Snygga Svensson bilar

Har alltid gillat glidare, därför denna nu. När jag var ung provade ja formel Ford på bana men alldeles för dyrt för en amatör

CD9A4FFE-F9F1-4CE5-ACB7-3096C6E405A6.jpeg

C0965A4A-6BBD-4599-B411-2827A10DC2DF.jpeg
Jag tycker du har snyggast bil ;)

Turbo, ja
Porschekänsla? Hur menar du?
Om det är som en 911? Nej
Om det är som att köra en SUV? Nej

Den är ok på det mesta, men det är ju ingen utpräglad banbil.

Den torskar mot BMW M2 på bana, men det gör dom flesta bilarna
Tycker nog att han körde lite som en kärring men rolig SUV med andra ord, helt klart en bil i min smak:clap_tranparent:
Antar att det lönar sig rätt bra att köpa en lätt beg?

Tycker nog att han körde lite som en kärring men rolig SUV med andra ord, helt klart en bil i min smak:clap_tranparent:
Antar att det lönar sig rätt bra att köpa en lätt beg?

Ja, dom är trevliga och känns inte alls som en tung bil.
Det som lönar sig bäst är att inte köpa alls, men man förlorar mindre om man köper dom lätt begagnade, precis som alla andra bilar.

Här är fina block också. Bra material i dessa, siamesed cylinders. Cylindrarna sitter ihop emellan. Tjocka cylinderväggar så att man slipper betongfylla. Splayed 4 bultade överfall. Jag får snart byta kalsingar :)

00F1B6F1-D50B-415F-B71D-F1A8222273AD.png

0D361F1B-9685-4E08-8B3F-48D4587230A7.png
Ja då kanske man inte behöver använda stressplattor /använder man en 3,25 vev så får du en 327/ 3,48 är väl en 350 ? själv
har jag en 307/1972 år 1,7/8 borr borde va en 3,25 vev ,det är svårt att säga innan man har demonterat motorn. (hoppas att jag har kommit i håg rätt) Kolla in på internet det finns så många varianter nu ,har jag förstått tur man har nästan slutat med dessa makapärer ,men pensioner är inte dumt det heller :laugh:;)

Ja då kanske man inte behöver använda stressplattor /använder man en 3,25 vev så får du en 327/ 3,48 är väl en 350 ? själv
har jag en 307/1972 år 1,7/8 borr borde va en 3,25 vev ,det är svårt att säga innan man har demonterat motorn. (hoppas att jag har kommit i håg rätt) Kolla in på internet det finns så många varianter nu ,har jag förstått tur man har nästan slutat med dessa makapärer ,men pensioner är inte dumt det heller :laugh:;)

Jag har inte stroken (slaget) i huvudet. Jag vill gärna ha stakarna så långa som möjligt vilket begränsar hur mycket man kan stroka. Vår small block var en 030” borrad 350 fast med längre stakar. Visst hade den fått mer effekt om vi strokat men vi levde på endast makaroner redan innan vi funderade på att öka volymen. Stressplatta är aldrig fel men behovet minskar med ett stadigt block.

denna mannen är nått utöver det vanliga, fick en åktur med supran för några år sedan det var en näradödenupplevelse

Tillbaka
Topp