Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nja. I försvaret gör man underhåll/service/reparationer/renoveringar på olika nivåer och med flyg gör man olika service på planen beroende på antal flygtimmar/starter etc
På A-nivån (kompaninivå) gör man enklare åtgärder ute i fält som klaras av även på tillfälliga baser eller till och med vägbaser och ofta enbart med värnpliktiga tekniker.
På B-nivån (flottiljnivån) gör man lite större insatser som motorbyten etc samt byten av olika enheter i avioniken etc
På C-nivån (Central nivå, kan vara både militär central verkstad eller tillverkaren av enheterna) gör man stora genomgångar som mer eller mindre innebär att man plockar isär hela maskinen i molekyler, kanske uppgraderar eller bygger om och moderniserar etc
Om jag inte missminner mig hade Kallingen förut en B-nivå verkstad som las ner och det var den typen av jobb som gjordes i Luleå
Men med den ökade verksamheten p.g.a Ukraina/Nato/DCA-avtalet och ökade försvarsbudgeten startar man nu upp en B-verkstad igen i Kallinge.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.