Hej
Själv skulle jag rekommendera besök i några av städerna längs Mekongfloden, gärna dom städer med broar eller en gränsstation via båt till Laos, i dessa städer tycker jag att det är lite mer liv och rörelse, man har marknader som säljer varor ifrån grannländerna, det går att ta båtturer på floden och det brukar vara gott om Thailändska turister också.
Dom större städerna i Isaan är väl egentligen ganska lika varandra och inte så mycket att hetsa upp sig för, själv föredrar jag norra Isaan men jag är ju jävig i den frågan, gillar allt ifrån bergen och nationalparkerna i Loei, sträckan längs floden till Nong Khai med sin Tha Sadet Thai/Lao marknad, möjlighet att bada och äta på Hat Jomanee även kallat Pattaya Isaan, hyra en båt med mat och dryck ombord för en tur på floden, besöka sjön med lotusblommor, gå på krokodilshow, stenstayparken och akvariumet på universitetet utanför staden, där har man kan se på fiskar ifrån Mekongfloden och övriga världen, Nong Khai har dessutom mycket god mat ifrån hela Indokina och då inte minst ifrån Vietnam, massor av gatumat m.m.
Sen är ju Udon Thani som andra har nämnt också värt ett besök, med sitt nattliv, UD Town, köpcenter och parker.
Tror inte att du kommer att bli besviken om du kommer upp i dom norra delarna.
Det finns en hel del info här :
Isaan forum
Mvh isan lover