilar även om min budget är obegränsad.
Sen är det så att de som ska köpa min bil hatar avgifter såsom moms och banköverföringsavgifter.
Om bilen drar 3l/milen är för mig som säljare ointressant.
Och att behöva betala parkeringsavgift eller parkeringsböter är inte köparen intresserad av heller.
Det kan till och med bli så att om jag inte hittar en svensk köpare så säljer jag den för 40 k kr.
Svårt som fan med bilförsäljning.
Härligt att sälja bil i Malmöregionen!

Jag gillar också bilar i alla möjliga former.
Kag hatar däremot att sälja bilar även om min budget är obegränsad.
Sen är det så att de som ska köpa min bil hatar avgifter såsom moms och banköverföringsavgifter.
Om bilen drar 3l/milen är för mig som säljare ointressant.
Och att behöva betala parkeringsavgift eller parkeringsböter är inte köparen intresserad av heller.
Det kan till och med bli så att om jag inte hittar en svensk köpare så säljer jag den för 40 k kr.
Svårt som fan med bilförsäljning.
Härligt att sälja bil i Malmöregionen!

Vad säljer du. Jag ser att det kan vara något intressant.

Bilar som jag sparat som intressanta. Vill helst ha en bil som har plats för upp till fem personer samt kan ta lite bagage för sommarsemestern hemma i bygden. Och är bra för vinterklimat.

Mazda 2 med 7 års garanti,
Mazda CX-3 Optimum 2.0
Toyota Auris Touring Sports 1.2
eller en av de billigare Polo eller golf funderar jag på. För dessa måste jag väl kolla statusen på kamkedjan/remmen då de haft problem med detta.

kan få lån på danske bank med 2.28%ränta ser det ut som

Lite många mil kanske?

Använd söktjänsten AutoUncle och titta på "plupparna" hur priset ligger i förhållande till vad marknadspriset borde vara
4-5 gröna pluppar är bra priser

Tillbaka
Topp