Chao Phraya dinner cruises.

Det är för dyrt för ekonomiska norrmän.:laugh:

Min fru är från Bangkok och där har hon bod i over 50 år så ho berättar om turen till mig , och säger
den är inte värt pengarna , for en tur tar två timmar , den går från Rama Bridge till Taksin Bridge och vände
en resa på cirka 5 sjömil , och det betalar folk 2000 baht pr. stk + dricka och för två stycken blir det
cirka 5000 Baht.
Min fru säger du kan få en finare tur på Chao Phraya till 15 Baht på en kväll med vanlig River Boat .
Och äta det kan vi göra i land med lika god mat till mycket billigare .
Jag har en ekonomisk kärring och det är jag glad for , i Thailand har dom ett ord språk for dom som
inte är ekonomisk . " Lån kapao " varm plånbok . och det andra är" fai sjot kapao " brinner det i plånbok .

p-map-dinner.jpg

Så har vi provat White Orchid. Frugan ville fira brullopsdag, så hon hadde bokat et bord utomhus på den lilla platsen i fören på båten. Vi satt där ihop med två andra par. En egen kellner tog hand om oss tre paren. Vädret var kanonbra ( varmt med en liten kjölande vind och stjärnklart ). Vi måtte ju gå innomhus til buffeten för att hämta mat, och där var det ju lite kjöligare för som som föredrar detta. Där inne var det också ett band som spelade och några flickor i gulldkjolar som dansade traditionell dans. Några vill säkert gilla att sitta inne, men jag ār glad att vi satt där ute... Blev faktiskt riktigt så romantiskt. Maten var bra tycker jag, med en blanding av thai och western food. Och nu på morningen efter är magen fortfarande i bra skick. Resan tycker jag var en FANTASTISK upplevelse. Att se båtlivet på elven kvällstid, dom fantastiska hotellen, templen, broarna och kjänna dofterna mens vi sakta gled uppför elven kommer jag nog aldrig att glömma... Båten vände uppe vid stora bron, och på vägen ned kom många par ut och tog bilder/foto. Då öppnade en karaoke på taket också. Och turen tilbaks blev inte lika bra med fulla fallanger i bakgrunden som inte kunde sjunga alls. Vi møtte också dom mindre trädbåtarna i thai stil, som cruisade samma sträkkan. Och dom såg lite mera trävliga ut från avstånd... Vi provar nog en sådan nästa gång... Som ni förstår är det svårt att rekomendare för eller i mot. Notan för dricka kom på rundt 1000 bath för 4 øl til mig och 2 stora glas med vin åt frugan. Vi hadde en fantastisk båttur tycker vi själv. Mens andra ville kanskje ville klaga på några händelser.. Vi var lycliga när vi gikk av båten ock kommar att minnas turen resten av livet, så då måste det ha varit en fin kväll... :wai:

Låter precis som det jag är ute efter med en sådan tur, middag med fin utsikt.
Tack för infon, var båten i gott skick och allt fräscht ombord, var det fullsatt så det gäller att boka i tid?

Jonas, när du åker kan du kanske passa på att kolla om det kan vara ett bra jobb för en avdankad sjökapten att köra en sådan båt. ;)

Här är den dyrast priset jag såg på Dinner Cruice over Skr 900.- det är nästan 4000 Baht och det X två
det är 8000 + dryck och tips , det stod att dryck och tips var inte inklusiv

P1130287.jpg

Här är den dyrast priset jag såg på Dinner Cruice over Skr 900.- det är nästan 4000 Baht och det X två
det är 8000 + dryck och tips , det stod att dryck och tips var inte inklusiv

P1130287.jpg
Billigare att beställa direkt från loy nava, då kostar det 2060 bath + dryck /person

image.png

Billigare att beställa direkt från loy nava, då kostar det 2060 bath + dryck /person

image.png

Vi fick internetrabatten trots att vi bokade via telefon, och det blev ca 1600 Baht/person totalt för båtturen och maten. De har dryckesmeny på båten som man kan beställa extra, eller också nöja sig med vatten. :)

Ja den verkar trevlig den båten och verkar vara mat helt i min smak, skönt slippa buffé och alla som ska hämta mat dessutom.

Så då är Båtturen bokad, bokade via hon som har taxifirman jag nyttjar blev 1500 bath per vuxen och 1000 bath för barn samma båttur som Norrbaggen "White Orchid".

Men när jag kollar @Norrbaggen inlägg så undrar jag betala han 1500 per person eller 1500 totalt för 2?
Isåfall får jag kolla igen på bokningen.

Cancelerade och meddelade att det var lite för dyrt, men hon hade tur på Chao Phraya princess för 1300 bath, så kanske blir den istället.

Det var väl inte så farligt dyrt? Några hundra Baht till eller från ...

Det var väl inte så farligt dyrt? Några hundra Baht till eller från ...
Nä men är ju fattigpensionärer som skall med som börja gnälla om priset och orkar inte med gnäll innan resan redan så jag surade väl lite och cancelerade.
Jag informerade om priset till dom ungefär i samma veva som jag startade denna tråd men antagligen har alzheimers slagit in.

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp