Chao Phraya dinner cruises.

Nä men är ju fattigpensionärer som skall med som börja gnälla om priset och orkar inte med gnäll innan resan redan så jag surade väl lite och cancelerade.
Jag informerade om priset till dom ungefär i samma veva som jag startade denna tråd men antagligen har alzheimers slagit in.
:D Inte alltid så lätt att leva. Åk med din fru och ert barn någon annan gång istället.

Åkte den turen i tisdags, 1000 bath/person sen drack vi för en tusenbatting till:nod:. Jag är lite tråkig när det gäller mat men lasagnen var helt ok och efterrättsbordet var riktigt bra. Totalt sett en mycket prisvärd tur, super service, live musiken var väl sådär:rolleyes: men servitrisernas dans var strålande:).

Jag är ganska ovillig att åka båt under min lediga tid men för en sådan kryssning kan jag definitivt göra ett undantag.

Ska man åka där då bör väl en tilak åka med. Det låter väldigt romantiskt.

Åkte den turen i tisdags, 1000 bath/person sen drack vi för en tusenbatting till:nod:. Jag är lite tråkig när det gäller mat men lasagnen var helt ok och efterrättsbordet var riktigt bra. Totalt sett en mycket prisvärd tur, super service, live musiken var väl sådär:rolleyes: men servitrisernas dans var strålande:).

Vilket bolag åkte ni med? Jag betala väl överpris men så går det när man är lat;) eller rättare sagt har dåligt med tid.
Ville ta denna kryssningen denna gången innan jag åker och jobbar men jag har inte tid att stanna i Bangkok, leta upp var båtarna går ifrån etc.
Så hon som har taxi/researrangörsfirman jag brukar använda när jag skall ha taxi fick fixa allt.
Boka biljett, en taxi som plockar upp oss vid huset i Pattaya kör oss till båten väntar på oss medans vi tar Båtturen och sen kör oss hem igen till huset i Pattaya, så hon tog väl lite service avgifter så vi får betala 7000 bath för hela paketet för 3 personer, båttur och taxi och antagligen bokningsavgift som hon tar för att hon fixat allt.
Jag och frugan skall till tandläkaren på Söndagen så måste tillbaks direkt.

Veesmile travel, frugan ringde Chao Phraya Cruises och fick ett telefonnummer dit. Vi fick springa runt i River City gallerian ett tag för att hitta shopen där vi skulle hämta biljetterna.

Tog 2 timmar precis att åka hemifrån och hit.
20160326_183241.jpg

Har mängder av foton, och filmade lite med så kommer nog komma både film och foton här snart.
Kanon tur, kan absolut rekomendera alla att ta denna, men skulle nog inte tagit den där ris bargen som länkades utan dom här större. Båt, turen, utsikten, servicen, maten allt får 5+.
Mat för alla smaklökar och inte som en vanlig dålig buffe utan bra mat lagad och upplagd, buffe brukar ju vara billig skitmat annars.

7000 baht??
Har haft en helkväll för 2 inkl mat å alldeles för mycke dricka med kompisar under 1000 baht. Tycker alla såna här turist fällor är överprisade och maten är ofta en besvikelse.

7000 baht??
Har haft en helkväll för 2 inkl mat å alldeles för mycke dricka med kompisar under 1000 baht. Tycker alla såna här turist fällor är överprisade och maten är ofta en besvikelse.
Detta var ingen besvikelse, ett av det bästa jag vart med om här nere.
i det inkluderades ju en chaufför från kl 15:00-00:30.
Hade jag tagit bilen ner eller gått hade det ju blivit billigare. 1000 bath per person kostar turen och är värt det alla gånger, hade betalat 2000 bath om det hade kostat det om jag visste hur resan var.
Detta var för 3 personer.

Sen att du betalar 1000 bath för dricka och mat med kompisar betyder inte att du får bra mat, skall jag gå ut en kväll och ha riktig mat oxfile etc. vilket jag kräver en utekväll med mat, skulle aldrig falla mig in att kalla en hålet i väggen middag med alkohol för utekväll.
Då går det på runt minst 3000 bath med vin, plankstek, pepparbiff eller annan oxfile, irish coffe till efterätt etc. för oss och kompisarna får betala sitt.
Skulle aldrig och säger aldrig sänka mig till den snålhetsnivån så jag går och käkar nåt segt skit och dricker billigt om jag skall gå ut en kväll och äta, då skall jag också njuta, jag gillar god, bra mat.

Segt skit äter jag inte men skulle aldrig komma på tanken att äta oxfile här, idag vart det grillspett med jordnötsås, det här att lyxa till det för att det är en speciell dag ligger inte alls för mig, en ledig dag är en ledig dag oavsett och jag äter å dricker det jag är sugen på vad än dagen har för namn. Det roliga idag var att 2 gubbar började med att dela ett helrör Hong Tong på stranden, sen kom jag in på kvällen med ett gott handikapp om en säger och lyckades få en av gubbarna rejält på lyset vilket är ovanligt för honom så jvlar va vi har flabbat idag.
Han fick med sig en brud hem, fast han visste nog inte om det.. [emoji3] [emoji3] [emoji3]

Segt skit äter jag inte men skulle aldrig komma på tanken att äta oxfile här, idag vart det grillspett med jordnötsås, det här att lyxa till det för att det är en speciell dag ligger inte alls för mig, en ledig dag är en ledig dag oavsett och jag äter å dricker det jag är sugen på vad än dagen har för namn. Det roliga idag var att 2 gubbar började med att dela ett helrör Hong Tong på stranden, sen kom jag in på kvällen med ett gott handikapp om en säger och lyckades få en av gubbarna rejält på lyset vilket är ovanligt för honom så jvlar va vi har flabbat idag.
Han fick med sig en brud hem, fast han visste nog inte om det.. [emoji3] [emoji3] [emoji3]
Det kanske beror på att ni ingen bra har där då, här har vi utmärkta restauranger, och flera av dom som slår 5 stjärniga i Göteborg när det gäller att anrätta en oxfile.
Jag njuter av det lika mycket som jag gör i GBG, haft polare på besök här som säger att det är de bästa dom smakat när dom hängt på restaurangerna jag käkar på om jag vill lyxa till det, farsan och dom vill göra minst ett besök på ena restaurangen varje gång dom kommer ner bara för köttet är så bra.

Sen lyxar jag inte till det för det är en speciell dag, jag lyxar till det när jag känner för det, att det blev påsk denna gången kom jag på först igår planen var lagd långt innan ;)

Får fråga imorrn då om det var en brud ;)

Det kanske beror på att ni ingen bra har där då, här har vi utmärkta restauranger, och flera av dom som slår 5 stjärniga i Göteborg när det gäller att anrätta en oxfile.
Jag njuter av det lika mycket som jag gör i GBG, haft polare på besök här som säger att det är de bästa dom smakat när dom hängt på restaurangerna jag käkar på om jag vill lyxa till det, farsan och dom vill göra minst ett besök på ena restaurangen varje gång dom kommer ner bara för köttet är så bra.
Å det finns grymma restauranger här Jonas, förmodligen den restaurang tätaste stan i landet och ex Prime Steak House eller nån av dom Italienska där man måste boka bord för att få plats hade nog fått snålvattnet att rinna på dig. Men helt enkelt inte min grej, jag är rätt kräsen med maten och äter inget jvla Thai Isaan slags men skulle aldrig lägga mer än 200 baht på en måltid.
Eller iaf väldigt sällan. Det är så man blir rik Jonas... [emoji6]

Tillbaka
Topp