Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

Satt och kollade vad för körkort man behövde för en tuk tuk, och hur man registrerar den om man är farang, det visade sig att man var tvungen att ha ett körkort för 3-hjulingar för att få köra dom, men med det körkortet så får man köra bil, men med bilkörkort får man inte köra tuk tuk, men att sen några år tillbaka så kan man inte längre registrera tuk tuk varken på sig själv eller på thai :( dom som har dom kör ändå, dock har dom som brukligt försäkring, och skulle bylingen stoppa dom så betalar dem bylingen, det dom vill ha

image.jpg
image.jpg

Är detta Mazda ? Den tog flera första priser i Rally Veteran bil här i Bangsaen.

PC210211.JPG

PC210209.JPG

PC210210.JPG

Pris samma bil Norge -- Sverige : Pris Norge Nkr. 879.000 Pris SverigeSkr. 342.000

P1100450.JPG

Trehjuliga PCX er byggs i Pattis på Theprasit road, betydligt snyggare dessutom ,med riktig baklucka mm ,för ca 70k får du den ombyggd , dessutom kan du få en med sidovagn för samma peng .på samma ställe ;)
Vet vart du menar va där o kolla lote innan vi åkte upp

@krister gå nu inte o skita ner min forza som står i butiken vill inte ha en masss skitiga fingeravtryck på den innan jag får ut den

Det kanske finns svar på min fråga redan på någon tråd men orkar inte bläddra igenom allt. Är ute efter en mc touring typ kanske 650 och uppåt. I bilden har jag en 1000 cc men har inte den längre tyvärr.
Jo frågan är var finns det bra butiker för beg eller finns det bra sajter numera?

Finns en bra butik for classic Big Bikes pa Teprasit, skall du ha risbrannare sa finna massor med butiker idag, menclassic cruiser ar det VS motor som gallar i Pattis for beg av storre cc

Du har en butik i Khon Kaen Heter Sub Aman Motor ,nara Fairy Plaza ligger den ,han har en delnytt och beg ,bra kille

Det kanske finns svar på min fråga redan på någon tråd men orkar inte bläddra igenom allt. Är ute efter en mc touring typ kanske 650 och uppåt. I bilden har jag en 1000 cc men har inte den längre tyvärr.
Jo frågan är var finns det bra butiker för beg eller finns det bra sajter numera?

Kolla på www.Bathsold.com där hittar du både privatsäljare och firmor.
Är du i BKK så kan jag rek. dig Red Baron, mycket bra och snygga hojar till rätt pris.Pålitlig butik.
Ligger syd ost Bkk City.
Var försiktig då det gäller boken.
Främst hos småhandlare och privata, du kan kolla boken på Trafficoffice om du vill innan köpet. Finns en massa dubbletter/ felaktiga på marknaden. Oftast så är import året angivet som tillverkningsår. Om du är osäker, så ta ramnummer,kolla med tillverkarens datasidor.
Betala aldrig innan du har den "reggad" i ditt namn.
Priset på Hoj har gått ner ganska bra så leta noga och pruta.
Populärast är Honda Yamaha Kavasaki Sucuki, i den ordningen.
Lycka till

En fråga till, var hittar man bra mc kläder, finns inte här i norr. Bra menar jag inbyggt ac, nja i alla fall lämpade till klimatet.

Tillbaka
Topp