Besöka Isaan

 
Damerna hade garanterat koll, men ville väl inte gå på barer när ni var där för att hälsa på familjen kanske.
Fanns nog en annan baktanke.
Varje gång vi varit ute å festar å tjejen fått höra från "konkurrenter"
Eller så har dom vilket säkert inte är ovanligt bara koll på hembyn.
Som nu åkt till svärföräldrarna i flera år, körde lite fel sist, hamna vi vid ett köpcentrum 2 mil från svärföräldrarna, med alla möjliga kända matkedjor.
Frugan noll koll, vafan har jag suttit och lidit av matproblem varje gång i flera år.
Och enda utelivet hon känner till är det i byn hon har noll koll på provinshuvudstaden.
Bara för man bor tex i Korat så kan man ju ha flera mil till stan och har 0 koll.
Xet bodde mitt i centrala Khon Kaen...
 
Finns ett sjyst ställe i Konken där man kan sitta och äta, dricka pilsner och få live musik. Ganska stort med många bord och mycket mat.

Ton Taan Market

ตลาดต้นตาล, 2, Nai Mueang, Mueang Khon Kaen District, Khon Kaen 40110, Thailand

Tack.

När jag var i Udon första gången var det betydligt mindre utbud av barer o.s.v. Då låg alla barer på grusparkeringen framför Robinson. Sen när allt stängde tidigt på kvällen begav man sig till mr Tong. Men det är ett antal år sedan nu =). Men sen byggde de om allt. Betydligt större idag. Och några barer har jag knappt besökt sedan förstfödda barnet kom år 2008. Men kanske blir Khon Kaen nästa gång istället.

@Kentha Roi Et var en trevlig stad med. Jättefin park i staden om man gillar fotografering. Träffade en svensk där som drev en restaurang. Efter några månader i Thailand med lokal thaimat var det väldigt gott med pyttipanna med rödbetor. =)
 
Nu vill jag besöka Isaan. Fördelen med Rangsit är att all trafik till norra och nordöstra Thailand går via Rangsit och jag har goda kommunikationer härifrån. Jag besökte Nam Som, Udon Thani, för cirka 10 år sen under några dar med exet. Jag vet att Udon Thani är en stad som bör besökas men kollar på kartan och ser att Korat, Nakhon Ratchasima inte ligger så långt bort från mig, gissar att det är cirka 200 km dit från Rangsit. Går antagligen minivan dit från Rangsit. Är Korat en stad värt att besöka enligt er? Vad är bra och vad är dåligt? Vad ska man inte missa?

Vilka andra städer är värda att besöka? Vill inte till någon sömnig håla utan städer med lite drag och hålligång, tjejer och nattliv. Så ni som kan Isaan, kom med förslag på städer att besöka. Tips på bra hotell är också välkommet.

Jag vet att det är reseförbud men det kommer att försvinna och då är det bra om planerna är klara.

Upp till var och en, men jag skulle inte vilja rekommendera att åke med minivan.
 
Jag var där för många år sedan, god mat och mycket Chang
Andra gången jag var i KK var svärmor med. Vi skulle till samma marknad där jag och sonen skulle äta västerländskt god mat efter veckor i Isaan, min fru frågade efter vägen och vi kom till en lokal marknad, det gick inte diskutera alternativ med frugan och svärmor. Jag och sonen flydde till gyllene måsen och det började regna och åska. Då kom damerna dit också. ;)
 
Jag har fått uppfattningen att de är strypta.
Kanske det, har sett att det nu står 90 skrivet på dom och på vissa 90 GPS.
Kanske dom är strypta men skulle också sitta nån typ av speed recorder i som jag förstått när jag läst tidningarna.
Också begränsning på antal passagerare, innan kunde dom knö dom fulla nu är det bara lagligt med det antal dom är byggda för.
Var ju efter en olycka mellan Pattaya och Rayong om jag inte mins fel där en knökfull van var med om en olycka där alla omkom.
 
Nu vill jag besöka Isaan. Fördelen med Rangsit är att all trafik till norra och nordöstra Thailand går via Rangsit och jag har goda kommunikationer härifrån. Jag besökte Nam Som, Udon Thani, för cirka 10 år sen under några dar med exet. Jag vet att Udon Thani är en stad som bör besökas men kollar på kartan och ser att Korat, Nakhon Ratchasima inte ligger så långt bort från mig, gissar att det är cirka 200 km dit från Rangsit. Går antagligen minivan dit från Rangsit. Är Korat en stad värt att besöka enligt er? Vad är bra och vad är dåligt? Vad ska man inte missa?

Vilka andra städer är värda att besöka? Vill inte till någon sömnig håla utan städer med lite drag och hålligång, tjejer och nattliv. Så ni som kan Isaan, kom med förslag på städer att besöka. Tips på bra hotell är också välkommet.

Jag vet att det är reseförbud men det kommer att försvinna och då är det bra om planerna är klara.

Prioriterar du mest tjejer och nattliv och storstäder, eller har annat också intress ?
ex. natur eller kanske detta, som finns ungefär 60 km från Korat:


Inte så stort som Angkor Wat i Cambodia, men i det minsta enklare att resa dit.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp