Så har vi provat White Orchid. Frugan ville fira brullopsdag, så hon hadde bokat et bord utomhus på den lilla platsen i fören på båten. Vi satt där ihop med två andra par. En egen kellner tog hand om oss tre paren. Vädret var kanonbra ( varmt med en liten kjölande vind och stjärnklart ). Vi måtte ju gå innomhus til buffeten för att hämta mat, och där var det ju lite kjöligare för som som föredrar detta. Där inne var det också ett band som spelade och några flickor i gulldkjolar som dansade traditionell dans. Några vill säkert gilla att sitta inne, men jag ār glad att vi satt där ute... Blev faktiskt riktigt så romantiskt. Maten var bra tycker jag, med en blanding av thai och western food. Och nu på morningen efter är magen fortfarande i bra skick. Resan tycker jag var en FANTASTISK upplevelse. Att se båtlivet på elven kvällstid, dom fantastiska hotellen, templen, broarna och kjänna dofterna mens vi sakta gled uppför elven kommer jag nog aldrig att glömma... Båten vände uppe vid stora bron, och på vägen ned kom många par ut och tog bilder/foto. Då öppnade en karaoke på taket också. Och turen tilbaks blev inte lika bra med fulla fallanger i bakgrunden som inte kunde sjunga alls. Vi møtte också dom mindre trädbåtarna i thai stil, som cruisade samma sträkkan. Och dom såg lite mera trävliga ut från avstånd... Vi provar nog en sådan nästa gång... Som ni förstår är det svårt att rekomendare för eller i mot. Notan för dricka kom på rundt 1000 bath för 4 øl til mig och 2 stora glas med vin åt frugan. Vi hadde en fantastisk båttur tycker vi själv. Mens andra ville kanskje ville klaga på några händelser.. Vi var lycliga när vi gikk av båten ock kommar att minnas turen resten av livet, så då måste det ha varit en fin kväll...