Besöka Isaan

Hej

Själv skulle jag rekommendera besök i några av städerna längs Mekongfloden, gärna dom städer med broar eller en gränsstation via båt till Laos, i dessa städer tycker jag att det är lite mer liv och rörelse, man har marknader som säljer varor ifrån grannländerna, det går att ta båtturer på floden och det brukar vara gott om Thailändska turister också.

Dom större städerna i Isaan är väl egentligen ganska lika varandra och inte så mycket att hetsa upp sig för, själv föredrar jag norra Isaan men jag är ju jävig i den frågan, gillar allt ifrån bergen och nationalparkerna i Loei, sträckan längs floden till Nong Khai med sin Tha Sadet Thai/Lao marknad, möjlighet att bada och äta på Hat Jomanee även kallat Pattaya Isaan, hyra en båt med mat och dryck ombord för en tur på floden, besöka sjön med lotusblommor, gå på krokodilshow, stenstayparken och akvariumet på universitetet utanför staden, där har man kan se på fiskar ifrån Mekongfloden och övriga världen, Nong Khai har dessutom mycket god mat ifrån hela Indokina och då inte minst ifrån Vietnam, massor av gatumat m.m.

Sen är ju Udon Thani som andra har nämnt också värt ett besök, med sitt nattliv, UD Town, köpcenter och parker.

Tror inte att du kommer att bli besviken om du kommer upp i dom norra delarna.

Det finns en hel del info här : Isaan forum

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Själv skulle jag rekommendera besök i några av städerna längs Mekongfloden, gärna dom städer med broar eller en gränsstation via båt till Laos, i dessa städer tycker jag att det är lite mer liv och rörelse, man har marknader som säljer varor ifrån grannländerna, det går att ta båtturer på floden och det brukar vara gott om Thailändska turister också.

Dom större städerna i Isaan är väl egentligen ganska lika varandra och inte så mycket att hetsa upp sig för, själv föredrar jag norra Isaan men jag är ju jävig i den frågan, gillar allt ifrån bergen och nationalparkerna i Loei, sträckan längs floden till Nong Khai med sin Tha Sadet Thai/Lao marknad, möjlighet att bada och äta på Hat Jomanee även kallat Pattaya Isaan, hyra en båt med mat och dryck ombord för en tur på floden, besöka sjön med lotusblommor, gå på krokodilshow, stenstayparken och akvariumet på universitetet utanför staden, där har man kan se på fiskar ifrån Mekongfloden och övriga världen, Nong Khai har dessutom mycket god mat ifrån hela Indokina och då inte minst ifrån Vietnam, massor av gatumat m.m.

Sen är ju Udon Thani som andra har nämnt också värt ett besök, med sitt nattliv, UD Town, köpcenter och parker.

Mvh isan lover
Tycker exakt som dig men inte varit i alla små provinser i södra Isaan.

Hej! Ta dig upp till Buriram, där kan du börja din avvänjning från Rangsit Ahmpur...Sport, motorsport och vänliga människor samt hotell bonde för de flestas plånböcker. Kan ge tips på hotell och Isaan resturang som jag trivs med;) Buss moshit Nachon Chai Air or flyg Don Muang - Buriram med nok Air el Air Asia. 1 tim flyg kontra 6 timmar säker buss:)
Jag har bara 10 minuter med taxi till Don Muang och Buriram har jag fått uppfattning är en stad värt ett besök. Dit kommer jag någon gång.

Jag har varit där flera gånger och håller med. Och missa inte Sala Kaew Ku, en märklig plats.
Hej

Mvh isan lover
En resa som kommer bli av är till Udon och närliggande städer som Nong Khai, Nakhon Phanom och fortsätta neråt längs Mekongfloden.

Jag har bara 10 minuter med taxi till Don Muang och Buriram har jag fått uppfattning är en stad värt ett besök. Dit kommer jag någon gång.
Skall nog vara någon stor tillställning som moto GP eller nåt då för annars är Buriram en småhåla som var väldigt lugn och tyst.
Ingen storstad precis, inget hålligång alls en vanlig helgdag, som du verkar vara ute efter och vi bodde i centrum.
Men var drifting när vi var där som vi kollade på men var inget som drog folk till stan var mest något lokalt.
Men något ovanligt hände, helt plötsligt stod det en elefant i ingången på restaurangen vi käka.

Khon Kaen tyckte jag var en fin stad. Nattlivet i Udon Thani var dock bättre. Men de tycker de båda städerna är relativt lika varandra.

Finns ett sjyst ställe i Konken där man kan sitta och äta, dricka pilsner och få live musik. Ganska stort med många bord och mycket mat.

Ton Taan Market

ตลาดต้นตาล, 2, Nai Mueang, Mueang Khon Kaen District, Khon Kaen 40110, Thailand

Jag var där för många år sedan, god mat och mycket Chang
När jag var i Khon Kaen första och enda gången med mitt x så sa hon att det inte fanns några barer i stan.
Samma sak sa nuvarande tjej när vi var i Korat.
Hört i efterhand att det kanske inte var riktigt rätt, märkligt att damerna inte hade koll på det. Thai kan man ju alltid lita på eller hur...

När jag var i Khon Kaen första och enda gången med mitt x så sa hon att det inte fanns några barer i stan.
Hört i efterhand att det kanske inte var riktigt rätt, märkligt att damerna inte hade koll på det. Thai kan man ju alltid lita på eller hur...
Har du ingen egen vilja?
Khon Kaen har massor av barer, oh my god.
Korat dubblar antalet utan tvekan..

Prova att gå ut ensam i kvarteren runt Kosa i KK eller
Ginza Square och Pegasus Tower i Korat...
Japanska Ambassaden är ett nickname för ett kvarter bakom Klaang Plaza.
Bara barer och *"""""""""

Damerna hade garanterat koll, men ville väl inte gå på barer när ni var där för att hälsa på familjen kanske.

Har du ingen egen vilja?

Ja jag tänkte ju inte på att kolla med dig när jag var där, du är ju rena uppslagsverket när det kommer till dyl etablissemang. Den erfarenheten kan man inte ta ifrån dig.

Har du ingen egen vilja?

Här fick jag många tipps! Tackar och bockar.

Damerna hade garanterat koll, men ville väl inte gå på barer när ni var där för att hälsa på familjen kanske.
Eller så har dom vilket säkert inte är ovanligt bara koll på hembyn.
Som nu åkt till svärföräldrarna i flera år, körde lite fel sist, hamna vi vid ett köpcentrum 2 mil från svärföräldrarna, med alla möjliga kända matkedjor.
Frugan noll koll, vafan har jag suttit och lidit av matproblem varje gång i flera år.
Och enda utelivet hon känner till är det i byn hon har noll koll på provinshuvudstaden.
Bara för man bor tex i Korat så kan man ju ha flera mil till stan och har 0 koll.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K