Chao Phraya dinner cruises.

Här är ett gammalt foto från Chao Phraya Bangkok

Bangkok jpg.jpg

Det är för dyrt för ekonomiska norrmän.:laugh:

Ja det är det jag med tänker, så sitter han här och länkar bilder han hittat på nätet så kan han ju sluta med det för det kan ju folk googla efter själv.
Ursprungsfrågan i tråden var ju om någon här hade erfarenhet av dessa turer.

Jonas jag ser det hela som en stor turist fälla.
För tio år sedan hade jag mina funderingar att ta en tur, men avstog på grund av priset.

Men kanske han tog på sig spenderarbyxorna en dag och verkligen tog turen, då får vi hoppas han kan komma tillbaks och berätta om det istället.

Jonas jag ser det hela som en stor turist fälla.
För tio år sedan hade jag mina funderingar att ta en tur, men avstog på grund av priset.
Ja men nu skall vi turista ;)
Skall möta upp några kompisar som är på rundtur i Thailand, Burma och Laos nu, dom skall åka hem den 15:de Januari så vi tänkte det kunde vara trevligt och mötas upp och ta en middagstur med dom här båtarna innan dom for hem ;)
Vill bara vara säker på att hamna på en fräsch båt med bra mat, utsikten är väl den samma, jag gillar riktigt nattens ljus där nere vid floden ;)

Vad var priset, står inget på hemsidorna jag har kollat?

Tyket tycker jag, även om EV inte skulle åkt med någon båt så får vi väl tacka för infomationen....

inlägg 26 av jonas

och länkar bilder han hittat på nätet så kan han ju sluta med det för det kan ju folk googla efter själv.

jonas, är inte en länk en information? och av vilken anledning, uppmanar Du EV att sluta sätta in sitt

material på någons tråd? (eget eller lånat) och varför uppmanar Du andra att googla själva?

För min del så var detta information.

inlägg 26 av jonas

och länkar bilder han hittat på nätet så kan han ju sluta med det för det kan ju folk googla efter själv.

jonas, är inte en länk en information? och av vilken anledning, uppmanar Du EV att sluta sätta in sitt

material på någons tråd? (eget eller lånat) och varför uppmanar Du andra att googla själva?

För min del så var detta information.
För en tråd full av bilder så kommer ursprungsfrågan i tråden försvinna, jag skapade tråden med en fråga om någon hade åkt med dessa och något företag att rekomendera.

Vi har bokat en kväll med White Orchid den 4 januari. Til måndag. Det blir våran första kvällscruise på Chao Praya.
Det kostar 1500 bath för mig och frugan som vi har betalat i förväg ( via frugans syster i BKK).
Om jag hinner kan jag berätta här hur det har varit...

http://www.whiteorchidrivercruise.com

image.jpeg

Så har vi provat White Orchid. Frugan ville fira brullopsdag, så hon hadde bokat et bord utomhus på den lilla platsen i fören på båten. Vi satt där ihop med två andra par. En egen kellner tog hand om oss tre paren. Vädret var kanonbra ( varmt med en liten kjölande vind och stjärnklart ). Vi måtte ju gå innomhus til buffeten för att hämta mat, och där var det ju lite kjöligare för som som föredrar detta. Där inne var det också ett band som spelade och några flickor i gulldkjolar som dansade traditionell dans. Några vill säkert gilla att sitta inne, men jag ār glad att vi satt där ute... Blev faktiskt riktigt så romantiskt. Maten var bra tycker jag, med en blanding av thai och western food. Och nu på morningen efter är magen fortfarande i bra skick. Resan tycker jag var en FANTASTISK upplevelse. Att se båtlivet på elven kvällstid, dom fantastiska hotellen, templen, broarna och kjänna dofterna mens vi sakta gled uppför elven kommer jag nog aldrig att glömma... Båten vände uppe vid stora bron, och på vägen ned kom många par ut och tog bilder/foto. Då öppnade en karaoke på taket också. Och turen tilbaks blev inte lika bra med fulla fallanger i bakgrunden som inte kunde sjunga alls. Vi møtte också dom mindre trädbåtarna i thai stil, som cruisade samma sträkkan. Och dom såg lite mera trävliga ut från avstånd... Vi provar nog en sådan nästa gång... Som ni förstår är det svårt att rekomendare för eller i mot. Notan för dricka kom på rundt 1000 bath för 4 øl til mig och 2 stora glas med vin åt frugan. Vi hadde en fantastisk båttur tycker vi själv. Mens andra ville kanskje ville klaga på några händelser.. Vi var lycliga när vi gikk av båten ock kommar att minnas turen resten av livet, så då måste det ha varit en fin kväll... :wai:

Har lite problem med att ladda upp bilder här från Baiyoke hotellet.. Så det får komma senn... :wai:

Tillbaka
Topp