Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

khon kaen

Khon kaen taxi.jpg

Satt och kollade vad för körkort man behövde för en tuk tuk, och hur man registrerar den om man är farang, det visade sig att man var tvungen att ha ett körkort för 3-hjulingar för att få köra dom, men med det körkortet så får man köra bil, men med bilkörkort får man inte köra tuk tuk, men att sen några år tillbaka så kan man inte längre registrera tuk tuk varken på sig själv eller på thai :( dom som har dom kör ändå, dock har dom som brukligt försäkring, och skulle bylingen stoppa dom så betalar dem bylingen, det dom vill ha

Du skriver; men sen några år tillbaka, så kan man inte längre registrera tuk tuk varken på sig själv eller på thai...man måste ha ett körkort för 3-hjulingar, men dom går inte registrera, och Du skriver; dock har dom som brukligt försäkring, hur får man en försäkring på ett fordon som inte går att registrera? blir man stoppad så betalar man bylingen vad dom vill ha, kan bli väldigt dyrt efter dom nya /gamla reglerna att köra utan giltigt körkort, för en viss fordonstyp, varför ha ett körkort för en fordonstyp som inte går att registrera?

Köte den här i Sa Kaeo för snart två månader sedan, 80000 bath.
Toppar 90km/tim, tippbart flak. För oss känns det som man inte behöver något annat.
Det finns en 200cc version också, vilket vi inte visste då vi köpte denna. Men, vi är nöjda ändå.
Ok, den är inte riktigt som den FJR1300 jag hade i Sverige. Men nytt liv nya förutsättningar.
Jag har flyttat permanent och det var för dyrt ta med mina saker.
Jag har passerat ett antal poliskontroller. När de ser mig vinkar de förbi mig mig men stoppar andra. Kollar inte ens körkortet alltså.
2018-09-17 06-37-44.jpg

Hej

Gillar också detta fordon och det kan mycket väl bli en sådan för oss också någon gång, väldigt praktisk och skulle fungera bra att köra gummi till msrknaden med.

Mvh isan lover

Hej

Gillar också detta fordon och det kan mycket väl bli en sådan för oss också någon gång, väldigt praktisk och skulle fungera bra att köra gummi till msrknaden med.

Mvh isan lover
Och inget körkort behövs , Polisen bara vinkar glatt , kanske kan man ta en stänkare också , den är ju oreggad 5555:):)

Tillbaka
Topp