Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Min thailändska flickvän har fått uppehållstillstånd i Sverige 6 månader, maj-okt. Vi vill gärna besöka London men jag är tveksam efrtersom Storbritannien inte tillhör Schengen. Vet någon med säkerhet vad som gäller?
Hej, din flickvän kan inte dra några fördelar av att hon har uppehållstillstånd här, utan hon måste söka visum på engelska ambassaden i Stockholm.
Hon kan inte heller göra det i Köpenhamn t ex eftersom hon har adress här. Gå in på engelska ambassaden http://ukinsweden.fco.gov.uk/en/
Allt enligt min arbetskamrat som kommer från Ghana, men är sedan länge svensk medborgare, han har åkt till england med sin flickvän från Ghana som hade uppehållstillstånd och jag antar att det gäller samma regler i ditt fall. Lycka till!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.