Chao Phraya dinner cruises.

Läser era inlägg om kryssningarna med stort intresse. Det kan nog bli en sådan med frugan i juli när jag har kommit ner.

Läser era inlägg om kryssningarna med stort intresse. Det kan nog bli en sådan med frugan i juli när jag har kommit ner.
Tycker jag du skall göra, Det är fint att flyta fram där och se Bangkok ifrån floden på natten då alla ljus lyser upp staden.
River city avgick båtarna ifrån och verkade som alla bolags båtar avgick härifrån, gick det kanske från andra ställen med men dom olika båtyperna och bolagen som diskuterats i tråden fanns här, så även om man ville åka modern båt eller gammaldags träbåts kryssning så avgick dom härifrån.
Bolagen hade försäljningställen, restauranger/lounger här inne.
http://www.rivercitybangkok.com/

Vi skall verkligen försöka göra detta, bara synen av Wat Arun belyst är mäktig av foton att döma. Plus allt annat och förhoppningsvis god mat. Jag ser fram emot detta, hoppas att planerna håller.

Väldigt smidigt när det är klart slipper man fixa med det på plats, betalade via Paypal snabbt och lätt.

Ja då har vi åkt turen idag, helt klart värt pengarna.
God mat, tårtor, frukt...sedan ut och kolla utsikten på övre däck.

20160706_192524.jpg

Glädjedödare nr ett har talat men det är faktiskt 7 veckor dit. Man måste tjäna pengar för att kunna unna sig lite extra här i livet.
Så är det för dom flesta av oss, tur iaf då att du hinner uppleva ett å annat på 7v som du kan plocka fram ur minnet när det rullar som värst ute på böljan.
Själv ska jag tillbringa 5 av kommande 7 sem v i Sverige innan jag får åka hem så finns dom som har det värre [emoji6]

Glädjedödare nr ett har talat men det är faktiskt 7 veckor dit. Man måste tjäna pengar för att kunna unna sig lite extra här i livet.
7v? Skall du bara ha 5 veckor ledigt?
Vi kanske med skall gå över på 6 veckors skift huvudkonkurenten har gjort det så då följer vi nog efter till nästa år.
Dom vågar inte i år för lite dålig stämning pga. dom klanta till det så med uppsägningarna sa upp 55 förra hösten fick återanställa alla och fler där till för att driva båtarna, så dåligt planerat.
Men jag hoppas på 6v, märker att det är lite av en generationskillnad, dom äldre vill inte gå ifrån 4v dom yngre tycker 4v är för kort.

Så är det för dom flesta av oss, tur iaf då att du hinner uppleva ett å annat på 7v som du kan plocka fram ur minnet när det rullar som värst ute på böljan.
Själv ska jag tillbringa 5 av kommande 7 sem v i Sverige innan jag får åka hem så finns dom som har det värre [emoji6]
Är väl inte mycket som är värre än att behöva tillbringa 5v i Sverige på sin lediga tid, nästan panikångest vid tanken ;)

7v? Skall du bara ha 5 veckor ledigt?
Vi kanske med skall gå över på 6 veckors skift huvudkonkurenten har gjort det så då följer vi nog efter till nästa år.
Dom vågar inte i år för lite dålig stämning pga. dom klanta till det så med uppsägningarna sa upp 55 förra hösten fick återanställa alla och fler där till för att driva båtarna, så dåligt planerat.
Men jag hoppas på 6v, märker att det är lite av en generationskillnad, dom äldre vill inte gå ifrån 4v dom yngre tycker 4v är för kort.
Nä jag ska ha 7 men 2 av dom blir i spanien

Är väl inte mycket som är värre än att behöva tillbringa 5v i Sverige på sin lediga tid, nästan panikångest vid tanken ;)
Jo lite så men vad gör man inte för familjen. Typ åker ut på ett stormigt svinkallt hav en mån..

Jo lite så men vad gör man inte för familjen. Typ åker ut på ett stormigt svinkallt hav en mån..
Det gör jag inte för familjen, jag har jobbat till sjöss sen jag var 17 vill inte jobba med något annat, förstår inte hur man kan vilja jobba Månd-Fred vecka efter vecka, mitt yrkesval är bara mitt och för mig.
Sen kan jag vara trött på farten vi går ibland bara Europa blir tråkigt i längden ;)
Kylan känner jag inte så mycket av då jag är i en position så jag oftast kan välja vad jag skall jobba med själv under dagen utöver båtkörningen, inomhus eller utomhus ;)
Jag kanske låter lite gnällig ibland men det är mest vid påmönstring, när man väl är ombord har vi det rätt bra i 4 veckor, vi känner oftast inte av vädret så mycket, är ju rätt stor båt ;)

Tillbaka
Topp